مشکلات سقف بدهی، ترس بانک ها به نفع گاوهای DXY نزدیک به 102.00 است، سرنخ های بیشتری از تورم در ایالات متحده مشاهده می شود

[ad_1] اشتراک گذاری: شاخص دلار آمریکا یک رگه برد دو روزه را نشان داد تا اولین افزایش هفتگی در سه هفته اخیر را پشت سر بگذارد که اخیراً افزایش یافته است. احساسات ترش، مذاکرات جنگ طلبانه فدرال رزرو با وجود آمارهای متفاوت، پشتوانه تقاضای دلار آمریکا است. CPI ایالات متحده، PPI غیر قابل

کد خبر : 358311
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲:۵۲
مشکلات سقف بدهی، ترس بانک ها به نفع گاوهای DXY نزدیک به 102.00 است، سرنخ های بیشتری از تورم در ایالات متحده مشاهده می شود

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • شاخص دلار آمریکا یک رگه برد دو روزه را نشان داد تا اولین افزایش هفتگی در سه هفته اخیر را پشت سر بگذارد که اخیراً افزایش یافته است.
  • احساسات ترش، مذاکرات جنگ طلبانه فدرال رزرو با وجود آمارهای متفاوت، پشتوانه تقاضای دلار آمریکا است.
  • CPI ایالات متحده، PPI غیر قابل توجه بود، ادعای بیکاری به بالاترین سطح از اکتبر 2021 رسید.
  • شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان ایالات متحده، تورم مصرف کننده UoM انتظارات برای مسیرهای روشن مورد توجه قرار گرفته است، کاتالیزورهای ریسک کلیدی هستند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) از 102.00 گذشت زیرا گاوهای دلار برای اولین افزایش هفتگی در سه هفته اخیر در اوایل جمعه آماده شدند. در انجام این کار، گیج دلار آمریکا در برابر شش ارز اصلی توجه چندانی به داده‌های مختلط ایالات متحده نمی‌کند و در عین حال سیگنال‌های جنگ‌طلب فدرال رزرو (فدرال رزرو) و احساسات تند را تشویق می‌کند.

هجوم بازار به سمت دلار را می توان با ترس از انقضای سقف بدهی ایالات متحده و سقوط بانکی مرتبط دانست.

یکی از آخرین نکات منفی در این زمینه، به تعویق افتادن مذاکرات سقف بدهی بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان است. این خبر مهم‌تر می‌شود و بر ریسک‌پذیری تأثیر منفی می‌گذارد، زیرا وزارت خزانه‌داری ایالات متحده قبلاً از نکول احتمالی دولت فدرال در اول ژوئن خبر داده است، مگر اینکه سقف بدهی افزایش یابد. همچنین شدت این خبر این واقعیت است که بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است هفته آینده در نشست گروه هفت در ژاپن شرکت کند.

لازم به ذکر است که پولیتیکو با انتشار این خبر حاکی از آن است که جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، هفته آینده با اعضای هیئت مدیره گروه لابی موسسه بانک سیاست، از جمله مدیران عامل جی پی مورگان و سیتی گروپ، درباره بن بست افزایش سقف بدهی دولت گفتگو خواهد کرد.

روز پنجشنبه، یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، هشدار خود را تکرار کرد که «نبود تعهدات ایالات متحده بهبود ایالات متحده را تهدید می کند، و جرقه رکود جهانی را ایجاد می کند که ما را بسیار بیشتر به عقب خواهد برد». بت هامک، رئیس کمیته مشاوره استقراض خزانه داری و رئیس گروه مالی جهانی گلدمن نیز در همین راستا بود که اخیراً گفت که بن بست سیاسی بر سر سقف بدهی ایالات متحده یک “ریسک واقعی” برای دلار آمریکا ایجاد می کند.

رویترز در مورد نگرانی های بانکی گفت که حدود 113 نفر از بزرگترین وام دهندگان ایالات متحده هزینه تکمیل یک صندوق بیمه سپرده را که به دلیل ورشکستگی اخیر بانک ها 16 میلیارد دلار تخلیه شده است، بر اساس شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) متحمل خواهند شد. تشدید ترس از سقوط بیشتر در صنعت بانکداری.

پس از کاهش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI)، شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) به 0.2% در ماه آوریل در مقابل 0.3% مورد انتظار و -0.4% قبل بهبود یافت. مهمتر از همه، PPI سابق Food & Energy، معروف به Core PPI، در روز اول افزایش یافت اما در سال گذشته کاهش یافت. علاوه بر این، ادعاهای اولیه بیکاری در ایالات متحده 264000 افزایش یافت تا سطح را به بالاترین سطح از اکتبر 2021 برساند که به نوبه خود باعث تشدید روحیه عدم ریسک شد و به نفع دلار آمریکا بود.

با این حال، نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز پنجشنبه در سخنانی در تالار شهر مدیرعامل Marquette در میشیگان اشاره کرد که تورم کاهش یافته است اما هشدار داد که این تورم بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است.

در این زمینه، وال استریت کاهش یافت در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله و دو ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در دو روز گذشته متوالی کاهش یافت.

با نگاهی به آینده، معامله‌گران DXY ممکن است به دنبال سرنخ‌های بیشتری برای دفاع از آخرین روند صعودی باشند، که به نوبه خود به‌روزرسانی‌های سقف بدهی ایالات متحده و جبهه‌های بانکی را برجسته می‌کند. علاوه بر این، قرائت اولیه شاخص احساسات مصرف کننده (CSI) دانشگاه میشیگان (UoM) برای ماه مه، و همچنین انتظارات تورم مصرف کننده 5 ساله UoM برای ماه مذکور مهم خواهد بود.

همچنین بخوانید: پیش‌نمایش شاخص احساسات مصرف‌کننده میشیگان: بهبود اندک برای تقویت روحیه کافی نیست

تحلیل تکنیکال

اگرچه بسته شدن روزانه فراتر از 21-DMA، در حدود 101.70 تا زمان مطبوعات، به نفع خریداران شاخص دلار آمریکا (DXY) است، یک خط مقاومتی با شیب نزولی از اوایل آوریل، نزدیک به 102.22، صعود کوتاه مدت را محدود می کند. سنج دلار در برابر شش ارز اصلی.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.