معترضان ارمنی در ناآرامی فزاینده مترو را فلج کردند

[ad_1] (رویترز) – اپراتور مترو گفت که معترضان روز چهارشنبه برای مدت کوتاهی شبکه مترو را در پایتخت ارمنستان، بخشی از ناآرامی های ضد دولتی فزاینده در هفته های اخیر علیه امتیازات احتمالی بر سر سرزمین مورد مناقشه با همسایه آذربایجان، تعطیل کردند. فیلم‌های رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که معترضان در درهای واگن‌های مترو ایستاده‌اند

کد خبر : 208630
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
معترضان ارمنی در ناآرامی فزاینده مترو را فلج کردند

[ad_1]

(رویترز) – اپراتور مترو گفت که معترضان روز چهارشنبه برای مدت کوتاهی شبکه مترو را در پایتخت ارمنستان، بخشی از ناآرامی های ضد دولتی فزاینده در هفته های اخیر علیه امتیازات احتمالی بر سر سرزمین مورد مناقشه با همسایه آذربایجان، تعطیل کردند.

فیلم‌های رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که معترضان در درهای واگن‌های مترو ایستاده‌اند و مانع حرکت قطارها می‌شوند. به گزارش خبرگزاری تاس، فعالان خواهان استعفای نیکول پاشینیان نخست وزیر بودند و شعارهای ضد دولتی سر می دادند.

متروی ایروان پایتخت ایروان با بیان اینکه «شهروندان در ایستگاه مترو یریتاسارداکان دست به اقدام اعتراضی زدند، تردد مترو را مختل کردند»، افزود که درهای تمام ایستگاه‌های مترو در واکنش به آن بسته شده است.

در بیانیه ای که حدود یک ساعت بعد منتشر شد، مترو اعلام کرد که ترافیک دوباره برقرار شده است.

به گزارش خبرگزاری ریا به نقل از پلیس، روز چهارشنبه بیش از 350 نفر در سراسر شهر بازداشت شدند. یک سخنگوی پلیس بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در مورد تعداد افراد و دلایل دستگیری پاسخ نداد.

از زمانی که پاشینیان گفت جامعه بین‌المللی از ارمنستان می‌خواهد تا از ادعاهای خود در مورد منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی «کاهش دهد» اعتراض‌ها برای هفته‌ها ادامه داشته است.

منطقه قره باغ کوهستانی در سطح بین المللی به عنوان بخشی از آذربایجان شناخته شده است، اما توسط ارمنی های قومی پرجمعیت و کنترل کامل بود تا اینکه در یک جنگ شش هفته ای در سال 2020 به آذربایجان شکست خوردند. توافق صلح با میانجیگری روسیه که به جنگ پایان داد منجر به زیان قابل توجهی شد. قلمرو برای ارمنستان

ارمنستان در حال حاضر متحد نزدیک روسیه است که یک پایگاه نظامی در شمال غربی این کشور دارد و نیروهای حافظ صلح را بر اساس توافقی که به جنگ در سال 2020 پایان داد، به قره باغ کوهستانی اعزام کرد.

(گزارش توسط کالب دیویس در گدانسک؛ ویرایش توسط فرانک جک دانیل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.