مشکل زایی برای واحدهای تولیدی موجب فرار سرمایه می‌شود

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز از تبریز، یونس ژائله، روز شنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات اعضای هیات های حل اختلاف مالیاتی استان افزود: مشکلات مالیاتی از جمله این موارد است که در این استان از لحاظ استفاده از معافیت های قانونی مالیاتی، کمترین بهره برداری انجام شده که از جمله آن ها معافیت های ماده ۱۳۲ است. وی با

کد خبر : 144453
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۵:۳۹
مشکل زایی برای واحدهای تولیدی موجب فرار سرمایه می‌شود

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز از تبریز، یونس ژائله، روز شنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات اعضای هیات های حل اختلاف مالیاتی استان افزود: مشکلات مالیاتی از جمله این موارد است که در این استان از لحاظ استفاده از معافیت های قانونی مالیاتی، کمترین بهره برداری انجام شده که از جمله آن ها معافیت های ماده ۱۳۲ است.

وی با اشاره به نتایج پایش محیط کسب و کار استان اظهار داشت: واحدهای صنعتی که در این پایش شرکت کرده اند، شکایت بالایی از فشار مالیاتی داشته اند که باید به این دغدغه رسیدگی شود.

رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: با توجه به کاهش درآمدهای کشور، فشار مالیاتی جهت تامین درآمدها افزایش یافته به طوری که در سال ۱۴۰۰ در آذربایجان شرقی ۱۱۰ درصد آنچه در بودجه پیش بینی شده بود، وصول شده که این میزان نشان از وصول ۱۰ درصد بیشتر از رقم پیش بینی شده در بودجه است که در این رابطه واحدهای تولیدی فشار زیادی تحمل کرده اند و از وضع موجود شکایت دارند.

 ژائله، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را از دیگر دغدغه های صاحبان واحدهای تولیدی دانست و ادامه داد: وضعیت نقدینگی واحدهای تولیدی مناسب نبوده و بانک ها نیز منابع لازم را ندارند که در اختیار این واحدها قرار دهند به خصوص اینکه بانک مرکزی نیز استفاده از منابع داخلی خود را برای آن ها ممنوع کرده است و به این اوضاع مشکل نقدینگی واحدها پابرجا خواهد ماند.

وی با اشاره به مشکلات نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی استان، یادآوری کرد: پرونده مربوط به اختلاف های مالیاتی باید ۷۲ ساعت قبل در اختیار نمایندگان قرار گیرد و در این زمینه می توان یک سایت تعریف کرد و مدارک مربوط به پرونده ها را در آنجا بارگذاری کرد.

ژائله، افزود: با این اقدام اعضای هیات های حل اختلاف که قادر به بررسی مدارک فیزیکی نیستند می توانند از طریق این سایت پرونده را قبل از برگزاری جلسه هیات حل اختلاف مطالعه و بررسی کنند.

 معاون قضایی رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: پرونده های مالیاتی طرح شده در هیات های حل اختلاف مالیاتی باید حداقل ۲ تا سه روز قبل از جلسه به نمایندگان این هیات ها ارسال شود.

عزیز امن اللهی با تاکید بر اینکه عدم اشرافیت کامل به پرونده باعث تضییع حقوق خواهد شد، افزود: در صورت امکان، قرارهای کارشناسی نیز باید به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع شود.

طاهر روحی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بر لزوم ارایه راهنمایی و مشاوره لازم به واحدهای صنعتی و مؤدیان مالیاتی برای ترغیب در جهت ارایه دفاتر قانونی تاکید کرد و گفت: دستورالعمل های اجرایی معافیت های مالیاتی نیز باید به نحو مناسبی اطلاع رسانی و تبیین شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه هیچ مالیاتی به حکم قانون و دستورالعمل های اجرایی، وضع نمی شود، گفت: جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی با حضور هر سه نماینده رسمیت یافته و چنانچه یکی از اعضا در جلسه حضور نداشته باشند، جلسه رسمیت خود را از دست می دهد.

غلامرضا شریفی، با بیان اینکه آذربایجان شرقی رتبه ۱۱ وصول مالیاتی را در کشور به خود اختصاص داده است، افزود: سهم این استان ۲.۴ درصد کل وصولی مالیاتی کشور است.

48

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.