معرفی Ark: یک راه حل جایگزین مقیاس بیت کوین با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی

[ad_1] این یک سرمقاله نظری توسط Kudzai Kutukwa، یکی از مدافعان شمول مالی و همکار ماندلا واشنگتن است. زمانی که استفاده از رمزنگاری قوی رایج می شود، برای دولت سخت تر می شود که آن را جرم انگاری کند. بنابراین، استفاده از PGP برای حفظ دموکراسی خوب است. اگر حریم خصوصی غیرقانونی باشد، فقط قانون

کد خبر : 360942
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
معرفی Ark: یک راه حل جایگزین مقیاس بیت کوین با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی

[ad_1]

این یک سرمقاله نظری توسط Kudzai Kutukwa، یکی از مدافعان شمول مالی و همکار ماندلا واشنگتن است.

زمانی که استفاده از رمزنگاری قوی رایج می شود، برای دولت سخت تر می شود که آن را جرم انگاری کند. بنابراین، استفاده از PGP برای حفظ دموکراسی خوب است. اگر حریم خصوصی غیرقانونی باشد، فقط قانون شکنان حریم خصوصی خواهند داشت… PGP به افراد این امکان را می دهد که حریم خصوصی خود را در دستان خود بگیرند. نیاز اجتماعی فزاینده ای به آن وجود داشته است. به همین دلیل آن را نوشتم.»

فیل زیمرمن، “چرا PGP نوشتم”

پرونده رومن استرلینگوف، که متهم به اداره میکسر بیت کوین، “Bitcoin Fog” است، نشان دهنده موقعیت های بسیاری است که در آن افراد به دلیل حفظ حریم خصوصی مالی خود توسط مجریان قانون هدف قرار می گیرند.

همانطور که در “چه بیت کوین انجام داد” توضیح داده شد، وزارت دادگستری ایالات متحده به نرم افزار Chainalysis’s Reactor برای ردیابی خرید دامنه Bitcoin Fog به آدرسی مرتبط با حساب Mt. Gox Sterlingov اعتماد کرد و او را به عنوان اپراتور خود معرفی کرد. Reactor برای پیوند دادن آدرس‌های ارزهای دیجیتال با هویت‌های دنیای واقعی طراحی شده است. با وجود بی نظمی های مختلف موجود در این پرونده در حال انجام، می توان این نتیجه را گرفت که پیام روشنی را ارسال می کند که “شما نباید حریم خصوصی مالی داشته باشید.”

معرفی آرک

با توجه به این خصومت فزاینده نسبت به حریم خصوصی مالی برای تراکنش های بیت کوین، نیاز مبرمی به توسعه ابزارهای برتر وجود دارد. در کنفرانس بیت کوین 2023 که اخیراً به پایان رسید، یک ابزار بالقوه تغییر دهنده بازی به نام پروتکل آرک معرفی شد.

در یکی از جلسات اصلی در مرحله منبع باز توسط توسعه دهنده اعلام شد بوراک، Ark یک راه حل مقیاس بندی لایه 2 است که معاملات بیت کوین ارزان، ناشناس و خارج از زنجیره را امکان پذیر می کند. این پروتکل همچنین دارای حداقل ردپای روی زنجیره است که از حریم خصوصی کاربر محافظت می کند و در عین حال هزینه تراکنش را پایین نگه می دارد. در چیزی که می‌توان آن را یک «اختراع تصادفی» توصیف کرد که زمانی رخ داد که بوراک در تلاش برای توسعه کیف پول لایتنینگ بود، Ark یک پروتکل متمایز است که به طور بالقوه می‌تواند استفاده غیرقانونی بیت‌کوین را افزایش دهد.

بوراک با اشاره به کشتی نوح که به عنوان قایق نجاتی عمل می کند که از شرکت های نظارتی و متولیان غارتگر بلاک چین پناه می گیرد، این پروتکل را “کشتی” نامید.

منبع

بوراک در طول ارائه خود یکی از نگران کننده ترین روندهای شبکه لایتنینگ را امروز برجسته کرد و آن این است که در حال حاضر تعداد کاربران محبوس لایتنینگ از تعداد کاربران غیرحضوری بیشتر است. این عمدتاً به دلیل محدودیت‌های نقدینگی در لایتنینگ است که کاربران غیرقانونی را ملزم می‌کند قبل از دریافت وجوه، ابتدا نقدینگی را از گره شخص دیگری دریافت کنند. کیف پول‌های نگهبانی مانند Wallet Of Satoshi این مشکل را از کاربر دور می‌کنند، اما به قیمت عدم کنترل 100 درصدی وجوه و همچنین حریم خصوصی مالی کاربر است.

پروتکل جایگزین لایه 2

من با Burak مصاحبه کردم تا درک عمیق تری از Ark و الهام بخش توسعه آن به دست بیاورم. وقتی از او سوال کردم که چه چیزی باعث شد پروتکل جایگزین لایه 2 توسعه دهد، او گفت:

«من همیشه منتقد لایتنینگ بوده‌ام، عمدتاً به دلیل مشکلات نقدینگی ورودی، دریافت غیر همگام و همچنین ردپای آن در زنجیره. نقدینگی ورودی همیشه برای من مانند یک باگ احساس می‌شد، که باعث می‌شد کاربر هر چیزی جز لذت بخش را تجربه کند. علاوه بر آن، بیش از یک قرن طول می‌کشد تا کل جمعیت جهان به صورت غیرقانونی روی شبکه لایتنینگ وارد شود، با این فرض که هر فرد دارای چهار کانال است که هر کدام چند صد وی بایت مصرف می‌کنند.

همانطور که او تصمیم گرفت به این مسائل و مسائل دیگر رسیدگی کند، ایده کیف پول لایتنینگ او در نهایت به Ark تبدیل شد.

بوراک می‌گوید: «Ark را می‌توان به‌عنوان پول نقد الکترونیکی غیرقابل اعتماد یا یک شبکه نقدینگی شبیه به شبکه لایتنینگ اما با مجموعه‌ای UTXO که کاملاً خارج از زنجیره زندگی می‌کند و نه یک زنجیره دولتی و نه جمع‌آوری شده است، تعریف کرد. «این UTXOها «UTXOهای مجازی» یا «vTXO» نامیده می شوند که «طول عمرشان» چهار هفته است. هسته پرداخت های خارج از زنجیره ناشناس Ark توسط vTXO ها هدایت می شود.

در طول مکالمه، بوراک همچنان بر وسواس خود برای یک تجربه بدون اصطکاک برای کاربر نهایی تاکید می کرد، نظر او این بود که ارسال صندلی باید به آسانی فشار دادن یک دکمه باشد. این یکی از دلایلی است که کاربران Ark نیازی به کانال یا نقدینگی ندارند، زیرا این امر به شبکه ای از واسطه های غیرقابل اعتماد معروف به ارائه دهندگان خدمات Ark (ASP) واگذار می شود. اینها سرورهای همیشه روشن هستند که نقدینگی را به شبکه ارائه می کنند، مشابه نحوه عملکرد ارائه دهندگان خدمات لایتنینگ، اما با یک مزیت اضافه: ASP ها قادر به پیوند دادن فرستنده ها با گیرنده ها نیستند، که لایه دیگری از حریم خصوصی را به کاربران اضافه می کند.

این امر با این واقعیت امکان پذیر است که هر پرداخت در Ark در یک دور CoinJoin انجام می شود که ارتباط بین فرستنده و گیرنده را مخدوش می کند. بهترین بخش در مورد این این است که CoinJoin کاملاً خارج از زنجیره اتفاق می افتد در حالی که پرداخت ها را هر پنج ثانیه یکبار تسویه می کند، که نه تنها ردپای روی زنجیره را به شدت کاهش می دهد بلکه حریم خصوصی کاربران را نیز تقویت می کند. مجموعه ناشناس شامل هر طرفی است که در یک تراکنش دخیل است و از نظر تئوری، این امر نسبت به آنچه در شبکه لایتنینگ امکان پذیر است، حریم خصوصی بیشتری ایجاد می کند. علاوه بر این، Ark از تجربیات کاربر زنجیره‌ای تقلید می‌کند که کاربران یک آدرس اختصاصی برای ارسال و دریافت پرداخت‌ها دارند، اما تفاوت این است که این آدرس یک آدرس قابل استفاده مجدد است که حریم خصوصی کاربر را به خطر نمی‌اندازد و به روشی شبیه به بی‌صدا بودن امکان‌پذیر شده است. پرداخت ها کار می کند

معامله آف

با این حال، مانند هر سیستم دیگری، Ark دارای مبادلات خاص خود است. اگرچه ممکن است به سرعت لایتنینگ تسویه حساب های فوری را ارائه نکند، اما بدون نیاز به منتظر ماندن برای تایید در آنچه بوراک به عنوان «در دسترس بودن فوری با نهایی شدن تأخیر» توصیف می کند، دسترسی فوری به منابع مالی را فراهم می کند.

برای فروشندگان، لایتنینگ هنوز گزینه بهتری برای دریافت پرداخت است. علاوه بر این، ارائه دهندگان نقدینگی مورد نیاز هستند، اما بر اساس این فرض که افراد برای ارائه نقدینگی برای کسب بازدهی در بیت کوین انگیزه خواهند داشت، بوراک همچنین فکر می‌کند که می‌توان بر این چالش در بلندمدت به راحتی غلبه کرد. این گزاره جدید به کاستی‌های خاصی در لایتنینگ می‌پردازد، اما با مجموعه‌ای از چالش‌ها نیز همراه است.

جاده پیش رو

به طور خلاصه، پروتکل Ark یک راه حل منحصر به فرد، لایه دوم مقیاس بندی با قابلیت خروج یک طرفه است که معاملات یکپارچه را بدون تحمیل محدودیت نقدینگی یا تعامل و یا نیاز به ارتباط مستقیم بین فرستنده و گیرنده امکان پذیر می کند. بنابراین، دریافت‌کنندگان می‌توانند به راحتی بدون هیچ زحمتی از راه‌اندازی نصب، حفظ حضور مستمر سرور یا به خطر انداختن ناشناس بودن آن‌ها برای اشخاص ثالث، پرداخت‌ها را دریافت کنند. آرک که به‌گونه‌ای طراحی شده است که یک راه‌حل مقیاس‌پذیر و غیرقانونی باشد، به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل کامل بر وجوه خود داشته باشند و به همه این امکان را می‌دهد که پول خود را خودشان نگه دارند.

Ark با لایتنینگ سازگار است، اما به عنوان مکمل آن نیز عمل می کند. با این حال، به دلیل فرآیند پیچیده لایتنینگ خودسرپرستی و سطوح مختلف حریم خصوصی برای فرستندگان و گیرندگان، همراه با خطر قریب‌الوقوع ناشی از شرکت‌های نظارت بلاک چین، راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری که حریم خصوصی را در اولویت قرار می‌دهند، مانند Ark، ضروری شده‌اند. تلاش‌های مختلف برای حمله به بیت‌کوین از طریق پیگرد مخرب، مانند مورد Sterlingov، و قوانین غارتگرانه مانند MiCA اتحادیه اروپا، نیاز به ابزارهای مقیاس‌پذیر، کارآمد و حفظ حریم خصوصی را برای جلوگیری از مشکلات آینده نشان می‌دهد.

در مقابل این پس‌زمینه است که فکر می‌کنم Ark مفهوم جالبی است که ارزش آن را دارد که در حین گسترش پروتکل به آن توجه شود. البته، بدون کد برای بررسی در حال حاضر یا یک نمونه اولیه آزمایش شده در نبرد، هنوز راه طولانی در پیش است. با وجود چالش‌های پیش‌بینی‌نشده پیش رو، بوراک به پتانسیل‌های Ark خوشبین است و متقاعد شده است که این پیشرفتی است که تعادل بین تراکنش‌های خصوصی بیت‌کوین و مقیاس‌پذیری را به شیوه‌ای کاربرپسند ایجاد می‌کند. احساسی که من نیز با توجه به نیاز حیاتی به ابزارهای غیرقانونی و حفظ حریم خصوصی، با آن موافقم.

این یک پست مهمان توسط Kudzai Kutukwa است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.