معکوس شدن یورو در مقابل بازگشت به برابری توسط Investing.com

[ad_1] © رویترز. آیا حرکت یورو در برابر دلار ادامه خواهد داشت؟ نوشته دیوید واگنر Investing.com – سال 2022 شاهد بازگشت این جفت ارز به زیر برابری، با 0.9535 در 28 سپتامبر بود که نه تنها پایین ترین رقم در سال است، بلکه پایین ترین علامت از ژوئن 2002، بیش از 20 سال پیش است.

کد خبر : 299134
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
معکوس شدن یورو در مقابل بازگشت به برابری توسط Investing.com

[ad_1]


© رویترز. آیا حرکت یورو در برابر دلار ادامه خواهد داشت؟

نوشته دیوید واگنر

Investing.com – سال 2022 شاهد بازگشت این جفت ارز به زیر برابری، با 0.9535 در 28 سپتامبر بود که نه تنها پایین ترین رقم در سال است، بلکه پایین ترین علامت از ژوئن 2002، بیش از 20 سال پیش است.

بین ابتدای سال، زمانی که یورو حدود 1.135 دلار ارزش داشت و پایین ترین سطح در اواخر اکتبر، حرکت نزولی امسال در نهایت به بیش از 1800 واحد پایه رسید.

با این حال، سه ماهه چهارم سال 2022 تاکنون شاهد یک چرخش چشمگیر بوده است، به طوری که EUR/USD در 15 دسامبر به 1.0737 رسید، بیش از 1200 پیپ از پایین ترین سطح سالانه پیش رفت و بیش از دو سوم 9- قبلی را معکوس کرد. کاهش ماهانه در شش هفته

EUR/USD تنها در ماه نوامبر 10 درصد افزایش یافت که بهترین عملکرد ماهانه آن از جولای 2020 است.

آیا بازگشت صعودی EUR/USD در سال 2023 ادامه خواهد داشت؟

تا پایان سپتامبر، قدرت دلار آمریکا که امسال در مواجهه با افزایش سریع نرخ‌های جهش کرد، بر جفت یورو/دلار آمریکا فشار زیادی وارد کرد، زیرا در مواجهه با تورم فزاینده، سیاست‌های خود را با سرعت کمتری تشدید کرد.

جنگ در اوکراین و بحران انرژی متعاقب آن نیز اقتصاد اروپا را بسیار بیشتر از اقتصاد ایالات متحده تحت تأثیر قرار داده است و به دلار مزیت بیشتری داده است.

اما شرایط اکنون متفاوت است. کاهش سرعت برنامه فدرال رزرو و تعدیل تورم در ایالات متحده (دو مفهوم نزدیک به هم) سرمایه گذاران را به تجدید نظر در این جفت سوق داده است.

در واقع، اگر یورو/دلار آمریکا در سال 2022 از عقب ماندگی بانک مرکزی اروپا از نظر افزایش نرخ بهره متضرر شود، در سال 2023 وضعیت معکوس خواهد شد و بانک مرکزی اروپا به فدرال رزرو می رسد، که به نوبه خود قبلاً به وضوح نشان داده است. چرخشی به سمت افزایش نرخ کمتر تهاجمی.

تفاوت نرخ Fed-ECB در تمرکز در سال 2023

بنابراین، انتظارات بازار از تفاوت نرخ فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا برای EUR/USD در سال 2023 کلیدی خواهد بود. به طور خاص، سوال اصلی سال آینده در این رابطه این خواهد بود که آیا فدرال رزرو یا بانک مرکزی اروپا اولین کسانی هستند که دوباره نرخ ها را پایین می آورند.

در این رابطه، روبرتو میالیچ، استراتژیست فارکس UniCredit، گفت که “فدرال رزرو قرار است در سال 2024 نرخ بهره را با سرعتی شدیدتر از بانک مرکزی اروپا کاهش دهد” و در نتیجه انتظار دارد “تفاوت بین نرخ وجوه فدرال رزرو آمریکا و نرخ بهره کاهش یابد.” نرخ سپرده بانک مرکزی اروپا، که با نرخ مبادله EUR-USD بالاتر سازگار خواهد بود.

وی افزود: “وابستگی شدید دلار به افزایش بازدهی ایالات متحده به این معنی است که با کاهش دوباره بازدهی ایالات متحده، همانگونه که پیش از این بر اساس آخرین داده های تورم CPI ایالات متحده رخ داده بود، دلار مجبور خواهد شد کنترل خود را کاهش دهد.”

سیاست پولی همچنان به تورم و رشد وابسته است

با این حال، سیاست پولی در هر دو بانک فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا همچنان به تحولات اقتصادی، به ویژه تعدیل تورم، و تأثیر نرخ های بالاتر بر رشد بستگی خواهد داشت.

کاهش سریع‌تر از حد انتظار تورم در ماه‌های آینده یا در ماه‌های آتی، انتظارات بانک مرکزی مربوط به افزایش نرخ را کاهش می‌دهد. در مقابل، اگر اقدام بانک مرکزی برای بازگرداندن تورم به هدف کافی به نظر نرسد، انتظارات نرخ ممکن است افزایش یابد.

به طور مشابه، یک رکود شدید در سال 2023 عاملی برای استدلال برای پایان سریعتر از حد انتظار افزایش نرخ بهره و حرکت به سمت انتظارات نرخ کمتر خواهد بود.

جنگ در اوکراین همچنین یک “کارت وحشی” دو لبه بالقوه است که نباید نادیده گرفته شود. پایان احتمالی مناقشه در سال 2023 می تواند یک عامل صعودی قدرتمند برای EUR/USD باشد.

از سوی دیگر، اگر روسیه تصمیم بگیرد گاز خود را به طور کامل به این قاره قطع کند، تأثیر جنگ اوکراین بر اقتصاد اروپا می‌تواند بدتر شود. در این صورت، احتمالاً باید انتظار داشته باشیم که تحلیلگران دوباره در مورد بازگشت به زیر برابری صحبت کنند.

یک سیگنال فنی صعودی بزرگ می تواند به زودی از افزایش یورو/دلار آمریکا حمایت کند

در نهایت، از منظر نمودار، ما خاطرنشان می‌کنیم که افزایش یورو/دلار آمریکا می‌تواند با سیگنالی که از نزدیک توسط معامله‌گران دنبال می‌شود و قریب‌الوقوع به نظر می‌رسد کمک کند. در واقع، همانطور که در نمودار زیر می بینیم، میانگین متحرک 50 روزه به سرعت به میانگین متحرک 200 روزه نزدیک می شود.

نمودار روزانه EUR/USD

عبور میانگین متحرک 50 روزه از میانگین متحرک 200 روزه یک سیگنال فنی صعودی اصلی است که به عنوان “صلیب طلایی” شناخته می شود. آخرین باری که این سیگنال ثبت شد، در پایان ژوئن 2020، EUR/USD متعاقباً افزایشی در حدود 1150 پیپ در 6 ماه بعد ثبت کرد.

برعکس این سیگنال، زمانی که MA 50 روزه به زیر MA 200 روزه می رسد، سیگنالی به نام “صلیب مرگ” در پایان ژوئیه 2021 فعال شد. EUR/USD متعاقبا بیش از 2000 پیپ کاهش یافت. 14 ماه.

بنابراین پیشرفت سریع MM50 به سمت روزهای MM200 چیزی است که باید از هم اکنون تا پایان سال 2022 تا آغاز سال 2023 به دقت تماشا کرد.

(ترجمه از فرانسه)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.