مقامات آمریکایی می گویند که ایالات متحده با وجود درخواست تجدید نظر درباره مبادله زندانیان جدید ونزوئلا مذاکره نمی کند

یکی از مقامات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت که ایوین هرناندز «احتمالاً مجبور شد» از بایدن درخواست کند تا او و هفت زندانی آمریکایی دیگر را با الکس ساب، تاجر کلمبیایی الاصل که در میامی محاکمه می‌شود، عوض کند. هرناندز، یک مدافع 35 ساله لس آنجلس، نامه و ویدئو را در ماه فوریه

کد خبر : 332427
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
مقامات آمریکایی می گویند که ایالات متحده با وجود درخواست تجدید نظر درباره مبادله زندانیان جدید ونزوئلا مذاکره نمی کند


یکی از مقامات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت که ایوین هرناندز «احتمالاً مجبور شد» از بایدن درخواست کند تا او و هفت زندانی آمریکایی دیگر را با الکس ساب، تاجر کلمبیایی الاصل که در میامی محاکمه می‌شود، عوض کند.

هرناندز، یک مدافع 35 ساله لس آنجلس، نامه و ویدئو را در ماه فوریه برای بایدن ارسال کرد.

هرناندز در این ویدئو که توسط رویترز بازبینی شده و در حال بررسی است، گفت: «من از طرف خودم، خانواده‌ام، دوستانم و همه آمریکایی‌های آمریکایی دیگر که اینجا هستند و به‌طور غیرقانونی در ونزوئلا بازداشت شده‌اند، این درخواست را از شما می‌کنم. برای اولین بار گزارش شد ما می دانیم که اگر برای همه ما معامله ای برای الکس ساب انجام دهید، آزاد خواهیم شد.

نامه او که توسط رویترز نیز بررسی شده بود، قبلا توسط نیوزویک گزارش شده بود.

وزارت اطلاعات ونزوئلا به سؤالات مبنی بر اینکه آیا مبادله زندانیان در حال بررسی است یا هرناندز مجبور به ارائه درخواست تجدیدنظر خود شده است، پاسخی نداد.

در این ویدئو، هرناندز می‌گوید که تعویض او و سایر بازداشت‌شدگان با ساب، متحد دیرینه نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، «تنها راهی» است که می‌توانند آزاد شوند.

ساب متهم است که حدود 350 میلیون دلار از ونزوئلا از طریق ایالات متحده در یک طرح رشوه خواری مرتبط با نرخ ارز تحت کنترل ونزوئلا خارج کرده است. او این اتهام را رد می کند. هیچ تاریخی برای محاکمه وی تعیین نشده است.

به نظر می رسد سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده با امتناع از اظهار نظر در مورد جزئیات هر پرونده در حال انجام، نشان می دهد که ممکن است پس از پایان محاکمه او، گفتگو در مورد مبادله زندانیان شامل ساب امکان پذیر باشد.

این سخنگو نسبت به هرگونه گزارشی که حاکی از آن است که توافقی برای آزادی یک آمریکایی که به اشتباه در ونزوئلا بازداشت شده است، حاصل شده است، یا اینکه گفتگوهای فعالی درباره آزادی یک مظنون اصلی جنایتکار آمریکایی که حتی به دادگاه نرفته است، وجود دارد، هشدار داد.

اولین مقام آمریکایی همچنین گفت که هیچ مذاکره ای در جریان نیست.

برادر هرناندز، هنری مارتینز، به رویترز از واتس اپ از لس آنجلس گفت که خانواده هیچ اطلاعات رسمی از مقامات آمریکایی در مورد هرگونه تبادل احتمالی دریافت نکرده اند.

بر آزادی آمریکایی ها تمرکز کنید

بایدن می گوید آزادی آمریکایی هایی که به ناحق در خارج از کشور بازداشت شده اند، اولویت اصلی است. او ریاست تعدادی مبادله را برعهده داشته است، به ویژه یکی در ماه دسامبر که در آن بریتنی گرینر، ستاره بسکتبال، توسط مسکو در ازای ویکتور بوت، دلال اسلحه روسی، آزاد شد.

در ویدئو، هرناندز اصلاح نشده بود. او ظاهراً سیر شده بود و با یک سویشرت سبز روی پیراهن و شلوار آبی نشسته بود. نامه دست نوشته روی میز جلویش بود.

رویترز نتوانست از نحوه انتقال ویدئو و نامه به کاخ سفید مطلع شود. این که هرنادز اجازه داشت آنها را بسازد نشان دهنده تایید مقامات ونزوئلا بود.

هرناندز در نامه خود نوشت که درخواست او توسط سه زندانی دیگر آمریکایی حمایت شده است: جرل کنمور، جیسون سعد و جوزف کریستلا.

دولت بایدن در ماه اکتبر اعلام کرد که هرناندز به اشتباه بازداشت شده است. او و Kenemore 53 ساله در مارس 2022 به اتهام ورود غیرقانونی به ونزوئلا از کلمبیا دستگیر شدند.

کاراکاس در ماه اکتبر در بحبوحه مذاکرات بین مقامات آمریکایی و ونزوئلا که در مارس 2022 آغاز شد، هفت آمریکایی را در ازای دو تن از بستگان مادورو که به اتهام قاچاق مواد مخدر در ایالات متحده محکوم شده بودند، آزاد کرد.

این گفتگوها نشان دهنده تغییر در سیاست ایالات متحده از کمپین تحریم‌های «فشار حداکثری» دولت ترامپ و سایر اقداماتی بود که با هدف مجبور کردن مادورو از قدرت پس از انتخابات 2018 که به طور گسترده تقلبی تلقی می‌شدند.

ونزوئلا دارای بزرگترین ذخایر اثبات شده نفت جهان است. دولت بایدن به دلیل اختلالات مربوط به جنگ در اوکراین به دنبال منابع جایگزین نفت است.

واشنگتن می‌گوید دولت مادورو باید گام‌های مشخصی در جهت برگزاری انتخابات آزاد بردارد و سیاستمداران بازداشت شده را قبل از اینکه به کاهش تحریم‌ها فکر کند، آزاد کند.

(گزارش اضافی توسط سایمون لوئیس از واشنگتن؛ ویرایش توسط دانیل والیس)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.