معایب و مزایای تحصیل در استرالیا

مدت زمان مطالعه: 9 دقیقه تاریخ ثبت: 01/03/31 نویسنده: محمدرضا طیران کشور استرالیا در نیم کره جنوبی قرار گرفته و عنوان ششمین کشور پهناور دنیا را به خود اختصاص داده است. آب و هوای معتدل و تا حدودی گرم این کشور مورد پسند بسیاری از مهاجرین ایرانی است که توان تحمل هوای سرد کشورهایی مانند

کد خبر : 219511
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
معایب و مزایای تحصیل در استرالیا



مدت زمان مطالعه:

9 دقیقه

تاریخ ثبت:

01/03/31

نویسنده:

محمدرضا طیران

کشور استرالیا در نیم کره جنوبی قرار گرفته و عنوان ششمین کشور پهناور دنیا را به خود اختصاص داده است. آب و هوای معتدل و تا حدودی گرم این کشور مورد پسند بسیاری از مهاجرین ایرانی است که توان تحمل هوای سرد کشورهایی مانند کانادا یا آلمان را ندارند. مردم استرالیا در تحقیقات چند سال اخیر، تحت عنوان شادترین مردم جهان شناخته شده اند.

این کشور مهاجرپذیر از فرهنگ بسیار غنی برخوردار است. سطح رفاه در آن بالا است و از همه مهم تر سیستم آموزشی بسیار قدرتمندی دارد. هر ساله هزاران دانشجو و دانش آموز بین المللی به دلایل گوناگونی، تحصیل در استرالیا را انتخاب می کنند و ممکن است در کنار مزایای بی شمار، با چالش هایی نیز روبرو شوند. برای درک بهتر و سنجش شرایط، در این مقاله به معایب و مزایای تحصیل در استرالیا پرداخته ایم.

تحصیل در استرالیا

تحصیل در دوره کارشناسی

دانشگاه های استرالیا از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار بوده و در دسته بندی ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. برای پذیرش در دوره کارشناسی مدرک زبان آیلتس با نمره ۶ قابل قبول است. حداقل معدل قابل قبول برای پذیرش در دوره کارشناسی ۱۵ است. اگر حائز شرایط مذکور نباشید، لازم است دوره پیش دانشگاهی را در استرالیا بگذرانید.

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد

تحصیل در دانشگاه های معتبر استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد مزایای بسیاری دارد. یکی از مهم ترین آنها تنوع دوره ها در این مقطع تحصیلی است. امکان تحصیل در دوره های تحقیقاتی با دو مدرک کارشناسی ارشد (Dual Degree) و دوره های ارشد دوگانه (Master by Course) برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

دوره کارشناسی ارشد دوگانه معمولاً دو ساله است و دانشجویان پس از اتمام این دوره می توانند هم زمان دو مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه خود دریافت کنند. به این ترتیب فرصت های شغلی بیشتری پس از اتمام تحصیلات برای آنها فراهم می شود. برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا، امکان کار حین دوران تحصیل نیز وجود دارد. به این ترتیب که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند به صورت پاره وقت و حداکثر ۴۰ ساعت در هر دو هفته به کار مشغول باشند.

از دیگر مزایای تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد، می توان به امکان دریافت اقامت پس از تحصیل اشاره کرد. افراد واجد شرایط پس از اتمام تحصیلات می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:


تحصیل در مدارس استرالیا

تحصیل در دوره دکترا

پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد، می توانید با ارائه یک پروپوزال قوی در زمینه رشته تحصیلی خود، در مقطع دکترا ادامه تحصیل دهید. سابقه علمی و پژوهشی خوب، شانس شما را برای پذیرش در این مقطع بالا می برد. تحصیل در مقاطع بالایی مانند دکترا طبیعتاً مزیت های بیشتری از مقاطع تحصیلی پایین تر دارد. از مزایای تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا
  • سطح علمی بسیار بالای دانشگاه هایی که این مقطع را ارائه می دهند.
  • امکان استفاده از مراکز تحقیقاتی با امکانات بسیار بالا
  • امکانات رفاهی مناسب برای دانشجویان

مزایای تحصیل در استرالیا

تحصیل در مؤسسات آموزشی استرالیا

از مزایای تحصیل در مؤسسات آموزشی استرالیا می توان به تنوع برنامه ها و عدم تأکید بر تحصیل آکادمیک دروس اشاره کرد. دانشجویان در این مراکز می توانند در زمینه های متنوعی مانند هنر، ورزش، رشته های فنی، آزمایشگاهی و … استعدادیابی شده و با دید شفاف تری نسبت به ادامه تحصیل اقدام کنند. پس از اتمام تحصیلات در این مؤسسات می توانید وارد بازار کار شوید.

مزایای تحصیل در استرالیا

سیستم آموزشی پیشرفته

سیستم آموزشی بسیار پیشرفته و دانشگاه های برتر در سطح جهانی، از مهم ترین مزایای تحصیل در استرالیاست. ۴۳ دانشگاه اصلی استرالیا در فهرست دانشگاه های برتر جهان قرار دارند و این خود نشان دهنده اعتبار بالای علمی دانشگاه های استرالیا است. به این ترتیب پس از اتمام تحصیلات در هر مقطع تحصیلی می توانید در تمام کشورهای دنیا به ادامه تحصیل مشغول شوید.

گزینه های تحصیل فروان در دانشگاه های مختلف

تنوع رشته ها در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی این کشور، آن را به قطب علمی جذابی برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. با وجود این تنوع، انتخاب دانشگاه برای ادامه تحصیل چندان مشکل نخواهد بود و با توجه به علاقه خود می توانید برای پذیرش در دانشگاه های استرالیا اقدام کنید.

بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی

دولت استرالیا، انواع بورسیه تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد تا هزینه های تحصیل برای آنها تا حد قابل قبولی جبران شود. بودجه ای که هر ساله برای بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته می شود، حدود ۲۰۰ میلیون دلار است و این می تواند یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در استرالیا باشد.

بیشتر بخوانید:


بورسیه تحصیلی استرالیا

زبان رسمی استرالیا انگلیسی است

آموختن زبان جدیدی غیر از انگلیسی چالش بسیار بزرگی است که بسیاری از دانشجویان ایرانی از آن فراری هستند. به همین دلیل استرالیا می تواند انتخاب بسیار خوبی برای دانشجویان ایرانی باشد که زبان انگلیسی را تا سطح قابل قبولی خوانده و برای دریافت مدرک های بین المللی اقدام کرده اند. همچنین زندگی در کشورهای انگلیسی زبان به مراتب آسان تر از کشورهایی است که هیچ پیش زمینه ای از زبان آنها نداریم.

امکان اجازه کار با ویزای تحصیلی در حین تحصیل

امکان کار برای دانشجویان بین المللی در استرالیا وجود دارد و به این ترتیب می توانید تا حد زیادی هزینه های تحصیل و زندگی را جبران کنید. دانشجویان مجاز هستند، ۲۰ ساعت از هر هفته را به کار کردن در زمینه های مختلف مشغول شوند.

امکان اخذ اقامت استرالیا بعد از اتمام تحصیل

شرایط اقامت پس از اتمام تحصیلات در استرالیا بسیار عالی است. اگر رشته تحصیلی شما از رشته های مورد نیاز این کشور باشد، به راحتی می توانید اقامت استرالیا را پس از اتمام تحصیلات دریافت کنید. همچنین می توانید برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، از طریق Post-study work stream برای اقامت خود اقدام کنید. پس از آن نیز به مدت ۱ تا ۲ سال فرصت دارید که در زمینه رشته تحصیلی خود به کار مشغول شده و از طریق ویزای کاری، اقامت استرالیا را دریافت کنید.

تعادل در تفریح و کار در استرالیا

تفریح در استرالیا از اهیمت ویژه ای برخوردار است. در فرهنگ دانشجویی این کشور نیز شاهد اهمیت تفریح و خوش گذرانی هستیم. دسترسی مناسب دانشگاه ها به سواحل، پارک ها و مناظر طبیعی، امکان تفریح را برای دانشجویان فراهم می کند.

معایب تحصیل در استرالیا

با اینکه مزایای تحصیل در استرالیا آن را به کشوری ایده آل برای مهاجرت تبدیل کرده است. نمی توانیم از معایب آن نیز غافل شویم. به هر حال پروسه مهاجرت تحصیلی به تمام کشورها، چالش ها و مشکلاتی دارد. در ادامه به معایب تحصیل در استرالیا می پردازیم.

هزینه‌های بالای تحصیل و زندگی به نسبت دیگر کشورها

هزینه تحصیل در استرالیا نسبت به سایر کشورها بالا است و این یکی از مهم ترین معایب تحصیل در استرالیاست. میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، ۲۰ هزار دلار استرالیا است و در مقطع دکترا، این هزینه به ۳۰ هزار دلار نیز می رسد. علاوه بر این هزینه های زندگی در این کشور نیز برای مهاجرین ایرانی بالا است. تأمین هزینه خرید مسکن و اجاره خانه، درمان و بهداشت و … ممکن است برای مهاجرین مشکل باشد.

دور بودن از اقتصادهای پیشرو و بازار جهانی

بازار اقتصادی استرالیا به دلیل موقعیت جغرافیایی، بسیار کوچک است و این می تواند در زمینه بازرگانی و تجارت مشکلاتی را به وجود آورد.

 شرایط پذیرش کاری سخت

استخدام در استرالیا و اخذ ویزای کار شرایط سخت و ویژه ای دارد. برای جذب نیروی کار، یک سیستم امتیاز بندی در نظر گرفته شده است که شما با توجه به سن، تحصیلات، نمره زبان و عوامل دیگر رتبه بندی می شوید و بر اساس آن استخدام شما انجام خواهد شد. نرخ بیکاری در استرالیا همچنان پایین است اما شرایط پذیرش کاری سخت، می تواند یکی از مهم ترین معایب تحصیل در استرالیا باشد.

دور بودن از دیگر قاره‌ها از نظر جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی استرالیا به نحوی است که می توان لقب دورافتاده را به آن اعطا کرد. تنها کشور نیوزیلند در مجاورت آن قرار دارد و بین استرالیا با سایر کشورها، فاصله آبی بسیاری وجود دارد. این موضوع برای برخی از مهاجرین ناراحت کننده است و یکی از معایب تحصیل در استرالیا است که لازم است به آن توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید:


تحصیل رایگان در استرالیا

کلام آخر

مزایای تحصیل در استرالیا آن را به یکی از محبوب ترین کشورها برای دانشجویان در سرتاسر دنیا تبدیل کرده است. دانشجویان ایرانی نیز به دلیل زبان انگلیسی، سطح علمی بالای دانشگاه ها و تنوع رشته های تحصیلی، خواهان تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات عالی استرالیا هستند. با این وجود در صورت کمبود اطلاعات و عدم درک درست از شرایط خود، ممکن است با چالش های بسیاری مواجه شوید. کمک گرفتن از وکلای مجرب و حرفه ای در زمینه مهاجرت به استرالیا می تواند تصمیم گیری را برای شما آسان کرده و شما را برای مقابله با مشکلات آماده کند.

سؤالات متداول

کدام دانشگاه ها شهریه کمتری از دانشجویان بین المللی دریافت می کنند؟

مقرون به صرفه ترین دانشگاه های استرالیا عبارتند از:

  • دانشگاه فیندرز
  • کالج کسب و کار IPAG
  • دانشگاه ولونگونگ
  • دانشگاه نیو انگلند
  • دانشگاه ویکتوریا

 اگر در پروسه اخذ ویزاهای مهارت و تخصص، یک ایالت اسپانسر ما شود، به این معنی است که ما استخدام شده ایم؟

خیر. اسپانسر شدن شما تنها به این معنی است که شغل شما در آن ایالت مورد نیاز است. اما هیچ تضمینی برای استخدام شما وجود ندارد.

 گپ تحصیلی تا چه حد برای پذیرش در دانشگاه های استرالیا قابل قبول است؟

نداشتن گپ تحصیلی از جمله مهم ترین شروط تحصیل در استرالیا است. با این حال اگر به هر دلیل گپ تحصیلی داشته باشید، باید آن را به خوبی توجیه کنید.

مدت مجاز اقامت دانشجویان پس از فارغ التحصیلی چقدر است؟

مدت مجاز اقامت دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در مقاطع تحصیلی مختلف، به این ترتیب است:

  • کارشناسی و کارشناسی ارشد (با پایان‌نامه): ۲ سال
  • کارشناسی ارشد پژوهش محور: ۳ سال
  • دکتری: ۴ سال



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.