مسدودی حساب طلا فروشان طلا را گران کرد / طلا ارزان می‌شود؟ 

[ad_1] هوشمند نیوز-مهدی جهانشاهلوراد؛ باوجود اینکه قیمت دلار در بازار کاهش یافته است انس جهانی طلا نیز روند کاهشی دارد اما قیمت طلا و سکه افزایش یافت که رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با هوشمند نیوز دلیل این افزایش قیمت را ماجرای مسدودی حساب ۴۰۰ طلا فروش اعلام کرد. اما در

کد خبر : 463460
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
مسدودی حساب طلا فروشان طلا را گران کرد / طلا ارزان می‌شود؟ 

[ad_1]

هوشمند نیوز-مهدی جهانشاهلوراد؛ باوجود اینکه قیمت دلار در بازار کاهش یافته است انس جهانی طلا نیز روند کاهشی دارد اما قیمت طلا و سکه افزایش یافت که رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با هوشمند نیوز دلیل این افزایش قیمت را ماجرای مسدودی حساب ۴۰۰ طلا فروش اعلام کرد. 
اما در روزهای گذشته با کاهش نرخ ارز قیمت طلا و سکه نیز کاهش یافته بود شاید اگر مسئله مسدودی حساب‌ها نبود  قیمت‌ها در بازار طلا قیمت طلا بیشتر کاهش پیدا می‌کرد، موضوعی که ابراهیم محمد ولی فعال بازار طلا در گفت و گو با هوشمند نیوز آن را تایید می کند و می گوید:  روند قیمت‌ها در بازار کاهشی شده بود و احتمال هست این روند ادامه‌دار باشد، اگر بازار ارز کنترل شود و این مسیر ادامه پیدا کند ممکن است دوباره طلا در هر مثقال به ۱۰ میلیون تا ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بازگردد.
وی اضافه می‌کند: مسیر قیمت طلا کاهشی است البته بستگی به بازار ارز دارد حال ارز وارد بازار شود و عرضه و تقاضا را بهتر تامین کند می‌تواند مسیر قیمت طلا را بهتر کند.
این فعال بازار طلا درباره وضعیت بازار در روزهای اخیر نیز اظهار می کند: تا آخر هفته گذشته بازار نوسان افزایشی شدید داشت شاید به نوعی الهتاب آور بود به همین دلیل در بازار تقاضا برای مصنوعات بسیار کم بود؛ اما تقاضا برای طلاهای آب شده و سکه بیشتر بود به دلیل اینکه مردم می‌خواستند سرمایه خودشان را حفظ کنند به سمت طلاهای آب شده یا سکه یا طلاهای دست دوم رفتند که البته این میزان تقاضا نیز چشمگیر نبود. 
با نگاهی به وضعیت بازارهای مختلف این نکته نمایان است که امسال مانند سال‌های گذشته نیست که هر قدر به نوروز نزدیک شویم بازارها شلوغ شوند مسئله ای که محمدولی برای بازار طلا نیز تایید می‌کند و می‌گوید: تقاضا سال گذشته در همین مواقع خیلی بالاتر بود امسال تقاضا بسیار اندک بود که دلیل آن نوسان طلا و قیمت‌های بازار است. 
فعالان بازار طلا بارها درباره خرید طلای آب شده هشدار داده‌اند، این عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز در این باره می‌گوید: طلای آب شده به درد خود صنعت طلا می خورد  باید چرخه تولید صنعت طلا باشد که در گارگاه‌ها مصنوعات دیگری تولید شود و به بازار بازگردد، اینکه طلای آب شده در خانه ها دپو شود خوب نیست.  از طرف دیگر ممکن است چون مردم از طلای آب شده اطلاعات کافی نداشته باشند به واسطه افراد معدود متخلفی که در بازار است دچار ضرر و زیان شوند. توصیه ما این است که تا جایی که می توانند طلای آب شده خرید نکنند.
نوسان بازار ارز در داخل کشور قیمت طلا و سکه را نیز تحت تاثیر قرار داده است؛ اما انس جهانی طلا نیز این روزها در محدود ۲۰۲۰ دلار تا ۲۰۵۰ دلار جا خوش کرده است و به نظر می‌رسد آن پیش‌بینی‌های انس ۲۵۰۰ دلاری عملی نشود. محمدولی درباره آینده قیمت جهانی طلا نیز اظهار می‌کند: انس جهانی یکی از عواملی موثر در قیمت طلا و سکه است. قیمت انس بیشتر از التهابات سیاسی و ارتباطات کشورها اثر می‌پذیرد اگر این اتفاقات مثب باشد قیمت انس کاهشی می‌شود و اگر منفی باشد انس گران خواهد شد. 
وی خاطر نشان می‌کند: اگر قیمت انس جهانی طلا افزایش شدید داشته باشد اقتصاد بسیاری از کشورها قفل می‌شود و می‌تواند به اقتصاد جهانی ضربه بزند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.