مرمت نقاشی قاجاری مسجد جامع سمنان

[ad_1] ایسنا/سمنان سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان گفت: مرمت نقاشی قاجاری مسجد جامع سمنان آغاز شد. مریم طاهردوست محمدی روز سه شنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۲ بااعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اهمیت و قدمت مسجد جامع سمنان، مرمت تخصصی نقاشی قاجاری این مسجد که در اثر آتش سوزی آسیب

کد خبر : 420082
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مرمت نقاشی قاجاری مسجد جامع سمنان

[ad_1]

ایسنا/سمنان سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان گفت: مرمت نقاشی قاجاری مسجد جامع سمنان آغاز شد.

مریم طاهردوست محمدی روز سه شنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۲ بااعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اهمیت و قدمت مسجد جامع سمنان، مرمت تخصصی نقاشی قاجاری این مسجد که در اثر آتش سوزی آسیب دیده بود، آغاز شده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان افزود: در این مرحله از مرمت تخصصی، لایه برداری دوده و آلودگی، تثبیت لایه ها نقاشی بر اساس مستندات موجود دهه پنجاه در مرکز اسناد اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، تصویر سازی موضعی و خواناسازی نقوش با رنگ های طبیعی انجام می شود.

مریم طاهردوست محمدی گفت: این نقاشی مربوط به دوران قاجار است و در قالب نقاشی های قهوه خانه ای قرار می گیرد.

وی یادآوری کرد: مسجد جامع سمنان دارای آثاری از دوره سلجوقی، ایلخانی، تیموری تا دوره قاجار است که به شماره ۱۶۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

سرپرست پایگاه بافت تاریخی سمنان نیز از برگزاری نخستین جلسه بررسی پیشنهادهای بسته‌های مشوق بافت تاریخی سمنان خبر داد.

مرتضی امیرجان گفت: این جلسه با حضور اعضای پایگاه بافت تاریخی سمنان و فعالان حوزه مرمت و ساخت‌وساز در محدوده بافت تاریخی سمنان باهدف تهیه بسته مشوق و حمایت از مالکان، معماران و سازندگان در بافت تاریخی، بیان مشکلات و چالش‌های موجود و رفع آن و تسریع در امور بهسازی، مرمت و نوسازی این بافت برگزار شد.

سرپرست پایگاه بافت تاریخی سمنان افزود: در این جلسه تسهیل و همکاری همه‌جانبه در اجرای طرح تغییر کاربری املاک و بناها در راستای کاربری گردشگری در میراث‌فرهنگی، مذاکره با ادارات مربوطه در خصوص افزایش سطح اشغال ساخت، تأمین پارکینگ، پارکینگ روباز، حذف پارکینگ تجاری، ارائه تراکم شناور جایگزین در مناطق دیگر شهری، مذاکره با ادارات در جهت تسهیل امور اداری، تائید نهایی نمونه آجرهای مورداستفاده نما در بافت با طراحی همسان با بافت و موارد گوناگون پیشنهاد گردید.

امیرجان ادامه داد: در این جلسه در خصوص مذاکره با مجموعه شهرداری در رابطه با افزایش تراکم ساخت، تأمین پارکینگ، پارکینگ روباز، حذف پارکینگ تجاری و افزایش سطح اشغال بناها و کم کردن هزینه‌های عقب‌نشینی یا تعریض، تجمیع چند پلاک، فروختن راه دسترسی پلاک‌های ثبتی در قالب ارزش‌افزوده زمین و رفع مشکلات کمسیون ماده ۵، انتقال عوارض بهسازی و نوسازی در بافت از طرف شهرداری به جهت بهره‌برداری در مرمت و احیاء بناهای ارزشمند تاریخی، بحث و هم‌فکری شد.

وی افزود: با برگزاری جلساتی با ادارات امور مالیاتی، تأمین اجتماعی، ثبت‌اسناد و دیگر ادارات مربوطه در راستای تسهیل و همکاری با مرمتگران، مالکین و معماران در رابطه با سندهای قدیمی و تجمیع املاک، تعیین تکلیف و هماهنگی بین ادارات در رابطه با انشعابات و توسعه شبکه زیرساخت (آب و فاضلاب، برق، گاز، مخابرات) می‌توان موانع را کاهش داد و به آبادانی بافت تاریخی سمنان سرعت بخشید.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.