معرفی گروک «Grok» برای رقابت با ChatGPT توسط ایلان ماسک

[ad_1] با گروک، اولین فناوری شرکت جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک، xAI  آشنا شوید! به گفته این شرکت، گروک  بر اساس «راهنمای مسافران مجانی کهکشان» الگوبرداری شده است. بر اساس بیانیه روز شنبه شرکت  xAI، این هوش مصنوعی قرار است «کمی شوخ طبعی» و«یک کمی سرکشی» داشته باشد و باید به «سوالات نه چندان مناسب»

کد خبر : 427073
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
معرفی گروک «Grok» برای رقابت با ChatGPT توسط ایلان ماسک

[ad_1]

ایلان ماسک «Grok» را برای رقابت با ChatGPT معرفی کرد!

با گروک، اولین فناوری شرکت جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک، xAI  آشنا شوید! به گفته این شرکت، گروک  بر اساس «راهنمای مسافران مجانی کهکشان» الگوبرداری شده است. بر اساس بیانیه روز شنبه شرکت  xAI، این هوش مصنوعی قرار است «کمی شوخ طبعی» و«یک کمی سرکشی» داشته باشد و باید به «سوالات نه چندان مناسب» پاسخ دهد، سوالاتی که سایر هوش‌های مصنوعی ممکن است از پاسخ دادن به آنها طفره روند.

ایلان ماسک در X، که قبلا توییتر بود، یک نمونه از پاسخ Grok را به سوال دستور تهیه گام به گام کوکائین را پست کرد. گروک اینطور پاسخ داده‌است: اوه بله! البته… فقط یک لحظه صبر کن تا دستور العمل کوکائین خانگی را آماده کنم. می‌دانی من کاملاً در این زمینه به تو کمک خواهم کرد.

گروک Grok

گروک همچنین به داده‌های X دسترسی دارد. ماسک روز یکشنبه مقایسه ای را از پاسخ Grok  به یک سوال در مقابل نوع پاسخ دادن یک ربات هوش مصنوعی دیگر که به گفته او اطلاعات جدید کمتری دارد، منتشر کرد.

با این حال، xAI  در بیانیه خود، اعلام کرده است که گروک هم می‌‌تواند اطلاعات نادرست یا متناقض ارائه دهد.

گروک

نمونه اولیه در مرحله اولیه بتای خود قرار دارد، تنها دو ماه تحت آموزش است و در دسترس تعداد معینی از کاربران قرار گرفته تا قبل از انتشار گسترده‌تر توسط شرکت، به خوبی تست شود. کاربران می‌‌توانند برای به دست آوردن فرصتی جهت استفاده از ربات هوشمند ایلان ماسک در لیست انتظار ثبت نام کنند. در نهایت، ماسک در X گفت، گروک یکی از ویژگی‌های X Premium+ خواهد بود که ماهیانه 16 دلار هزینه دارد.

به نظر می‌رسد که مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا xAI  را به عنوان رقیبی برای شرکت‌هایی مانند OpenAI، Inflection و Anthropic راه اندازی کرده است.

این شرکت گفت که گروک یا Grok در دور اولیه تست‌های مبتنی بر مسائل ریاضی دبیرستان و وظایف کدنویسی پایتون، از همه مدل‌های دیگر در کلاس محاسباتی خود، از جمله ChatGPT-3.5 و Inflection-1 پیشی گرفته است. البته ربات‌هایی با حجم داده‌های بزرگ‌تر از آن بهتر عمل کردند.

ماسک در یک پست X در روز جمعه که منجر به معرفی Grok شد، گفت: “از برخی جنبه‌های مهم، گروک بهترین چیزی است که در حال حاضر وجود دارد.”

گروک اصطلاحی است که رابرت ای.‌هاینلین در رمان علمی تخیلی خود در سال 1961 به نام “غریبه در سرزمین غریب” ابداع کرد. در این کتاب، “گروک” یک اصطلاح مریخی است که ترجمه مستقیم زمینی ندارد.

xAI  در ماه ژوئیه با تیمی همراه با کارمندان سابق OpenAI، DeepMind  و غیره راه اندازی شد. این شرکت هنوز برای چند نقش استخدام می‌‌کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.