مشهد باید شهری دلپذیر برای گردشگران باشد

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: محور سیاست‌های کلان مدیریت شهری این است که مشهد باید شهری دلپذیر برای گردشگران باشد. مهدی ناصحی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نقش مدیریت شهری در حوزه زیارت و گردشگری مشهد اظهارکرد: طرح‌ها و برنامه‌های حوزه گردشگری و زیارت باید در تراز شعار مشهدالرضا(ع)،

کد خبر : 168752
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
مشهد باید شهری دلپذیر برای گردشگران باشد

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: محور سیاست‌های کلان مدیریت شهری این است که مشهد باید شهری دلپذیر برای گردشگران باشد.

مهدی ناصحی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نقش مدیریت شهری در حوزه زیارت و گردشگری مشهد اظهارکرد: طرح‌ها و برنامه‌های حوزه گردشگری و زیارت باید در تراز شعار مشهدالرضا(ع)، جهان‌شهر برکت و کرامت و مبتنی بر پژوهش‌های روشن باشد. همچنین باید توجه داشت شهرداری تنها متولی عرصه مدیریت گردشگری نیست بلکه فقط بخشی از آن به مدیریت شهری بازمی‌گردد.

وی افزود: موضوعات اجتماعی، فرهنگی و گردشگری چندوجهی است و بر اساس قانون متولیان متعددی در مشهد دارند. دستگاه‌هایی که مشتریان‌شان در مشهد حضور پیدا می‌کنند و قانون در این حوزه تکالیفی بر عهده‌شان قرار داده، کم نیست؛ البته شهرداری یکی از مهم‌ترین مجموعه‌هایی است که در این حوزه‌ مسئولیت دارد.

نایب‌ رئیس شورای شهر مشهد گفت: سیاست‌ کلان ما این است که زیست مشهد باید برای مجاوران و زائران به لحاظ بصری، تردد و تامین سوغات امن باشد.

ناصحی خاطرنشان کرد: سیاست‌ این است که پروژه‌های زیارت و گردشگری باید مردمی باشد و مدیریت شهری نباید تولی‌گری کند. شهرداری به عنوان حلال مشکلات پشتیان خواهد بود نه مجری. در واقع مدیریت شهری به دنبال ایجاد رویدادهایی ماندگار است و تلاش دارد برندینگ مشهد از طریق رویدادهای ماندگار ارتقا، سالیان سال در مشهد تداوم یابد و تبدیل به مناسکی شود که متناظر با جهان‌شهر و میزبانی این شهر از زائران امام رضا(ع) باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا باید به سمت طراحی رویدادهای دائمی برندساز برای مشهد حرکت کنیم اما شهرداری نباید مجری این طرح‌ها باشد. به عبارتی شهرداری باید در حوزه اجرا یک قدم به عقب برود و ورودش صرفا بنا به ضرورت باشد.

رئیس کارگروه تخصصی، پژوهشی زیارت و گردشگری عنوان کرد: در حوزه گردشگری و زیارت ۶ دستگاه به صورت مستقیم صاحب نقش است اما صرفا فعالیت‌های مرتبط با این حوزه از شهرداری مطالبه می‌شود؛ مدیریت شهری براساس سیاست‌ها و راهبردهای خود اقداماتی را در این زمینه دنبال می‌کند اما سایر دستگاه‌ها نیز باید به سهم خود انجام وظیفه کنند.

ناصحی بیان کرد: اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، اصناف، اتحادیه هتلداران، آستان قدس رضوی و دستگاه‌های حاکمیتی مانند استانداری و فرمانداری بر اساس قانون تکالیفی نسبت به زائران و گردشگران دارند. مدیریت شهری بخشی از پازل است و انتظار دارد حداکثر حمایت و مشارکت را برای ارتقای کیفیت خدمات زائران و گردشگران را با هم داشته باشد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.