مطالعه جدید می گوید Defi مقیاس پذیرتر از امور مالی سنتی است – Defi Bitcoin News

[ad_1] گزارش جدید حاکی از آن است که علیرغم شرایط بازار که در بیشتر سال 2022 حاکم بود، امور مالی غیرمتمرکز (defi) همچنان پتانسیل مقیاس پذیری بیشتری را نسبت به صنعت مالی سنتی نشان داد. اگرچه ارزش کل قفل شده از اوج 180 میلیارد دلار در دسامبر 2021 به کمی بیش از 50 میلیارد دلار

کد خبر : 296508
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه جدید می گوید Defi مقیاس پذیرتر از امور مالی سنتی است – Defi Bitcoin News

[ad_1]

گزارش جدید حاکی از آن است که علیرغم شرایط بازار که در بیشتر سال 2022 حاکم بود، امور مالی غیرمتمرکز (defi) همچنان پتانسیل مقیاس پذیری بیشتری را نسبت به صنعت مالی سنتی نشان داد. اگرچه ارزش کل قفل شده از اوج 180 میلیارد دلار در دسامبر 2021 به کمی بیش از 50 میلیارد دلار تا پایان اکتبر 2022 کاهش یافت، بخش‌های خاصی از بازار دفی هنوز «روند بسیار خوش‌بینانه‌ای را نشان می‌دهند».

کاهش ارزش کل قفل شده است

طبق گزارش پایان سال Hashkey Capital، تامین مالی غیرمتمرکز (defi) “پتانسیل آن را دارد که چندین برابر بیشتر از صنعت مالی سنتی مقیاس پذیر باشد.” این گزارش پیشنهاد می‌کند که علاوه بر پتانسیل مقیاس‌پذیری، پروتکل‌های defi انعطاف‌پذیر هستند و احتمالاً از رویدادهای قو سیاه مانند فروپاشی Terra luna/UST بدون آسیب ظاهر می‌شوند.

مطالعه جدید می گوید Defi مقیاس پذیرتر از امور مالی سنتی است

با این حال، در گزارشی با عنوان Defi Ecosystem Landscape Report، Hashkey Capital – یک گروه خدمات مالی دارایی دیجیتال یکپارچه – اذعان کرد که شرایط نامطلوب بازار که عمدتاً در سال 2022 حاکم بود به کاهش ارزش کل دارایی‌های تحت مدیریت کمک کرده است.

“کاهش TVL – ارزش کل قفل شده (نمایشی برای کل دارایی های تحت مدیریت در Defi) – همچنین به دلیل شرایط عمومی بازار بود. قیمت‌های پایین‌تر کریپتو (به دلیل نامطلوب بودن کلان) به این معنی است که ارزش وثیقه‌های ارائه‌شده در Defi Lending نیز پایین‌تر است و انگیزه دریافت وام در مقابل آن وثیقه‌ها را کاهش می‌دهد. DEX [decentralized exchange] در این گزارش آمده است که فعالیت و حجم معاملات کریپتو نیز کمتر است.

همانطور که توسط داده های گزارش نشان می دهد، TVL که در دسامبر 2021 به 180 میلیارد دلار رسید، از اندکی کمتر از 150 میلیارد دلاری که در ماه می 2022 مشاهده شد، به کمی بیش از 50 میلیارد دلار در اواخر اکتبر کاهش یافت. بر اساس این گزارش، علیرغم این کاهش TVL، بخش‌های خاصی از بازار defi هنوز «روند بسیار خوش‌بینانه‌ای را نشان می‌دهند».

Defi کندی رشد

در رابطه با میزان پذیرش، این گزارش اذعان می‌کند که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ (۵۴۵ درصد) کاهشی در نرخ رشد در سال ۲۰۲۲ (۳۱ درصد) وجود داشته است. در این گزارش با اشاره به این نتیجه و همچنین افزایش تعداد کیف پول ها به بیش از 5 میلیون، آمده است:

سال 2022 را می توان به عنوان سال تثبیت در نظر گرفت که در آن بیشتر پروژه ها به جای صرف منابع خود در فعالیت های بازاریابی، مشغول ساخت و بهبود محصولات خود هستند. سال 2022 همچنین سالی است که رابط کاربری و تجربه کاربری پروتکل‌های Defi به میزان قابل توجهی بهبود یافته است، تا حدی که در نهایت می‌توان گفت استفاده از برخی از پروتکل‌های Defi آسان‌تر از استفاده از یک برنامه بانکداری خانگی است.

بر اساس این گزارش، بخش بزرگی از حمایت از پروتکل‌های Defi از سوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) صورت گرفت که در نیمه اول سال 2022 «14 میلیارد دلار را به 725 پروژه رمزنگاری (بسیاری از آن‌ها Defi) سرریز کردند.

مطالعه جدید می گوید Defi مقیاس پذیرتر از امور مالی سنتی است

در مورد محرک احتمالی تابستان بعدی، این گزارش به بخش مشتقات و گزینه‌ها اشاره می‌کند که در آن پلتفرم‌های کلیدی مانند GMX شاهد “رشد قابل توجهی در تعداد کاربران و TVL” بودند. از TVL 108 میلیون دلاری در ابتدای سال 2022، GMX شاهد افزایش این ارزش به 480 میلیون دلار در پایان اکتبر بود. پلتفرم دیگر Dydx که شاهد کاهش 90 درصدی قیمت توکن خود در یک سال بود، “بیش از 50 میلیون دلار درآمد کسب کرد و همچنان بیش از 1000 کاربر فعال هفتگی دارد.”

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.