مشاور لولا می گوید: چین و برزیل می توانند در ساختن جهانی کمتر متمرکز و بدون هژمونی ابزاری باشند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] سلسو آموریم، رئیس‌جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، مشاور ارشد سیاست خارجی، می‌گوید چین و برزیل «به هم نزدیک‌تر می‌شوند» و می‌توانند نقش مهمی در ساختن جهانی کمتر متمرکز و بدون هژمونی ایفا کنند. وی در مورد دلارزدایی تاکید کرد: به نظر من این بسیار مهم است که از سلطه یک ارز واحد رهایی

کد خبر : 346953
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۳۰
مشاور لولا می گوید: چین و برزیل می توانند در ساختن جهانی کمتر متمرکز و بدون هژمونی ابزاری باشند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

سلسو آموریم، رئیس‌جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، مشاور ارشد سیاست خارجی، می‌گوید چین و برزیل «به هم نزدیک‌تر می‌شوند» و می‌توانند نقش مهمی در ساختن جهانی کمتر متمرکز و بدون هژمونی ایفا کنند. وی در مورد دلارزدایی تاکید کرد: به نظر من این بسیار مهم است که از سلطه یک ارز واحد رهایی داشته باشیم زیرا گاهی اوقات از آن استفاده سیاسی می شود.

برزیل و چین به هم نزدیک تر می شوند

سلسو آموریم، مشاور ارشد سیاست خارجی رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، روز جمعه در مصاحبه ای با روزنامه گلوبال تایمز متعلق به دولت چین درباره کاهش دلار بحث کرد. آموریم پیش از این وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و سفیر برزیل در بریتانیا بود. او در ژانویه توسط لولا به عنوان مشاور ارشد رئیس جمهور برزیل منصوب شد.

آموریم اهمیت سفر لولا به چین را که در آن رئیس جمهور برزیل با شی جین پینگ رئیس جمهور چین دیدار کرد، توضیح داد. این اولین دیدار لولا در خارج از قاره آمریکا پس از تصدی مسئولیت در اول ژانویه بود. وزیر امور خارجه سابق گفت:

برزیل و چین به هم نزدیک تر می شوند.

چین و برزیل توافق کرده اند به جای استفاده از دلار آمریکا، تجارت را با ارزهای مربوطه خود انجام دهند. علاوه بر این، هر دو کشور بخشی از گروه BRICS هستند که بنا به گزارش‌ها در حال کار برای ایجاد شکل جدیدی از ارز است که آنها را بیشتر از اتکا به دلار دور می‌کند. کشورهای بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

دلار زدایی

آموریم در مورد دلارزدایی اظهار داشت: «من فکر می‌کنم طبیعی است که ما بتوانیم تجارت خود را با ارزهای خود انجام دهیم… این طبیعی است زیرا دلار پس از جنگ جهانی دوم غالب شده است. قبل از اینکه پوند انگلیس بود… پس حالا، اگر بتوانیم با سبدی از ارزها کار کنیم و تا حد زیادی از ارزهای خودمان استفاده کنیم، این بهترین کار است.»

مشاور رئیس جمهور برزیل ضمن اعتراف به اینکه «هنوز کاملاً مشخص نیست» آیا کشورهای بریکس واحد پولی مشترک اتخاذ خواهند کرد یا ارزهای ملی مربوطه خود را حفظ خواهند کرد، تاکید کرد:

اما من فکر می کنم بسیار مهم است که ما از تسلط یک ارز واحد رها شویم، زیرا گاهی اوقات از آن استفاده سیاسی می شود.

شماری از مردم هشدار داده اند که دلار آمریکا ممکن است به دلیل تسلیحات دولت، جایگاه خود را به عنوان ارز ذخیره جهانی از دست بدهد. به عنوان مثال، جیم ریکاردز، اقتصاددان، گفت که وزارت خزانه داری بزرگترین تهدید دلار است، زیرا دلار را به سلاح تبدیل کرده و ذخایر بانک مرکزی روسیه را مسدود کرده است. لری لپارد، مدیر سرمایه‌گذاری، پیش‌بینی کرد که دلار می‌تواند در پنج سال بیشتر ارزش خود را از دست بدهد. نوریل روبینی، اقتصاددان، گفت که سیستم ارز ذخیره جهانی در حال تغییر از تک قطبی به دوقطبی با یوان چین به عنوان جایگزینی برای دلار آمریکا است.

ایجاد جهان چند قطبی با قدرت متمرکز کمتر، بدون هژمونی

مشاور سیاست خارجی لولا همچنین به خبرگزاری چینی گفت که سفر رئیس جمهور برزیل به چین گسترش شراکت استراتژیک موجود بین دو کشور است. چین تا کنون مهمترین شریک تجاری ماست. برزیل در حال تبدیل شدن به یکی از جاهایی است که چین در آن سرمایه گذاری بیشتری می کند.

اما نه تنها این، من فکر می کنم دو کشور می توانند نقش مهمی در ساختن جهانی چندقطبی تر داشته باشند، که در آن قدرت کمتر متمرکز باشد و هژمونی وجود نداشته باشد. من فکر می کنم این جنبه بسیار مهمی است که چین و برزیل می توانند نقش مهمی در آن ایفا کنند.

آموریم در ادامه با تاکید بر اینکه برزیل مشتاق است همکاری راهبردی خود با چین را افزایش دهد، خاطرنشان کرد که به اعتقاد او سفر لولا روابط بین برزیل و چین را به سطح جدیدی ارتقا خواهد داد. مشاور رئیس جمهور برزیل همچنین از کشورهای در حال توسعه خواست تا همکاری نزدیکتری داشته باشند. رئیس جمهور لولا اخیراً از کشورهای در حال توسعه خواسته است تا دلار آمریکا را به عنوان ارز ذخیره جهان کنار بگذارند.

برچسب ها در این داستان

سلسو آموریم، سلسو آموریم چین، سلسو آموریم دلارزدایی، دلارزدایی، دلارزدایی برزیل، دلار زدایی چین، دلارزدایی روسیه، دلارزدایی، دلار، لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا چین، لوئیز دلارزدایی ایناسیو لولا داسیلوا

آیا فکر می کنید دلار آمریکا در خطر از دست دادن جایگاه خود به عنوان ارز ذخیره جهانی است؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.