مطالعه نشان می دهد 130 کشور در حال بررسی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی توسط رویترز هستند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: یک کارگر در ضرابخانه لیتوانی یک سکه نقره در دست دارد که برای مبادله با مجموعه ارزهای دیجیتال منتشر شده توسط بانک مرکزی لیتوانی در ویلنیوس، لیتوانی در 1 ژوئن 2020 تولید شده است. رویترز/آندریوس سیتاس/عکس فایل توسط مارک جونز لندن (رویترز) – یک مطالعه که به دقت دنبال می

کد خبر : 367996
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۱۲
مطالعه نشان می دهد 130 کشور در حال بررسی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی توسط رویترز هستند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: یک کارگر در ضرابخانه لیتوانی یک سکه نقره در دست دارد که برای مبادله با مجموعه ارزهای دیجیتال منتشر شده توسط بانک مرکزی لیتوانی در ویلنیوس، لیتوانی در 1 ژوئن 2020 تولید شده است. رویترز/آندریوس سیتاس/عکس فایل

توسط مارک جونز

لندن (رویترز) – یک مطالعه که به دقت دنبال می شود نشان می دهد که در مجموع 130 کشور که 98 درصد از اقتصاد جهانی را نمایندگی می کنند اکنون در حال بررسی نسخه های دیجیتالی ارزهای خود هستند که تقریباً نیمی از آنها در مراحل توسعه پیشرفته، آزمایشی یا راه اندازی هستند.

تحقیقات اندیشکده شورای آتلانتیک مستقر در ایالات متحده که روز چهارشنبه منتشر شد، حاکی از آن است که پیشرفت قابل توجه در شش ماه گذشته به این معنی است که همه کشورهای گروه 20 به استثنای آرژانتین اکنون در یکی از این مراحل پیشرفته هستند.

یازده کشور، از جمله تعدادی در دریای کارائیب و نیجریه، قبلاً ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را راه اندازی کرده اند، در حالی که آزمایش آزمایشی در چین اکنون به 260 میلیون نفر رسیده است و 200 سناریو از تجارت الکترونیک تا پرداخت های محرک دولتی را پوشش می دهد. .

دو اقتصاد نوظهور دیگر، هند و برزیل نیز قصد دارند ارزهای دیجیتال را در سال آینده راه اندازی کنند. بانک مرکزی اروپا در مسیر شروع آزمایشی یورو دیجیتال خود قبل از راه اندازی احتمالی در سال 2028 است، در حالی که بیش از 20 کشور دیگر نیز در سال جاری گام های مهمی را در جهت اجرای آزمایشی برمی دارند.

تحقیقات شورای آتلانتیک گفت، اگرچه، در ایالات متحده، پیشرفت در دلار دیجیتال فقط برای نسخه عمده فروشی (بانک به بانک) “رو به جلو” است، در حالی که کار بر روی نسخه خرده فروشی برای استفاده توسط جمعیت گسترده تر است. متوقف شده است”.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در مارس 2022 به مقامات دولتی دستور داد تا خطرات و مزایای ایجاد دلار دیجیتال را ارزیابی کنند.

وضعیت سنگین دلار در سیستم مالی به این معنی است که هر حرکت ایالات متحده پیامدهای بالقوه جهانی عظیمی دارد، اما فدرال رزرو در ژانویه اعلام کرد که کنگره، به جای آن، باید تصمیم بگیرد که آیا نسخه دیجیتال راه اندازی می شود یا خیر.

فشار جهانی برای CBDC ها زمانی انجام می شود که استفاده فیزیکی از پول نقد کاهش می یابد و مقامات به دنبال مقابله با تهدید قدرت چاپ پول خود از سوی بیت کوین و شرکت های “Big Tech” هستند.

تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه و ونزوئلا در سال‌های اخیر محرک دیگری بوده است، از جمله حتی برای متحدان دیرینه ایالات متحده مانند اروپا، که می‌خواهد اطمینان حاصل کند که جایگزینی برای ویزا (NYSE:)، Mastercard (NYSE:) و شبکه های پرداخت سریع

شورای آتلانتیک گفت: «از زمان حمله روسیه به اوکراین و پاسخ تحریم‌های گروه 7، توسعه‌های عمده فروشی CBDC دو برابر شده است.

در این بیانیه آمده است که سوئد یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی با استفاده از پایلوت CBDC خود باقی مانده است، در حالی که بانک مرکزی انگلیس مشغول کار بر روی یک پوند دیجیتال احتمالی است که می‌تواند تا نیمه دوم این دهه مورد استفاده قرار گیرد.

استرالیا، تایلند، کره جنوبی و روسیه همگی قصد دارند در سال جاری آزمایشات آزمایشی را ادامه دهند.

با وجود علاقه فزاینده به CBDCها، برخی از کشورهایی که آنها را راه‌اندازی کرده‌اند – مانند نیجریه – شاهد استقبال ناامیدکننده‌ای بوده‌اند، در حالی که سنگال و اکوادور هر دو کار توسعه را لغو کرده‌اند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.