معامله گران روشی برای کاهش اخیر لیر ترکیه توسط رویترز می بینند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: صرافی اسکناس‌های لیر ترکیه را در یک صرافی در آنکارا، ترکیه می‌شمرد، 27 سپتامبر 2021. رویترز/ چاغلا گوردگان/ نوشته نوزات دوران اوغلو آنکارا (رویترز) – کاهش شش روزه معامله‌گران را پیش‌بینی کرده است که مقامات اکنون سطح جدیدی را هدف قرار داده‌اند که در تلاشی چند ماهه برای تثبیت نرخ

کد خبر : 206940
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴
معامله گران روشی برای کاهش اخیر لیر ترکیه توسط رویترز می بینند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: صرافی اسکناس‌های لیر ترکیه را در یک صرافی در آنکارا، ترکیه می‌شمرد، 27 سپتامبر 2021. رویترز/ چاغلا گوردگان/

نوشته نوزات دوران اوغلو

آنکارا (رویترز) – کاهش شش روزه معامله‌گران را پیش‌بینی کرده است که مقامات اکنون سطح جدیدی را هدف قرار داده‌اند که در تلاشی چند ماهه برای تثبیت نرخ ارز با استفاده از ذخایر کاهش‌یافته آن به همراه سایرین، سطح پایین 15.5 دلار در برابر دلار است. معیارهای.

چهار تاجر ترک گفتند که بانک مرکزی احتمالاً باند معاملاتی جدیدی را بین 15 تا 15.5 تعیین کرده است که در مواجهه با پرواز جهانی به دلار و کاهش فشار بر ذخایر خارجی رو به کاهش بانک، امکان کاهش ارزش را فراهم می کند.

یکی از تاجران بانکی گفت که کاهش ارزش بیشتری مجاز خواهد بود تا لیر بین 15.5 تا 16 دلار باقی بماند، که با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای جلوگیری از تورم و آسیب به بازارهای نوظهور، افزایش یافته است.

لیر پس از یک سری کاهش غیرمتعارف نرخ بهره که جرقه بحران ارزی را برانگیخت و اقتصاد را متلاطم کرد، به پایین ترین سطح خود بازگشته است.

در روز پنجشنبه، تا 15.4295 ضعیف شد و در ساعت 0832 GMT در 15.382 بود. پس از سقوط 44 درصدی در سال گذشته، بیش از 14 درصد از ارزش خود را در سال جاری از دست داده است.

با توجه به اینکه ذخایر بانک مرکزی در هنگام محاسبه سوآپ در واقع منفی است، معامله گران گفتند اگر بانک قصد دارد به تلاش خود برای ثابت نگه داشتن نرخ ارز ادامه دهد، همانطور که از زمان بحران دسامبر انجام داده است، تضعیف لیر ضروری است.

یک بانکدار ارشد به رویترز گفت: “اگر دولت بدون در نظر گرفتن تحولات بین المللی، سطح ثابتی را در نرخ ارز تعیین کند، هزینه ذخایر هنگفت خواهد بود. نرخ ارز نمی تواند برای مدت طولانی با ذخایر منفی در سطح مشخصی بماند.”

اگرچه این سیاست را درست نمی‌دانیم، اما تضعیف اخیر لیر را یک ضرورت می‌دانیم. در غیر این صورت ممکن بود از کنترل خارج شود.»

ذخایر ارزی بانک مرکزی در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته است که اخیراً به دلیل میلیاردها دلاری است که این بانک در مداخلات بازار برای مهار بحران فروخته است که فقط برخی از آنها به طور عمومی اعلام شده است.

خالص ذخایر خارجی این بانک در پایان آوریل 17 میلیارد دلار بود.

بانک مرکزی می گوید نرخ ارز را بازار تعیین می کند. اما محاسبات بانکداران نشان می دهد که ذخایر بانک مرکزی آنطور که باید افزایش نمی یابد، قوانینی مانند الزام صادرکنندگان برای فروش 40 درصد از سود ارزی خود به بانک مرکزی، که نشان می دهد بانک همچنان در حال مداخله است.

سرمایه گذاران نرخ FX را به عنوان یک رژیم “کنترل شده توسط دولت” توصیف می کنند. بسیاری می گویند که با توجه به افزایش تورم و کسری حساب جاری ترکیه و به طور کلی وجوه از بازارهای نوظهور فرار می کنند، نمی تواند در درازمدت دوام بیاورد.

با این حال، ارز در سال جاری به‌طور قابل‌توجهی ثابت بوده است، جدای از حمله روسیه به اوکراین که هزینه‌های واردات انرژی ترکیه را افزایش داد.

رویترز این هفته گزارش داد که در آخرین تلاش تثبیت‌کننده خود، مقامات از بانک‌ها خواسته‌اند تا معاملات خود را بین ساعت 10 صبح (07:00 GMT) تا 4 بعد از ظهر (1300 GMT) که بازار نقدشونده‌ترین است، انجام دهند تا از نوسانات قیمت جلوگیری شود.

در اوج بحران دسامبر، لیر به 18.4 در برابر دلار رسید، که باعث شد بانک مرکزی مداخله کند و دولت اقداماتی را از جمله طرحی برای محافظت از سپرده های لیر در برابر کاهش ارزش اعلام کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.