معاملات جهانی FX به رکورد 7.5 تریلیون دلار در روز رسید

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: ترتیب ارزهای مختلف جهان از جمله یوان چین، ین ژاپن، دلار آمریکا، یورو، پوند انگلیس، فرانک سوئیس و روبل روسیه در ورشو، 26 ژانویه 2011. رویترز/کاچپر پمپل توسط مارک جونز و آلون جان لندن (رویترز) – یک مطالعه جدید جامع نشان می‌دهد که معاملات ارز در روز به رکورد 7.5

کد خبر : 273135
تاریخ انتشار : جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۳:۲۶
معاملات جهانی FX به رکورد 7.5 تریلیون دلار در روز رسید

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: ترتیب ارزهای مختلف جهان از جمله یوان چین، ین ژاپن، دلار آمریکا، یورو، پوند انگلیس، فرانک سوئیس و روبل روسیه در ورشو، 26 ژانویه 2011. رویترز/کاچپر پمپل

توسط مارک جونز و آلون جان

لندن (رویترز) – یک مطالعه جدید جامع نشان می‌دهد که معاملات ارز در روز به رکورد 7.5 تریلیون دلار در روز رسیده است، و دلار سلطه جهانی خود را حفظ کرده است، اما برخی نشانه‌ها نیز نشان می‌دهد که موقعیت لندن به عنوان برترین مرکز تجاری جهان در اثر برگزیت در حال فرسایش است. .

نظرسنجی سه ساله انجام شده توسط گروه بانک مرکزی بانک تسویه بین المللی داده های ماه آوریل را جمع آوری کرد، زیرا بازارها با جنگ اوکراین و مراحل اولیه چرخه افزایش نرخ بهره تهاجمی ایالات متحده دست و پنجه نرم می کردند.

رقم سرفصل 7.5 تریلیون دلار گردش مالی روزانه نسبت به 6.6 تریلیون دلار ثبت شده در سال 2019 از لحاظ تاریخی 14 درصد افزایش داشته است و ناشی از ترکیبی از حجم بالاتر بازار ارزهای نقدی، سوآپ و فوروارد است.

گردش معاملات مبادلات ارزی 51 درصد از گردش مالی جهانی را به خود اختصاص داده است که از 49 درصد در سال 2019 افزایش یافته است، در حالی که معاملات نقدی از 30 درصد به 28 درصد کاهش یافته و سهم فورواردهای قطعی در 15 درصد باقی مانده است.

BIS گفت: «این پایین‌ترین نرخ رشد سه‌ساله در همه نظرسنجی‌ها به جز دو نظرسنجی از سال 2004 بود، علی‌رغم جمع‌آوری داده‌ها که همزمان با افزایش نوسانات FX به دلیل تغییر انتظارات در مورد مسیر نرخ‌های بهره آینده در اقتصادهای پیشرفته بزرگ، افزایش قیمت کالاها و تنش های ژئوپلیتیکی پس از تهاجم روسیه به اوکراین.

این نظرسنجی که به عنوان جامع ترین مرور کلی از تجارت جهانی ارز در نظر گرفته می شود، داده های بیش از 1200 بانک و فروشنده در 52 کشور را جمع آوری کرد.

تسلط تزلزل ناپذیر دلار آمریکا به این معنی بود که در 88 درصد از کل معاملات شرکت داشت – سطحی که در دهه گذشته حفظ کرده است، در حالی که یورو علیرغم کاهش اندک سهم خود به 31 درصد، دومین ارز پرمعامله باقی ماند.

سایر ارزهای برتر مانند ین ژاپن و پوند انگلیس به ترتیب نزدیک به 17 درصد و 13 درصد سهام خود را حفظ کردند، در حالی که بیشترین افزایش از 4 درصد به 7 درصد بود که از هشتم به رتبه پنجم در رده بندی کلی رسید.

این بار پس از لغو عضویت روسیه در BIS پس از تهاجم به اوکراین، حجم آن به طور قابل توجهی درج نشد، اگرچه به هر حال سهم آن در سال 2019 کمتر از 1 درصد بود.

سقوط لندن

به نظر می رسد سقوط لیبور و برگزیت، بازار مشتقات نرخ بهره خارج از بورس جهان را تغییر داده است، جایی که گردش مالی روزانه از 6.4 تریلیون دلار در آوریل 2019 به 5.2 تریلیون دلار کاهش یافت.

بانک ها و شرکت ها از سوآپ نرخ بهره استفاده می کنند تا خود را در برابر تحرکات غیرمنتظره در هزینه های استقراض بیمه کنند.

اما پس از اینکه بانک‌ها به دلیل تلاش برای جعل نرخ پیشنهادی بین بانکی لندن یا لیبور جریمه شدند، بیشتر تغییر نرخ‌ها در پنج ارز در پایان سال 2021 لغو شد و با نرخ‌هایی که توسط بانک‌های مرکزی تنظیم شده بود جایگزین شد.

BIS گفت: «مهمترین عاملی که در کاهش گردش مالی نقش دارد، تغییر مداوم از Libor برای ارزهای اصلی است.

همچنین پس از پایان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در پایان سال 2020، تغییراتی در فعالیت‌ها وجود داشت.

این کشور با 38 درصد از گردش مالی جهانی، مهمترین مکان تجارت ارز در جهان باقی ماند، اگرچه این رقم نسبت به 43 درصد در سال 2019 کاهش یافته است.

میزهای ارز در لندن همچنان بالاترین گردش مالی مشتقات نرخ بهره را با 2.6 تریلیون دلار یا 46 درصد از گردش مالی «خالص خالص» جهانی ثبت کردند، اما این نیز از 51 درصد کاهش داشت.

BIS گفت: “گردش معاملات در مبادلات دلار آمریکا تا حدی از میزهای فروش در بریتانیا به ایالات متحده و مراکز مالی آسیایی منتقل شده است.”

به طور مشابه، گردش مالی در مبادلات یورو از بریتانیا به منطقه یورو منتقل شده است.

برگزیت به این معنی بود که بانک‌های اتحادیه اروپا دیگر نمی‌توانند اوراق مشتقه فرابورس را در لندن معامله کنند.

گردش مالی سوآپ بهره یورو در سه سال مورد بررسی توسط BIS بیشترین رشد را داشته است و به 1.3 تریلیون دلار در روز در سال 2022 رسیده است که 38 درصد نسبت به آوریل 2019 افزایش یافته است.

گردش مالی مبادلات نرخ یورو در بریتانیا طی سه سال 18 درصد کاهش یافت و به 1 تریلیون دلار رسید، در حالی که گردش مالی معامله‌گران، به ویژه در آلمان و فرانسه بیش از سه برابر شد و از 124 میلیارد دلار در سال 2019 به 385 میلیارد دلار در سال 2022 رسید.

مرکز مالی آسیا، هنگ کنگ، شاهد کاهش سهم خود در معاملات ارزی از 8 درصد به 7 درصد بود که در این گزارش گفته شد که احتمالاً در نتیجه محدودیت‌های COVID-19 بوده است.

این شهر تنها در ماه سپتامبر قرنطینه اجباری را برای مسافران ورودی حذف کرد و همچنان محدودیت هایی در اندازه تجمعات گروهی دارد، قوانینی که به خروج بانکداران بین المللی کمک کرده است.

در مقابل، رقیب منطقه‌ای هنگ‌کنگ، سنگاپور، سهم خود از گردش مالی جهانی را از 8 درصد به 9 درصد افزایش داد، اگرچه هر دو مرکز در بین پنج مکان برتر جهانی باقی مانده‌اند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.