مرگ و ویرانی در اثر اصابت موشک های روسی به ساختمان آپارتمانی در اوکراین

[ad_1] اوکراین همچنین از درگیری با سربازان روسی در جبهه‌های شرق و جنوب خبر داد، در حالی که مسکو گفت که نیروهایش به آشیانه‌های ارتش اوکراین که انبار هویتزرهای M777 ساخت آمریکا، نوعی توپخانه، در نزدیکی کوستیانتینیوکا در منطقه دونتسک بود، حمله کردند. پاولو کیریلنکو، فرماندار دونتسک گفت که اعتصاب به ساختمان آپارتمانی عصر شنبه

کد خبر : 227375
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰:۵۳
مرگ و ویرانی در اثر اصابت موشک های روسی به ساختمان آپارتمانی در اوکراین

[ad_1]

اوکراین همچنین از درگیری با سربازان روسی در جبهه‌های شرق و جنوب خبر داد، در حالی که مسکو گفت که نیروهایش به آشیانه‌های ارتش اوکراین که انبار هویتزرهای M777 ساخت آمریکا، نوعی توپخانه، در نزدیکی کوستیانتینیوکا در منطقه دونتسک بود، حمله کردند.

پاولو کیریلنکو، فرماندار دونتسک گفت که اعتصاب به ساختمان آپارتمانی عصر شنبه در شهر چاسیو یار رخ داد. اورژانس منطقه ای تعداد کشته شدگان را ساعت 15 بعدازظهر یکشنبه اعلام کرد و افزود که 24 نفر دیگر همچنان زیر آوار هستند.

یکی از ساکنان محلی که نام خود را لودمیلا گذاشت، گفت: «ما به سمت زیرزمین دویدیم، سه ضربه خوردیم، اولین مورد در آشپزخانه. دست هایشان.

دومی، حتی یادم نمی‌آید، رعد و برق بود، به سمت ورودی دوم دویدیم و سپس مستقیم به زیرزمین رفتیم. تمام شب را تا صبح آنجا نشستیم.» یکی دیگر از بازماندگان، که نام خود را ونرا گذاشت، گفت که می خواست دو بچه گربه خود را نجات دهد.

او در حالی که گریه می‌کرد گفت: «من را به حمام انداختند، همه‌چیز هرج‌ومرج بود، من در شوک بودم، غرق در خون. «تا زمانی که از حمام خارج شدم، اتاق پر از آوار بود، سه طبقه فرو ریخت. من هرگز بچه گربه ها را زیر آوار پیدا نکردم.»

کیریلنکو در تلگرام نوشت که امدادگران در چاسیو یار نزدیک به 99 تن آوار را از محل بلوک آپارتمانی فروریخته پاکسازی کردند و عملیات نجات تا ساعت 4 بعد از ظهر (1300 به وقت گرینویچ) همچنان ادامه دارد.

آندری یرماک، رئیس دفتر رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی، در یک پست تلگرامی گفت که این حمله “یک حمله تروریستی دیگر” است و در نتیجه روسیه باید به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی شود.

روسیه که می گوید در حال انجام “عملیات نظامی ویژه” برای غیرنظامی کردن اوکراین است، حمله عمدی به غیرنظامیان را رد می کند.

استان های لوهانسک و دونتسک شامل دونباس، منطقه صنعتی شرقی اوکراین است که برای نسل ها به بزرگترین میدان نبرد اروپا تبدیل شده است. روسیه می خواهد به نمایندگی از جدایی طلبانی که از آنها حمایت می کند کنترل دنباس را در دست بگیرد.

اوکراین و غرب تهاجم مسکو را یک جنگ تهاجمی بی دلیل می نامند.

هویتزرهای آمریکایی

ارتش اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسی به مواضع اوکراین در نزدیکی شهر اسلوویانسک در دونتسک حمله کردند اما مجبور به عقب نشینی شدند و افزودند که نیروهای روسی از سمت مرز خود به شهر خارکف در شمال شرقی این کشور حمله موشکی کردند. هیچ جزئیاتی از خسارات و تلفات این حادثه ارائه نکرد.

سرهی گایدای، فرماندار منطقه لوهانسک، گفت که نیروهای روسی در منطقه روستای بیلوهوریوکا، در حدود 50 کیلومتری شرق اسلوویانسک تجمع کرده اند.

وی در تلگرام گفت: «دشمن… شهرک های اطراف را گلوله باران می کند، حملات هوایی انجام می دهد، اما هنوز نمی تواند به سرعت کل منطقه لوهانسک را اشغال کند.

روسیه آخر هفته گذشته مدعی کنترل تمام استان لوهانسک شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور دو آشیانه را در نزدیکی شهر کوستیانتینیوکا دونتسک که حاوی هویتزرهای M777 ساخت آمریکا بود، منهدم کردند که گفته می شود برای گلوله باران مناطق مسکونی دونتسک استفاده شده بود.

خبرگزاری های روسی به نقل از مقامات جدایی طلب روز یکشنبه گزارش دادند که ارتش اوکراین از صبح با استفاده از توپخانه 155 میلی متری استاندارد ناتو، دونتسک را گلوله باران کرده است که در نتیجه آن دو تن از ساکنان آن زخمی شده اند.

رویترز نمی تواند به طور مستقل حساب های میدان نبرد را تأیید کند.

سخنگویان ارتش اوکراین بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبودند.

فرماندهی نظامی اوکراین گفت، در جنوب، نیروهای اوکراینی مواضع روسیه از جمله انبارهای مهمات در منطقه چورنوبایوکا را با موشک و توپ شلیک کردند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.