معرفی۱۰مقصد برتر صادراتی کشور + نمودار

داده های اعلام شده از سوی گمرک در آخرین ماه پاییز حجم تجارت کشور رشدی ۱۳.۵ درصدی داشته که کف سرعت افزایش از ابتدای سال جاری محسوب می شود، به لحاظ وزنی هم صادرات در این مدت افتی ۱۳.۲ درصدی داشته است. نکته جالب توجه در روند صادراتی نه ماهه ایران حذف تایلند از جمع

کد خبر : 300915
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
معرفی۱۰مقصد برتر صادراتی کشور + نمودار


داده های اعلام شده از سوی گمرک در آخرین ماه پاییز حجم تجارت کشور رشدی ۱۳.۵ درصدی داشته که کف سرعت افزایش از ابتدای سال جاری محسوب می شود، به لحاظ وزنی هم صادرات در این مدت افتی ۱۳.۲ درصدی داشته است. نکته جالب توجه در روند صادراتی نه ماهه ایران حذف تایلند از جمع باشگاه صادرکنندگان ایران و اضافه شدن روسیه به این جمع است.

عمده مقاصد صادراتی

براساس داده‌های اعلام شده از سوی گمرک این سوال مطرح می شود که در مدت زمان مورد بررسی کالاهای صادراتی ایران به چه کشورهای صادر شده است؟ ارزیابی های صورت گرفته نشان می دهد در مدت زمان مورد بررسی «چین»، «عراق»، «امارات متحده عربی»، «ترکیه»، «هند»، «افغانستان»، «پاکستان»، «عمان»، «اندونزی» و «فدراسیون روسیه» بالاترین مشارکت در رشد صادرات کشور را داشته اند.

در مدت زمان مورد بررسی بیشترین میزان صادرات کشور، به مقصد کشورهای «چین» با رقمی بالغ برر ۱۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده و سهم ۳۱.۷۶ درصد از کل ارزش صادرات داشته است. سهم صادرات به «عراق» هم در این مدت ۱۴.۴۶ درصد بوده است؛ مجموع صادرات به این کشور ۵ میلیارد و ۲۴۲ میلیون دلار بوده است.

سومین مقصد صادراتی در نیمه نخست سال جاری «امارات متحد عربی» است که سهمی ۱۲.۳۶ درصد از صادرات را به خود اختصاص داد. صادرات ایران به امارات متحد عربی در این مدت به ۴ میلیارد و ۴۸۱ میلیون دلار رسید. اما سهم «ترکیه» به عنوان چهارمین مقصد صادراتی کشور چند درصد بوده است؟ ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده آن است که ۱۰.۵ درصدی از ارزش صادرات در نیمه نخست به ترکیه اختصاص داشت، مجموع صادرات به این کشور ۳ میلیارد و ۸۲۱ میلیون دلار بوده است.

براساس داده‌های اعلام شده پنجمین مقصد صادراتی «هند» بوده و این کشور با سهم صادراتی ۳.۹ درصدی داشت و رقم صادرات ایران به هند به یک میلیارد و ۴۱۱ میلیون دلار رسید.

باتوجه به داده های اعلام شده حجم صادرات «افغانستان» هم در این مدت به یک میلیارد و ۲۱۰ دلار رسید و صادرات «پاکستان» هم در این مدت کمی بیش از یک میلیارد بود. صادرات به «عمان» هم ۸۵۰ میلیون دلار بوده و «اندونزی» هم وارداتی ۶۴۰ میلیون دلاری از ایران در مدت زمان مورد بررسی داشته است، اما صادرات به «فدارسیون روسیه» هم به ۵۵۰ میلیون دلار رسید.

بیشتر بخوانید:

۴۶۲۱۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.