معرفی ۱۰ ماده غذایی چربی‌سوز

[ad_1] الهه جعفرزاده: هیچ غذایی وجود ندارد که به خودی خود بتواند در سوزاندن چربی‌های اضافی به شما کمک کند. اگرچه برخی از غذاها می‌توانند کمی متابولیسم را افزایش دهند یا به مدیریت وزن کمک کنند، اما به تنهایی راه حل جادویی کاهش وزن نیستند. برای چربی‌سوزی اصولی، ترکیبی از یک رژیم غذایی سالم، ورزش

کد خبر : 422223
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۴۹
معرفی ۱۰ ماده غذایی چربی‌سوز

[ad_1]

الهه جعفرزاده: هیچ غذایی وجود ندارد که به خودی خود بتواند در سوزاندن چربی‌های اضافی به شما کمک کند. اگرچه برخی از غذاها می‌توانند کمی متابولیسم را افزایش دهند یا به مدیریت وزن کمک کنند، اما به تنهایی راه حل جادویی کاهش وزن نیستند. برای چربی‌سوزی اصولی، ترکیبی از یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و به‌کارگیری عادات سالم در سبک زندگی ضروری است.

مواد غذایی چربی‌سوزی که در این مطلب به شما معرفی می‌شوند، حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به کاهش چربی و کاهش وزن کلی کمک می‌کنند؛ البته این بدان معنا نیست که این غذاها به خودی خود باعث کاهش چربی بدن شوند، اما وقتی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل گنجانده شوند، می‌توانند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کنند.

۱) ماهی

سالمون یک ماهی محبوب و غنی از مواد مغذی مانند پروتئین و چربی‌های سالم است و می‌تواند به شما در چربی‌سوزی کمک کند، زیرا رژیم غذایی پر پروتئین در کاهش وزن و کاهش چربی بدن تأثیر مثبت دارد. هم‌چنین ماهی‌های چرب مانند سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که خواص ضدالتهابی دارند و متابولیسم را در بزرگسالان افزایش می‌دهند.

معرفی ۱۰ ماده غذایی چربی‌سوز

۲) دارچین

دارچین می‌تواند از طریق کنترل قند خون به کاهش چربی در بدن کمک کند. معمولاً استفاده از دارچین برای کمک به تنظیم سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین توصیه می‌شود. سطوح پایدار قند خون می‌تواند اشتها و پرخوری را کاهش دهد و به طور بالقوه به مدیریت وزن کمک کند. هم‌چنین، سطوح بالاتر و کنترل‌نشده قند خون بیشتر با افزایش وزن مرتبط است. یک مطالعه جدید و منتشرشده در مجله بیوشیمی مواد غذایی نشان داد که مصرف دارچین با کاهش BMI و کاهش وزن بدن مرتبط است.

معرفی ۱۰ ماده غذایی چربی‌سوز

۳) تخم‌مرغ

تخم‌مرغ منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا و مواد مغذی ضروری است. هم‌چنین این ماده غذایی سرشار از کولین است که در متابولیسم چربی نقش دارد. خوردن تخم‌مرغ می‌تواند حس سیری در شما ایجاد کند و احتمال پرخوری در طول روز را کاهش دهد.

معرفی ۱۰ ماده غذایی چربی‌سوز

۴) گوجه فرنگی

طبق مطالعات انجام‌شده، گوجه فرنگی حاوی ترکیب ۹-oxo-ODA است که به کاهش چربی خون کمک می‌کند و با چربی‌سوزی مرتبط است. این ترکیب موجود در گوجه فرنگی، با بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی نیز مبارزه می‌کند. هم‌چنین گوجه فرنگی سرشار از ترکیبات بتاکاروتن، لیکوپن و لوتئین است که مصرف این ترکیبات با کاهش تجمع چربی احشایی در ارتباط هستند.

معرفی ۱۰ ماده غذایی چربی‌سوز

۵) آجیل

آجیل‌ها منبع پروتئین و چربی‌های سالم هستند؛ همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده مغذی تبدیل می‌کند که برعکسِ ارزش غذایی بالا، دارای کالری پایینی هستند و گزینه مناسبی برای کاهش وزن به شمار می‌آیند. هم‌چنین برخی آجیل‌ها، مانند بادام، منبع مواد مغذی مانند منیزیم و ویتامین E هستند که به سلامت کلی بدن کمک می‌کنند.

معرفی ۱۰ ماده غذایی چربی‌سوز

۶) روغن زیتون

مصرف روغن زیتون در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، کاهش خطر مرگ زودرس و کاهش کلسترول مؤثر است و قابلیت چربی‌سوزی نیز دارد. روغن زیتون، سرشار از چربی‌های تک غیراشباع یا چربی‌های سالم و اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ است و با افزایش سوخت‌وساز بدن، باعث چربی‌سوزی می‌شود. این روغن به جنگ کلسترول بد (LDL) می‌رود و با کاهش آن، فرآیند چربی‌سوزی را شروع می‌کند.

معرفی ۱۰ ماده غذایی چربی‌سوز

۷) کلم بروکلی

ویتامین C و کروم موجود در کلم بروکلی باعث افزایش چربی‌سوزی می‌شود و به کاهش وزن کمک می‌کند. هم‌چنین کلسیم موجود در بروکلی باعث تخریب چربی‌های ذخیره‌شده در بدن می‌شود و از اتصال چربی‌ها به روده جلوگیری می‌کند و در نتیجه منجر به لاغری می‌شود.

معرفی ۱۰ ماده غذایی چربی‌سوز

۸) اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است و خوردن این سبزی می‌تواند به چربی‌سوزی کمک کند. هم‌چنین اسفناج سرشار از یک ترکیب گیاهی به نام تیلاکوئید است و تحقیقات نشان می‌دهد مصرف عصاره‌های اسفناج حاوی تیلاکوئید فواید متعددی از جمله کمک به کاهش چربی بدن دارد. اسفناج یکی از بهترین سبزیجات برای کاهش وزن است که کالری ناچیزی دارد. فیبر موجود در اسفناج باعث هضم بهتر غذا و ایجاد احساس سیری می شود.

معرفی ۱۰ ماده غذایی چربی‌سوز

۹) مرغ

مرغ یک عذای سرشار از پروتئین بدون چربی است و خوردن آن احساس سیری مضاعفی را در شما ایجاد می‌کند، طوری که ساعت‌ها سراغ خوردن وعده جدیدی نروید. هضم گوشت مرغ در بدن، نیازمند انرژی بیشتری است و همین موضوع به کاهش چربی کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن مرغ در کنار رژیم غذایی سرشار از سبزیجات، خطر افزایش وزن یا چاقی را کاهش می‌دهد.

معرفی ۱۰ ماده غذایی چربی‌سوز

۱۰) ماست یونانی

همانطور که بالاتر اشاره شد، رژیم‌های حاوی پروتئین می‌توانند به چربی‌سوزی و کاهش وزن کمک کنند، بنابراین ماست کم‌چرب و دارای پروتئین بالا مانند ماست یونانی میان‌وعده‌ای عالی برای کاهش چربی است. ماست یونانی سرشار از پروتئین است و مصرف آن به افزایش متابولیسم و کاهش دریافت کالری کمک می‌کند. یک مطالعه منتشرشده در مجله بین‌المللی چاقی به این نتیجه رسید که مصرف ماست می‌تواند وزن بدن و اندازه دور شکم را کاهش دهد.

معرفی ۱۰ ماده غذایی چربی‌سوز

بیشتر بخوانید:

اگر قصد کاهش وزن دارید، از مصرف پروتئین غافل نشوید/ معرفی ۶ منبع طبیعی پروتئین برای کاهش وزن

شکم صاف و تخت می‌خواهید؟ این مواد غذایی را بیشتر مصرف کنید

بدون اینکه ورزش کنید، لاغر شوید/ ۸ گام ساده برای کاهش وزن

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، این هشت نوع سبزیجات را بخورید

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.