معامله تسلیحاتی آمریکا و عربستان با موافقت بایدن بود

[ad_1]  یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الأوسط با اشاره به موافقت مجلس سنای این کشور با فروش ۲۸۰ موشک به عربستان به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار بر موضع ثابت واشنگتن در قبال حمایت از عربستان در مقابل تهدیدات تاکید کرد. این مقام آمریکایی که ترجیح داد نامش فاش نشود، گفت:

کد خبر : 142415
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
معامله تسلیحاتی آمریکا و عربستان با موافقت بایدن بود

[ad_1]

 یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الأوسط با اشاره به موافقت مجلس سنای این کشور با فروش ۲۸۰ موشک به عربستان به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار بر موضع ثابت واشنگتن در قبال حمایت از عربستان در مقابل تهدیدات تاکید کرد.

این مقام آمریکایی که ترجیح داد نامش فاش نشود، گفت: معامله تسلیحاتی که دولت آمریکا چهارم نوامبر با آن موافقت کرد در چارچوب تعهد جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور نسبت به تقویت برخورداری عربستان از ابزارهای لازم برای دفاع از خودش صورت گرفت.

وی افزود: این معامله شامل ۲۸۰ فروند موشک هوا به هوا به ارزش حدود ۶۵۰ میلیون دلار است و طبق توافق وزارت خارجه و وزارت دفاع تهیه و سپس به کنگره ارائه شد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: این معامله در راستای تجهیز انبار موشک‌های دفاعی هوا به هوای عربستان سعودی صورت گرفت و همچنین تضمین می‌کند که این کشور ابزاری برای دفاع از خود در برابر افزایش تعداد حملات هوایی به خاک این کشور، توسط “حوثی‌ها” (انصارالله) در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه عربستان سعودی از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به “دفع” بیش از ۳۷۵ حمله از خارج مرزهای این کشور شده است، اما این حملات همچنان مایه نگرانی است و بیش از ۷۰ هزار شهروند آمریکایی مقیم عربستان هستند.

وزارت دفاع آمریکا ۱۴ آبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با فروش ۲۸۰ فروند موشک هوا به هوا از نوع AIM-۱۲۰C به عربستان سعودی موافقت کرده است.

پس از آن سه تن از اعضای مجلس سنا اعلام کردند که گروهی از اعضای این مجلس با اولین معامله تسلیحاتی بزرگ با عربستان سعودی در دوره ریاست جمهوری بایدن، به دلیل ادامه حملات عربستان در یمن، مخالف هستند.

کاخ سفید نیز در واکنش به این موضع اعلام کرد که به شدت با تصمیم مجلس سنا برای ممانعت از اجرای قرارداد پیشنهادی فروش موشک‌های هوا به هوای میان‌برد به عربستان سعودی مخالف است.

در نهایت در جلسه رای‌گیری مجلس سنای آمریکا که ۱۶ آذر برگزار شد، ۶۲ سناتور به قرارداد فروش موشک‌ها به عربستان که شامل ۲۸۰ موشک هوا به هوای پیشرفته میان‌بُرد “AIM-۱۲۰C-۷/C-۸” و ۵۹۶ سکوی پرتاپ “LAU-۱۲۸” می‌شود، رای مثبت دادند و ۲۵ سناتور هم با این قرارداد مخالفت کردند.

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.