معترضان سریلانکا به خانه رئیس جمهور یورش بردند و با پلیس درگیر شدند

[ad_1] برخی از معترضان با در دست داشتن پرچم ها و کلاه ایمنی سریلانکا به محل اقامت رئیس جمهور حمله کردند، تصاویر ویدئویی از کانال خبری تلویزیون محلی NewsFirst نشان داد. این جزیره 22 میلیون نفری با کمبود شدید ارز دست و پنجه نرم می کند که واردات ضروری سوخت، غذا و دارو را محدود

کد خبر : 226850
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
معترضان سریلانکا به خانه رئیس جمهور یورش بردند و با پلیس درگیر شدند

[ad_1]

برخی از معترضان با در دست داشتن پرچم ها و کلاه ایمنی سریلانکا به محل اقامت رئیس جمهور حمله کردند، تصاویر ویدئویی از کانال خبری تلویزیون محلی NewsFirst نشان داد.

این جزیره 22 میلیون نفری با کمبود شدید ارز دست و پنجه نرم می کند که واردات ضروری سوخت، غذا و دارو را محدود کرده و آن را در بدترین نابسامانی مالی هفت دهه اخیر فرو برده است.

بسیاری سقوط کشور را به گردن رئیس جمهور گوتابایا راجاپاکسا می اندازند. تظاهرات مسالمت آمیز گسترده از ماه مارس خواستار استعفای او شده است.

به گفته یکی از شاهدان رویترز، هزاران نفر در منطقه دولتی کلمبو هجوم آوردند و شعارهایی علیه رئیس جمهور سر دادند و چندین مانع پلیس را برای رسیدن به خانه راجاپاکسا برچیدند.

شاهد گفت که پلیس تیراندازی هوایی شلیک کرد اما نتوانست جمعیت خشمگین را از محاصره ساختمان ریاست جمهوری باز دارد.

رویترز نتوانست بلافاصله محل اختفای رئیس جمهور را تایید کند.

علیرغم کمبود شدید سوخت که خدمات حمل و نقل را متوقف کرده است، تظاهرکنندگان در اتوبوس‌ها، قطارها و کامیون‌ها از چندین بخش از کشور برای رسیدن به کلمبو در اعتراض به شکست دولت در محافظت از آنها در برابر خرابی اقتصادی، جمع شدند.

نارضایتی در هفته‌های اخیر بدتر شده است، زیرا این کشور با کمبود نقدینگی دریافت محموله‌های سوخت را متوقف کرده و مدارس را مجبور به تعطیلی و سهمیه‌بندی بنزین و گازوئیل برای خدمات ضروری کرده است.

سامپات پررا، یک ماهیگیر 37 ساله از شهر ساحلی نگومبو در 45 کیلومتری (30 مایلی) شمال کلمبو سوار اتوبوسی پر از جمعیت شد تا به تظاهرات بپیوندد.

ما بارها و بارها به گوتا گفته‌ایم که به خانه برود، اما او همچنان به قدرت چسبیده است. پررا گفت تا زمانی که او به حرف ما گوش ندهد، متوقف نخواهیم شد.

او در میان میلیون‌ها نفری است که به دلیل کمبود مزمن سوخت و تورم که در ماه ژوئن به 54.6 درصد رسید، تحت فشار قرار گرفته‌اند.

بی ثباتی سیاسی می تواند مذاکرات سریلانکا با صندوق بین المللی پول را که به دنبال کمک مالی 3 میلیارد دلاری، تجدید ساختار برخی از بدهی های خارجی و جمع آوری منابع مالی از منابع چندجانبه و دوجانبه برای کاهش خشکسالی دلار است، تضعیف کند.

(گزارش توسط Uditha Jayasinghe؛ ویرایش توسط Rupam Jain و William Mallard)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.