مرگبارترین سال برای روهینگیا در دریا در سال‌های اخیر با گمان غرق شدن 180 نفر

[ad_1] نزدیک به یک میلیون روهینگیا از میانمار در تأسیسات شلوغ در بنگلادش با اکثریت مسلمان زندگی می کنند، از جمله ده ها هزار نفر که پس از سرکوب مرگبار ارتش این کشور در سال 2017 از کشور خود گریختند. در میانمار با اکثریت بودایی، اکثر روهینگیاها از تابعیت محروم هستند و به عنوان مهاجران

کد خبر : 298165
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
مرگبارترین سال برای روهینگیا در دریا در سال‌های اخیر با گمان غرق شدن 180 نفر

[ad_1]

نزدیک به یک میلیون روهینگیا از میانمار در تأسیسات شلوغ در بنگلادش با اکثریت مسلمان زندگی می کنند، از جمله ده ها هزار نفر که پس از سرکوب مرگبار ارتش این کشور در سال 2017 از کشور خود گریختند.

در میانمار با اکثریت بودایی، اکثر روهینگیاها از تابعیت محروم هستند و به عنوان مهاجران غیرقانونی از جنوب آسیا دیده می شوند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در آخر هفته اعلام کرد که بیم آن دارد که قایق‌ای که در اواخر نوامبر از بنگلادش آغاز شده بود، در دریا مفقود شده باشد و گمان می‌رود تمام 180 سرنشین آن مرده باشند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) گفت: این کشتی که قابلیت دریانوردی ندارد، ممکن است در اوایل دسامبر قبل از قطع تماس شروع به ترک خوردگی کرده باشد.

بیم آن می رود که در سال جاری نزدیک به 200 روهینگیا در دریا کشته یا مفقود شده باشند. بابر بلوچ، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، گفت: «امیدواریم که 180 مفقود هنوز در جایی زنده باشند».

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تخمین می زند که نزدیک به 900 روهینگیا در دریای آندامان و خلیج بنگال در سال 2013 و بیش از 700 نفر در سال 2014 کشته یا مفقود شده اند.

بلوچ درباره سال 2022 گفت: «یکی از بدترین سال‌ها برای مردگان و مفقودان پس از سال‌های 2013 و 2014 بود.

روندها نشان می‌دهد که این ارقام به سال 2020 می‌رسد، زمانی که بیش از 2400 نفر از گذرگاه‌های دریایی خطرناک با بیش از 200 کشته یا مفقود شده اقدام کردند.

گروه‌های حقوق بشر تخمین می‌زنند که تعداد روهینگیاهایی که بنگلادش را با قایق ترک می‌کنند امسال نسبت به سال گذشته بیش از پنج برابر شده است.

بلوچ گفت: مشخص نیست قایق با 180 سرنشین دقیقاً کجا مفقود شده است یا اینکه لغو محدودیت های کووید در جنوب شرقی آسیا، مقصد مطلوب روهینگیا، منجر به هجوم مردم شده است یا خیر.

سیدرحمن 38 ساله که در سال 2012 از میانمار به مالزی گریخت، گفت همسرش، دو پسر 17 و 13 ساله و یک دختر 12 ساله در میان ناپدید شدگان هستند.

رحمان با اشاره به مهاجرت روهینگیا از میانمار در آن سال گفت: «در سال 2017، خانواده من برای نجات جان خود به بنگلادش آمدند.

رحمان گفت: «اما همه آنها رفته اند… حالا من ویران شده ام. ما روهینگیا را رها کرده اند تا بمیریم… در خشکی، در دریا. هر کجا.”

اوایل این ماه، دو گروه فعال روهینگیا میانمار گفتند که تا 20 نفر بر اثر گرسنگی یا تشنگی در یک قایق جداگانه که به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به مدت دو هفته در دریا در سواحل هند سرگردان بود، جان خود را از دست دادند. گفته می شود این قایق با حداقل 100 سرنشین در آب های مالزی بوده است.

در میان تلفات وحشتناک، برخی از قایق ها به خشکی رسیده یا در دریا نجات یافته اند.

روز دوشنبه، سازمان بین المللی مهاجرت در بیانیه ای اعلام کرد که 57 مرد روهینگیا در اوایل روز 25 دسامبر در منطقه آچه بسار اندونزی با حمایت اعضای جامعه محلی از کشتی پیاده شدند. گفته می‌شود که این قایق فقط برای مردان از بنگلادش به راه افتاده و نزدیک به یک ماه را در دریا گذرانده است.

مقامات اندونزی بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

دو قایق حامل 230 پناهجوی روهینگیا، از جمله زنان و کودکان، در ماه نوامبر در سواحل استان آچه اندونزی فرود آمدند، در حالی که در ماه جاری، نیروی دریایی سریلانکا 104 روهینگیا را که در سواحل شمالی جزیره اقیانوس هند سرگردان بودند، نجات داد.

(گزارش کریشنا ان. داس در دهلی نو و روما پل در داکا؛ گزارش اضافی توسط استنلی ویدیانتو در جاکارتا؛ ویرایش توسط کنت ماکسول)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.