مسافران بلیت سفرهای نوروزی را به صورت رفت و برگشت تهیه کنند 

[ad_1] معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر تهیه بلیت سفرهای نوروزی توسط مسافران، به صورت رفت و برگشت تاکید کرد و گفت: مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمات در سفرهای نوروزی در حالت آماده باش کامل است. به گزارش ایسنا، سید کمال هادیان‌فر در دومین جلسه ستاد سفرهای نوروزی که در محل

کد خبر : 471594
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
مسافران بلیت سفرهای نوروزی را به صورت رفت و برگشت تهیه کنند 

[ad_1]

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر تهیه بلیت سفرهای نوروزی توسط مسافران، به صورت رفت و برگشت تاکید کرد و گفت: مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمات در سفرهای نوروزی در حالت آماده باش کامل است.

به گزارش ایسنا، سید کمال هادیان‌فر در دومین جلسه ستاد سفرهای نوروزی که در محل وزارتخانه برگزار شد، گفت: با توجه به آمار سفرها و میزان تقاضا در نوروز گذشته،‌ برای سفرهای نوروز ۱۴۰۳، با توجه به اینکه سفرنامه نوروز با ایام مبارک ماه رمضان همزمان شده است، ۳ تا ۵ درصد افزایش پیش‌بینی می‌شود.

وی با تأکید بر توزیع عادلانه بلیت و دسترسی راحت مردم به خدمات حمل‌ونقل گفت: همه بلیت‌ها نباید در یک روز خاص عرصه شوند، بلکه ۲۰ تا ۳۰ درصد بلیت‌ها قبل از ۴۸ یا ۲۴ ساعت هر روز ارائه شود و تا آخرین روز ایام طرح نوروزی روز بلیت وجود داشته‌باشد. ۶۰ تا ۷۰ درصد بلیت‌ها نیز باید به‌صورت رفت و برگشت به فروش برسد. باید جلسات آموزشی برای نیروهای متخصص و مسئولان در حوزه سفرها برای ارائه خدمات مطلوب ارائه شود.

وی تأکید کرد: فروش چارتری بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی و سفرهای بین المللی مقاصد زیارتی به ویژه نجف انجام نشود. بازرسی وزارت راه و شهرسازی در خصوص نحوه فروش عادلانه و قیمت دولتی بلیت‌های هواپیما نظارت لازم را خواهند داشت.

وی ادامه‌داد: با سرعت بالا باید زیرساخت‌ها و سامانه‌ها مهیا شود تا آمادگی کامل برای حوادث پیش بینی نشده داشته‌باشیم.

هادیان‌فر اظهار کرد: پاسخ‌گویی در میزهای ارتباطات مردمی به بهترین شکل انجام شود و نقش فضای مجازی، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های مجازی در سفرهای نوروزی پر رنگ‌تر خواهد شد و رصد کامل فضای مجازی انجام شود تا بتوان واکنش‌ها و پاسخ‌های روشنگرانه در این خصوص ارائه داد.

اقدامات لازم در خصوص تأمین سوخت انجام شود

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در ایام نوروز کارت جایگاه‌های سوخت فعال شود تا تامین سهمیه سوخت سهل و راحت باشد.

هادیان‌فر در پایان تأکید کرد: همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد.

در این جلسه وحید قربانی- رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی – نیز با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این مرکز در ایام نوروز و در خصوص سفرهای نوروزی گفت: قرارگاه رسانه‌ای سفرهای نوروزی با محوریت روابط عمومی‌های شرکت‌های تابعه تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتشار به هنگام اخبار در ایام طرح نوروزی به صورت شبانه‌روزی توسط مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی

قربانی در ادامه از انجام هماهنگی با روابط عمومی ادارات کل راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه در استان‌ها و همچنین رسانه‌های دیگر از جمله صدا و سیما برای اطلاع رسانی در خصوص سفرهای نوروزی خبر داد.

وی همچنین با بیان اینکه اخبار ستاد وزارتخانه در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همواره بازتاب داده‌می‌شود، گفت: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارتخانه در ایام نوروز نیز همچون ایام اربعین، به‌صورت شبانه روزی به انتشار به‌هنگام و در لحظه اخبار و انعکاس اقدامات انجام‌شده، اقدام کند.

قربانی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های اطلاع رسانی سازمان‌های تابعه با تمرکز بر سفرهای نوروزی و دستاوردهای یک سال وزارت راه وشهرسازی در حوزه حمل و نقل از دیگر برنامه‌هایی است برای این ایام در نظر گرفته شده‌است.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های موازی و خدمت رسان در حوزه سفرهای نوروزی که خارج از وزارتخانه فعالیت می‌کنند، انجام‌شده تا از ظرفیت آن‌ها نیز برای بهبود هرچه بیشتر سفرها استفاده شود.

در ادامه این جلسه، نمایندگان سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی از جمله سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، فرودگاه امام‌خمینی (ره)، شرکت راه‌آهن، سازمان هواشناسی و… گزارشی از اقدامات و برنامه‌های سازمان خود برای سفرهای نوروزی ارائه کردند.

آمادگی بیش از ۱۰ هزار نیروی راهدار برای ارائه خدمات در سفرهای نوروزی

حمیدرضا شهرکی – معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای – از آمادگی بیش از ۱۰ هزار نیروی راهدار برای ارائه خدمات در سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: بیش از هزار دوربین ثبت تخلف در جاده‌ها نصب شده‌است.

تشدید نظارت‌ها در ایام نوروز

حسین مذنب – مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی – نیز در این جلسه گزارشی از بازدیدهای خود از تجهیزات فرودگاه‌ها ارائه و اقدامات و برنامه‌های نظارتی این حوزه در ایام نوروز را تشریح کرد.

وی گفت: بازرسی و نظارت‌ها در ایام نوروز برای اجرای هرچه بهتر طرح نوروزی و سفرهای ایمن برای مسافران تشدید می‌شود.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.