مزایا و معایب RSI (شاخص قدرت نسبی) – تجزیه و تحلیل و پیش بینی – 31 مارس 2023

[ad_1] مزایای استفاده از RSI در فارکس محبوبیت RSI به عنوان یک شاخص فارکس محصول مزایای متمایز آن به عنوان یک ابزار تحقیق و ارزیابی است. مزایای اصلی استفاده از RSI عبارتند از: از یک فرمول ریاضی ساده استفاده می کند. بر خلاف سایر اندیکاتورهای فنی، محاسبات مربوط به RSI به اندازه کافی ساده است

کد خبر : 340886
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
مزایا و معایب RSI (شاخص قدرت نسبی) – تجزیه و تحلیل و پیش بینی – 31 مارس 2023

[ad_1]

مزایای استفاده از RSI در فارکس

محبوبیت RSI به عنوان یک شاخص فارکس محصول مزایای متمایز آن به عنوان یک ابزار تحقیق و ارزیابی است. مزایای اصلی استفاده از RSI عبارتند از:

  • از یک فرمول ریاضی ساده استفاده می کند. بر خلاف سایر اندیکاتورهای فنی، محاسبات مربوط به RSI به اندازه کافی ساده است که معامله گران می توانند در صورت لزوم آن را با دست انجام دهند. در حالی که همیشه بهتر است از یک نمودار زنده استفاده کنید که RSI را در قالب تصویری ردیابی می کند، معامله گران ممکن است با دانستن اینکه دقیقاً این بینش ها بر چه چیزی استوار است، راحت باشند.
  • تجزیه و تحلیل نمودار آسان را ارائه می دهد. از آنجایی که سطوح بیش از حد خرید و فروش بیش از حد RSI به وضوح مشخص شده است، استفاده از این اندیکاتور حتی برای معامله گران مبتدی بسیار آسان است – اما هنوز به اندازه کافی دقیق و روشن است که معامله گران کهنه کار همچنان به آن اعتماد می کنند.
  • اعلان های ساده ای را برای شناسایی فرصت های تجاری ارائه می دهد. بیشتر معامله گران از RSI برای نشان دادن فرصت های تجاری بالقوه به جای اتکا به آنها به عنوان تنها شاخص برای معاملات ابتکاری استفاده می کنند. در نتیجه، بسیاری از معامله‌گران اعلان‌هایی را برای جفت‌های ارزی تنظیم می‌کنند که پس از ایجاد شرایط اضافه خرید یا فروش بیش از حد فعال می‌شوند. این به معامله گران کمک می کند تا بدون از دست دادن معاملات بالقوه جدید، در صدر روندهای در حال تحول فارکس بمانند.

معایب استفاده از RSI در فارکس

با وجود تمام ارزش‌هایی که RSI به معامله‌گران فارکس ارائه می‌کند، بی‌خطا نیست. در حالی که بسیاری از معایب RSI با استفاده نادرست از این اندیکاتور در استراتژی معاملاتی شما تشدید می شود، محدودیت های خاصی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، از جمله:

  • RSI ابزار خوبی برای تایید یا اجرای معاملات نیست. بیشتر معامله گران فارکس، RSI را به عنوان یک شاخص اولیه که فرصت های تجاری را شناسایی می کند و تحقیقات و ارزیابی بیشتر را تحریک می کند، ارزشمندتر می دانند. این به این دلیل است که RSI کار بسیار خوبی در شناسایی شرایط خرید یا فروش بیش از حد انجام می دهد، اما زمینه لازم برای تعیین اینکه چرا یا اینکه آیا این شرایط منعکس کننده یک فرصت معاملاتی خوب هستند را ارائه نمی دهد.
  • خط زمانی برای برگشت قیمت ها می تواند غیرقابل پیش بینی باشد. حتی زمانی که RSI به درستی معکوس‌های قیمت را پیش‌بینی می‌کند، شرایط می‌تواند برای روزها بیش از حد خرید یا فروش بیش از حد باقی بماند – بسیار فراتر از آنچه برخی معامله‌گران به دنبال آن هستند.
  • زمانی که روند فارکس قوی باشد، RSI می تواند دقت کمتری داشته باشد. اگرچه RSI ممکن است هنوز مقداری ارزش در روندهای قوی ارائه دهد، باید با احتیاط بیشتری از آن استفاده کرد.

اگر RSI استاندارد را دوست ندارید، می توانید امتحان کنید ارز RSI Scalper

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.