مرکز آمار ایران: سقوط چهار درصدی نرخ مشارکت اقتصادی زنان !

گزارش شاخص های کلان اقتصادی و اجتماعی کشور حاوی آخرین اطلاعات سالانه، فصلی یا ماهانه در زمینه حساب های ملی، شاخص های قیمت، وضع مالی دولت، متغیرهای پولی و اعتباری، بورس، بودجه خانوار و توزیع درآمد،جمعیت و نیروی انسانی، صنعت و معدن، تجارت خارجی، ساختمان مسکن، انرژی و کشاورزی در دی ماه سال جاری به

کد خبر : 308124
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۹:۳۴
مرکز آمار ایران: سقوط چهار درصدی نرخ مشارکت اقتصادی زنان !


گزارش شاخص های کلان اقتصادی و اجتماعی کشور حاوی آخرین اطلاعات سالانه، فصلی یا ماهانه در زمینه حساب های ملی، شاخص های قیمت، وضع مالی دولت، متغیرهای پولی و اعتباری، بورس، بودجه خانوار و توزیع درآمد،جمعیت و نیروی انسانی، صنعت و معدن، تجارت خارجی، ساختمان مسکن، انرژی و کشاورزی در دی ماه سال جاری به روز شد.

در ادامه مهم ترین نکات این گزارش در حوزه جمعیت را از نظر می گذارنید:

دربخش جمعیت گزارش مذکور، میزان جمعیت ایران تا سال ۱۴۱۵ را تخمین زده اند. بنابر جدول این گزارش پیشبینی می شود جمعیت ایران در سال ۱۴۱۵ به حدود ۹۱.۴ میلیون نفر افزایش یابد که از این تعداد ۷۳.۲ میلیون نفر جمعیت شهری و ۱۸.۲ میلیون نفر جمعیت روستایی را تشکیل می دهند.

همچنین جمعیت ایران در سال ۱۴۰۱، حدود ۸۴.۷ میلیون نفر است که از این تعداد ۶۴.۶ میلیون نفر جمعیت شهری و حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت روستایی هستند.

آمارها نشان می دهد، جمعیت روستایی کشور همچنان در حال کاهش خواهد بود. همچنین متوسط تعداد اعضای خانوار بر اساس آخرین آمار این گزارش ۳.۳ نفر برآورد شده است.

کاهش فوتی ها و متولدین تابستان ۱۴۰۱

به گزارش جماران، در تابستان سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۷۹ هزار ولادت در کشور ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ حدود ۸ هزار نفر کاهش رخ داده است. هم چنین تعداد فوتی های تابستان سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۶ هزار نفر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱ هزار نفر کاهش یافته است. می‌توان به واکسیناسیون و عبور از پاندمی کرونا به عنوان دلیل این مهم اشاره کرد.

نسبت ازدواج و طلاق

بنا بر اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار کشور می توان نسبت وقوع ازدواج به طلاق را در جدول زیر مشاهده کرد.

بازه زمانی تعداد ازدواج تعداد طلاق نسبت
تابستان ۱۴۰۰ ۱۳۵.۸۱۳ ۵۰.۳۱۶ ۲.۶
تابستان ۱۴۰۱ ۱۱۲.۶۱۰ ۴۹.۶۴۸ ۲.۲

با این اوصاف در تابستان ۱۴۰۱ به ازای هر طلاق، ۲.۲ ازدواج ثبت شده است درحالیکه در مدت مشابه سال گذشته این نسبت ۲.۶ به ازای هر طلاق بوده است. این نسبت در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۳.۱۳ ازدواج به ازای هر طلاق بوده که در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ به ۲.۶۸ کاهش پیدا کرده است.

ازدواج

نرخ پایین مشارکت اقتصادی زنان

به گزارش جماران، یکی از نتایج مهم این گزارش، اعلام جدیدترین نرخ مشارکت اقتصادی است. نرخ مشارکت اقتصادی عبارت است از نسبت جمعیت فعال(بیکار و شاغل) به کل جمعیت در سن کار که یکی از شاخص های سنجش وضعیت جنسیتی بازار کار است.

بنابر جدول منتشر شده از سوی مرکز آمار، نرخ مشارکت اقتصادی زنان در پایان تابستان ۱۴۰۱ حدود ۱۳.۷ رصد بوده است. این نرخ در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۷.۶ درصد بوده است که پس از شیوع پاندمی کرونا با سقوط ۴ درصدی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

۴۶۲۲۰



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.