مسی، دو گام تا جام

[ad_1] ایمان گودرزی؛ آرژانتین هم مثل کرواسی بازی یک‌چهارم‌نهایی را با ضربات پنالتی برده و مانند هشت سال قبل رویای فینال در سر دارد. اگر قرار باشد یک بازی به عنوان شاخص برای ماهیت جذاب و غیرقابل پیش‌بینی جام جهانی 2022 معرفی شود، دیدار آرژانتین با هلند است. آلبی سلسته یک گام تا صعودی آسان

کد خبر : 293268
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
مسی، دو گام تا جام

[ad_1]

ایمان گودرزی؛ آرژانتین هم مثل کرواسی بازی یک‌چهارم‌نهایی را با ضربات پنالتی برده و مانند هشت سال قبل رویای فینال در سر دارد. اگر قرار باشد یک بازی به عنوان شاخص برای ماهیت جذاب و غیرقابل پیش‌بینی جام جهانی 2022 معرفی شود، دیدار آرژانتین با هلند است. آلبی سلسته یک گام تا صعودی آسان به نیمه‌نهایی فاصله داشت، لیونل مسی یک پاس گل استثنایی به ناهوئل مولینا داد و پنالتی را به آسانی گل کرد تا تیمش 2 بر صفر عقب بیفتد اما دبل ووت وگهورست که دومی در دقیقه صدم به ثمر رسید، بازی را به وقت اضافه کشاند. بازی بسیار پرتنش بود و 17 کارت زرد داده شد اما آرژانتین با حفظ آرامش خود در ضربات پنالتی برنده شد و به جمع 4 تیم پایانی راه یافت.

خدایان فوتبال برای آرژانتین بازی با رقیب همیشگی، برزیل در نیمه‌نهایی را ترتیب داده بودند اما این اتفاق رخ نداد و حالا مدافع عنوان قهرمانی آمریکای جنوبی رکورد فوق‌العاده ای دارد. آرژانتین هرگز در نیمه‌نهایی جام جهانی شکست نخورده و هر بار به فینال رسیده، پنجمین و آخرین بار در جام جهانی 2014 بر هلند پیروز شدند قبل از آن شکست تلخ مقابل آلمان.

گلزنان قهار تیم لیونل اسکالونی در حالی به این مسابقه می آیند که در چهار بازی قبلی تیم دو گل زده اند و در 14 بازی آخرشان در رقابت‌های مختلف موفق به گلزنی شده اند اما رویارویی با خط دفاع سرسخت و نفوذناپذیر کرواسی مبارزه دشوار امشب مسی و بقیه است.

مسی، دو گام تا جام

وقتی دومینیک لیواکوویچ به کشورش برگردد، شاید اولین سوالی که با آن روبه‌رو شود، محل تعبیه مجسمه اش در پایتخت کرواسی است چون دروازه‌بان دیناموزاگرب 11 بار برزیلی را از رسیدن به گل ناکام کرد قبل از اینکه در ضربات پنالتی خودنمایی کند و کرواسی را به نیمه‌نهایی برساند. برزیل با گل دقیقه 106 نیمار خودش را در نیمه‌نهایی می دید اما گل تساوی ده دقیقه بعد توسط برونو پتکوویچ زده شد. لیواکوویچ ضربه پنالتی رودریگو را دفع کرد و ضربه مارکینیوش به تیرک دروازه خورد تا زردپوشان برای دومین بار پیاپی در یک‌چهارم‌نهایی جام جهانی حذف شوند و قرمز و سفیدپوشان به نیمه‌نهایی برسند.

تیم زلاتکو دالیچ چهار سال قبل هم بدون بردن هیچ مسابقه ای در وقت عادی به فینال رسید و تاریخ در آستانه تکرار است برای تیمی که در این جام هم ژاپن را قبل از برزیل در ضربات پنالتی برده و در 11 بازی آخر خود در رقابت‌های مختلف شکست نخورده است. کرواسی در جام جهانی 2018، دانمارک و روسیه را در ضربات پنالتی شکست داد و در نیمه‌نهایی در وقت اضافه 2 بر یک از سد انگلیس گذشت. این تیم در چهار بازی آخرش در جام جهانی که به ضربات پنالتی کشیده شده، برنده از زمین خارج شده است.

این تیم به جمع بزرگان فوتبال راه پیدا می‌کند اگر آرژانتین را شکست دهد، تنها ایتالیا، هلند و آلمان توانسته اند در 2 فینال پیاپی بازی کنند. کرواسی در 10 بازی‌اش در مراحل حذفی جام جهانی همواره توانسته گل بزند.

آرژانتین و کرواسی پیش از این دو بار در مرحله گروهی جام جهانی با هم روبه‌رو شده اند، آلبی سلسته در سال 1998 با یک گل به پیروزی رسید اما چهار سال قبل کرواسی با سه گل آرژانتین را در هم کوبید و خیلی از بازیکنان هنوز در ترکیب دو تیم حضور دارند.

مسی، دو گام تا جام

اخبار تیمی

رابطه ماتئو لاهوز داور اسپانیایی عاشق کارت دادن به این زودی ها با آرژانتینی ها و هلندی ها خوب نمی شود مخصوصا به خاطر اینکه دو کارت زرد او به مدافعان کناری آلبی سلسته، گونسالو مونتیل و مارکوس آکانیا آنها را از بازی نیمه‌نهایی محروم کرد. شانس مونتیل برای کنار زدن مولینا زیاد هم نبود و آکانیا مسئولیت دفاع چپ را به نیکلاس تالیافیکو می‌دهد اما اسکالونی خوش شانس بود که در بازی سخت یک‌چهارم‌نهایی مصدوم نداشت.

آلخاندرو گومس تلاش می‌کند از آسیب‌دیدگی جزیی قوزک خود را به این بازی برساند و رودریگو دی پائول و آنخل دی‌ماریا که هر دو با مصدومیت هایی درگیر بودند، برای حضور در ترکیب اصلی امشب آماده هستند. اسکالونی برای مقابله با چینش هلند به دفاع پنج نفره روی آورد و لیساندرو مارتینس را اضافه کرد اما انتقال به دفاع چهار نفره باعث می‌شود مدافع منچستریونایتد جای خود را به دی‌ماریا بدهد.

دالیچ هم تیم کاملی را در اختیار دارد و بورنا سوسا و میسلاو اورشیچ از بیماری رها شده اند. مربی 56 ساله کرواسی به خاطر ناکامی تیمش در گلزنی، ماریو پاشالیچ را از ابتدا در ترکیب مقابل برزیل قرار داد و حالا بازیکن آتالانتا می تواند یک بار دیگر در بال راست بازی کند. شاید جایگاه آندری کراماریچ در نوک حمله به خاطر گل فوق‌العاده پتکوویچ به برزیل به خطر بیفتد اما بازیکن هوفنهایم در تمام بازی‌های کرواسی در قطر در ترکیب ثابت بوده و احتمال این تغییر کم است.

ترکیب احتمالی

آرژانتین: مارتینس؛ مولینا، رومرو، اوتامندی، تالیافیکو؛ فرناندس، دی پائول، مک آلیستر؛ دی‌ماریا، مسی، آلوارس

کرواسی: لیواکوویچ؛ یورانوویچ، گواردیول، لوورن، سوسا؛ مودریچ، بروزوویچ، کوواچیچ؛ پاشالیچ، کراماریچ، پریشیچ

بیشتر بخوانید:

257 251

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.