معرفی بهترین فیلم‌های اکشن آسیایی که نباید از دست بدهید

[ad_1] اکشن بدون شک یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینما و تلویزیون است که می‌تواند از مخاطبان عام گرفته تا هواداران دوآتشه هنر را راضی کند. و خب بر کسی پوشیده نیست که فیلم‌های اکشن درجه یک تنها در انحصار هالیوود نیست و دیگر مناطق دنیا – از جمله آسیا – در این ژانر حرف‌های بسیاری

کد خبر : 47733
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
معرفی بهترین فیلم‌های اکشن آسیایی که نباید از دست بدهید

[ad_1]

اکشن بدون شک یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینما و تلویزیون است که می‌تواند از مخاطبان عام گرفته تا هواداران دوآتشه هنر را راضی کند. و خب بر کسی پوشیده نیست که فیلم‌های اکشن درجه یک تنها در انحصار هالیوود نیست و دیگر مناطق دنیا – از جمله آسیا – در این ژانر حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

در همین راستا قصد داریم در ادامه این مقاله به ۱۲ فیلم اکشن آسیایی بپردازیم که اگر طرفدار ژانر اکشن هستید، نباید آن‌ها را از دست بدهید.


بهترین فیلم‌های اکشن از نگاه ویجیاتو را بشناسید:

  • 10 فیلم اکشن بی‌نظیر که هواداران John Wick باید تماشا کنند
  • معرفی بهترین فیلم‌های اکشن غیر ابرقهرمانی یک دهه اخیر
  • برترین فیلم‌های زامبی محور که احتمالاً با آن‌ها آشنا نیستید
  • بهترین فیلم‌های مهیج روان‌شناختی تمام دوران کدام است؟
  • بهترین فیلم‌های اکشن بین‌المللی یک دهه اخیر کدام است؟
  • ۱۵ مورد از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی غیر هالیوودی

۱. IP Man (محصول ۲۰۰۸)

اکشن آسیایی

ایپ من در واقع یک فیلم بیوگرافیکی است که در ساخت آن آزادی عمل بسیاری به کار رفته. این فیلم بر اساس داستان واقعی یک استاد هنرهای رزمی در دوران جنگ ژاپن و چین (سال ۱۹۳۷) ساخته شده است.

Ip Man 1 در سایت IMDb نمره بسیار خوب ۸ از ۱۰ را دارد و موفقیت همین فیلم موجب شد کارگردان به فکر ساخت قسمت‌های دوم، سوم و چهارم آن بیوفتد. قسمت چهارم این مجموعه در سال ۲۰۱۹ اکران گردید.

۲. The Raid: Redemption (محصول ۲۰۱۱)

اکشن آسیایی

داستان از جایی شروع می‌شود که یک تیم S.W.A.T وارد یک ساختمان بزرگ شده تا رییس بزرگترین گروه خلافکاری در جاکارتا را دستگیر کند. این ماموریت در ابتدا آسان به نظر می‌رسد چراکه اعضای تیم موج اول خلافکاران را از پای در می‌آورند. با این حال، رییس خلافکاران کسی نیست که به راحتی تسلیم شود و تیم پشتیبان قدرتمندی برای مقابله با S.W.A.T می‌فرستد.

صحنه‌های اکشن و نبردهای تن به تن در فیلم The Raid: Redemption پس از ده سال همچنان جزو بهترین‌های تاریخ سینما است (مخصوصا آن صحنه مبارزه میان راما، اندی و مد داگ).

۳. The Raid 2 (محصول ۲۰۱۴)

اکشن آسیایی

دنباله‌های سینمایی اغلب عملکردی در حد و اندازه نسخه اصلی ندارند و این موضوع در ژانر اکشن به وفور یافت می‌شود. با این حال The Raid 2 یک استثنای شگفت‌انگیز است که چند قدم جلوتر از فیلم اول حرکت می‌کند و حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد.

در این قسمت شخصیت اصلی دیگر یک مامور S.W.A.T نیست و قصد دارد مخفیانه وارد باندهای خلافکاری شده و آن‌ها را از درون متلاشی کند. The Raid 2 علاوه بر نگه داشتن بهترین المان‌های فیلم اول، سعی کرده بخش‌های تازه و متفاوتی وارد کار کند و به همین دلیل خیلی از مخاطبان و منتقدان آن را حتی بهتر از The Raid: Redemption می‌دانند.

۴. Train To Busan (محصول ۲۰۱۶)

اکشن آسیایی

فکر می‌کنم کمتر مخاطبی با فیلم سینمایی Train to Busan آشنا نباشد. این فیلم به عنوان یکی از برترین فیلم‌های سینمای کره جنوبی طی ۱۰ سال اخیر شناخته می‌شود و در سال ۲۰۱۶ لقب پرفروش‌ترین فیلم این کشور را به دست آورد.

داستان در مورد گروهی از بازماندگان است که در قطاری به سمت بوسان گیر افتاده‌اند و دسته عظیمی از زامبی‌ها همه جا در تعقیب آن‌ها هستند. فیلم‌نامه، شخصیت‌پردازی و صحنه‌ها اکشن «قطار بوسان» جزو بهترین بخش‌های فیلم است که آن را به یکی از برترین اکشن‌های آسیا تبدیل کرده.

۵. Oldboy (محصول ۲۰۰۳)

اکشن آسیایی

در فیلم Oldboy داستان فردی به نام دی سوا اُ روایت می‌شود؛ کسی که به مدت ۱۵ سال در یک نوع هتل زندانی شده و اصلا نمی‌داند کسانی که او را زندانی کرده‌اند که هستند یا چه انگیزه و خواسته‌ای دارند.

به گفته بسیاری از منتقدان صحنه‌های اکشن در Oldboy بعضا به سطح افسانه‌ای می‌رسد و می‌تواند مخاطبان سر سخت ژانر را حسابی میخکوب کند. چویی مین‑سیک، کانگ هیه‑جونگ، یو جی‑تائه و یون جین سو از جمله بازیگران این فیلم تحسین‌شده هستند.

۶. A Bittersweet Life (محصول ۲۰۰۵)

اکشن آسیایی

کیم سان وو دست راست رییس یک گروه خلافکاری است؛ کیم اساسا هرکاری از او بخواهند انجام می‌دهد و وفاداری کم‌نظیری دارد. در نتیجه وقتی رییسش او می‌خواهد جاسوسی نامزدش را بکند (به خاطر شک و تردیدی که درباره خیانت وی وجود دارد)، کیم اطاعت می‌کند.

گرچه در این ماموریت خاص وفاداری و احساسات انجام وظیفه در مورد کیم دچار خدشه می‌شود و پس از آن اتفاقات مختلف به سرعت این شخصیت را به دردسر می‌اندازد. لی بیونگ‑هان، شین مین آ، کیم یونگ‑چول و هوانگ جونگ‑مین از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم A Bittersweet Life ایفای نقش کرده‌اند.

۷. Silmido (محصول ۲۰۰۳)

اکشن آسیایی

کانگ وو سوک در سال ۲۰۰۳ فیلم Silmido را بر اساس یک داستان واقعی و رمانی به همین نام (اثر Baek Dong-ho، انتشار در ۱۹۹۹) راهی سینماها کرد. واحد ۶۸۴ سال‌ها پیش تلاش کرد رهبر وقت کره شمالی یعنی کیم ایل سونگ را ترور کند اما موفق نبود.

گرچه باید اشاره کرد که تنها کلیت داستان Silmido بر اساس واقعیت است و از آنجا که بسیاری از جزییات شخصیت‌های داستان ناشناخته باقی مانده، سازندگان فیلم سعی کرده‌اند المان‌های خیالی را نیز وارد فیلم‌نامه کنند.

در هر حال، فارغ از این مسائل تاریخی اگر طرفدار یک اکشن ناب آسیایی هستید این فیلم با بازی سول کیونگ‑گو، هئو جون‑هو، جونگ جائه یونگ و آن سونگ کی می‌تواند توجه شما را به خودش جلب کند.

۸. The Man from Nowhere (محصول ۲۰۱۰)

اکشن آسیایی

اگر The Man from Nowhere را تماشا کنید احتمالا خیلی زود ذهنتان به سراغ Léon: The Professional برود. مردی تنها رابطه صمیمی و خوبی با یک دختر کوچک برقرار می‌کند اما در ادامه داستان مجبور می‌شود برای نجات او ده‌ها نفر را از دم تیغ بگذارند.

گرچه چیزی که این فیلم را بسیار متمایز می‌کند، جنبه‌های عاطفی داستان است که در کمتر فیلم اکشنی به این شکل مشاهده می‌شود. صحنه‌های شگفت‌انگیز و اکشن فیلم گرچه از اواسط فیلم شروع می‌شود و لی جانگ-بام کارگردان کره‌ای The Man from Nowhere خیلی خوب از پس آن‌ها برآمده است.

این فیلم علاوه بر اینکه پرفروش‌ترین اثر سینمایی کره جنوبی در سال ۲۰۱۰ بود، جایزه هنری پاک‌سانگ برای بهترین فیلم سال را از آن خود کرد. وون بین، کیم سه‑رون، کیم سانگ‑او، تانایونگ وانگ‌تراکول و کیم هی وان از جمله بازیگران The Man from Nowhere بوده‌اند.

۹. Battle Royale (محصول ۲۰۰۰)

اکشن آسیایی

به شخصه با شنیدن ایده داستان Battle Royale به کارگردانی کینجی فوکاساکو یاد فیلم‌های سینمایی Hunger Games افتادم. این فیلم ژاپنی که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده، داستان یک ژاپنِ تاریک در آینده را روایت می‌کند که در آن دولت عده‌ای از نوجوانان را مجبور می‌کند یکدیگر را طی مبارزاتی خونین به قتل برسانند.

به زعم برخی از افراد، Battle Royale که در سال ۲۰۰۰ راهی سینماهای ژاپن شد در واقع منبع اقتباس بازی‌های مشهور بتل رویال مثل پابجی است. تاتسویا فوجیوارا، آکی مائدا، چیاکی کوری‌یاما و تارو یاماموتو بازیگران فیلم بتل رویال هستند. دنباله این فیلم تحت عنوان Battle Royale II: Requiem در سال ۲۰۰۳ منتشر شد.

۱۰. Tae Guk Gi: The Brotherhood of War (محصول ۲۰۰۴)

اکشن آسیایی

در دوران جنگ‌های مشهور کره شمالی و کره جنوبی، دو برادر مجبور به حضور در جبهه‌های جنگ می‌شوند. گرچه بردار بزرگ‌تر یک ماموریت عجیب و غیرممکن را قبول می‌کند: اگر او بتواند بالاترین مدال و درجه در ارتش کره جنوبی را به دست آورد، برادرش می‌تواند به خانه بازگردد.

و از همین نقطه به بعد شاهد کلی اتفاق جنون‌آمیز و اکشن هستیم که طی آن‌ها برادر بزرگ می‌خواهد به هر قیمتی شده برادر کوچکش را راهی خانه کند.

۱۱. Hero (محصول ۲۰۰۲)

اکشن آسیایی

فیلم Hero با درخشش جت لی مشهور داستان متفاوت و هیجان‌انگیزی را روایت می‌کند و اصولا یک اکشن بی‌مغز نیست! جنگجویی بی‌نام (جت لی) پس از کشتن سه تا از خطرناک‌ترین قاتلان کشور سراغ امپراطور می‌رود تا گزارش انجام ماموریت را به او بدهد. با این حال هنگام تعریف داستان هر مبارزه، امپراطور به نسخه روایت شده مشکوک است و مدام جزییات آن را به چالش می‌کشد…

این فیلم به کارگردانی ژانگ ییمو توانسته نمره عالی ۹۴ را از منتقدان سایت راتن تومیتوز بگیرد. Hero با صحنه‌های اکشن بی‌نقص، فیلم‌نامه جذاب و پیام‌های مهمی که در پس داستان نهفته، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما از این لیست ۱۲ تایی باشد.

۱۲.  Ong Bak (محصول ۲۰۰۳)

اکشن آسیایی

Ong Bak در واقع نقطه آغازی بر درخشش تونی جا در سینمای جهان بود. او پس از این فیلم در آثثاری چون «جوجیتسو»، «مانستر هانتر»، «سریع و خشن ۷» و «تهدید سه‌گانه» ایفای نقش نمود.

Ong Bak که شامل چند دنباله هم می‌شود، شما را به یک روستا در تایلند می‌برد؛ جایی که یک مجسمه باستانی بودا دزدیده می‌شود. در پی این اتفاق تینگ (استاد هنرهای رزمی) دواطلبانه راهی سفری می‌شود تا این مجسمه ارزشمند و مهم را پس بگیرد. گرچه طی سفر او متوجه می‌شود با یک سری دزد ساده و عادی طرف نیست و باید با گروهی سازماندهی‌شده و قدرتمند مواجه شود.

فیلم‌نامه Ong Bak رویکردی ساده و خالی از پیچیدگی دارد اما تونی جا به خوبی از پس صحنه‌های اکشن برمی‌آید و نشان می‌دهد چرا پس از این فیلم راهی سینمای بین‌المللی شد.

با بهترین فیلم‌های ترسناک سینمای شرق آسیا آشنا شوید:

  • با مخوف‌ترین کاراکترهای فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما آشنا شوید
  • بهترین فیلم‌های‌‌ ترسناک‌‌ با محوریت ارواح ژاپنی
  • ده فیلم برتر ژانر وحشت در سینمای آسیا
  • 10 فیلم‌ برتر زامبی محور کره‌جنوبی
منبع: Scoopwhoop
برچسب‌هاسینمای آسیافیلم اکشن
کپی شد

https://vgto.ir/9ke

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.