معاون وزیر بهداشت: سه چهارم مرگ‌های کرونایی در افراد بالای ۶۰ سال است

قاسم جان بابایی روز سه شنبه در وبینار توسعه شبکه دیابت کشور که در دانشگاه علو پزشکی تهران برگزار شد، افزود: تجربه دوران کرونا نشان داد گر چه این بیماری یک بیماری ویروسی و واگیر است اما بیماران متابولیک از جمله مبتلایان دیابت و افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند بیشتر در خطر مرگ

کد خبر : 55945
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱:۱۷
معاون وزیر بهداشت: سه چهارم مرگ‌های کرونایی در افراد بالای ۶۰ سال است



قاسم جان بابایی روز سه شنبه در وبینار توسعه شبکه دیابت کشور که در دانشگاه علو پزشکی تهران برگزار شد، افزود: تجربه دوران کرونا نشان داد گر چه این بیماری یک بیماری ویروسی و واگیر است اما بیماران متابولیک از جمله مبتلایان دیابت و افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند بیشتر در خطر مرگ و میر کرونا قرار دارند.

وی ادامه داد: در این زمینه آمار مرگ و میر کرونا در همه استان ها در اختیار داریم و مشخص است که در هر استان چند درصد شیوع دیابت داریم و چه میزان از مبتلایان کرونا جزو بیماران متابولیک یا دیابت هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تجربه این دوران نشان داد که باید در پذیرش و مراقبت از بیماران کرونا چه سرپایی و چه بستری حتما سوابق بیماری آنان را مد نظر قرار دهیم. به همین علت در بیمارستان های کشور بیماران متابولیک در بخش ها و حتی آی سی یوها تحت مراقبت های ویژه متخصصان داخلی قرار می گیرند و در بخش ها نیز جداگانه بستری می شوند تا تیم مراقبتی تخصصی داشته باشند.

جان بابایی گفت: برای کاهش مراجعات این بیماران خدمات تله مدیسین در برخی دانشگاه های علوم پزشکی راه اندازی شده است و تلاش می کنیم خدمات ویزیت و مشاوره مجازی به این بیماران ارائه شود. امیدواریم تعرفه خدمات ویزیت مجازی و نیز خدمات مراقبت از منزل هر چه زودتر در شورای عالی بیمه تصویب شود تا این خدمات هر چه بیشتر در کشور گسترش پیدا کند.

وی افزود: امیدواریم خدمات پیشگیری و تشخیصی و نوار قند خون را نیز تحت پوشش بیمه ببریم و داروهای بیشتری از داروهای مورد نیاز بیماران دیابت زیر پوشش بیمه برود.

وی ادامه داد: وب سایت اینترنتی نیز برای خدمات تله مدیسین طراحی شده که به زودی اعلام می شود. در پنج استان نیز خدمات بیماران نادر و مبتلا به دیابت به صورت تله مدیسین ارائه می شود و با همکاری سازمان غذا و دارو در تلاش هستیم تا انسولین قلمی این بیماران با استفاده از سامانه راه اندازی شده جلوی در منزل به بیماران دیابت تحویل شود.

باقر لاریجانی، رئیس شبکه دیابت کشور نیز در این وبینار گفت: تجویز برخی داروهای مورد نیاز بیماران دیابت از جمله انسولین قلمی بسیار مشکل است و پزشک مجبور است با وجود تراکم بیماران چهار یا پنج صفحه سوابق بیمار را ثبت و گزارش کند تا بیمار بتواند این دارو را بگیرد. اجرای چنین فرآیندی غیر عملی است و باید اصلاح شود.

۴۷۲۳۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.