مرمت سه ابنیه تاریخی در بوشهر

ایسنا/بوشهر معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از مرمت موزه مردم‌شناسی، عمارت گلشن و بقعه شیخ‌حسین چاه‌کوتاهی در شهر بوشهر خبر داد. نصرالله ابراهیمی روز شنبه اظهار کرد: موزه مردم‌شناسی بوشهر در عمارت طاهری بافت تاریخی بوشهر قرار دارد که بخشی از موزه نیازمند بهسازی بود و عملیات

کد خبر : 244218
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
مرمت سه ابنیه تاریخی در بوشهر



ایسنا/بوشهر معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از مرمت موزه مردم‌شناسی، عمارت گلشن و بقعه شیخ‌حسین چاه‌کوتاهی در شهر بوشهر خبر داد.

نصرالله ابراهیمی روز شنبه اظهار کرد: موزه مردم‌شناسی بوشهر در عمارت طاهری بافت تاریخی بوشهر قرار دارد که بخشی از موزه نیازمند بهسازی بود و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی اضافه کرد: عملیات تعمیر شناشیرها، سرویس بهداشتی، اندود کاری دیوارها و انجام کارهای چوبی درب و پنجره‌های موزه از مهمترین اقداماتی خواهد بود که در این راستا انجام می‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر تصریح کرد: برآورد هزینه برای انجام پروژه مرمت موزه مردم‌شناسی بوشهر در عمارت طاهری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است که با تامین اعتبار لازم احیا و مرمت آن در حال انجام است.

ابراهیمی در ادامه بیان کرد: عمارت گلشن یکی از عمارت های شاخص و ثبتی بافت تاریخی بوشهر بوده که در نوار ساحلی شهر قرار گرفته و مرمت این بنای ارزشمند آغاز شده است.

این مقام مسئول افزود: این عمارت با کاربری اقامتی پذیرایی به بخش خصوصی واگذار شده است و با توجه به روند مرمت، امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر عنوان کرد: در جریان عملیات اجرایی این پروژه کار استحکام بخشی، تقویت پی، اندود برداری، بندکشی، نورپردازی، کارهای چوبی درب و پنجره‌ها، کف‌سازی، گچ کاری و تاسیسات انجام می‌شود.

ابراهیمی اعلام کرد که برآورد ما برای احیای این عمارت ۲۰ میلیارد ریال است که از سوی بخش خصوصی تامین و در حال اجرا است.

وی در خصوص مرمت بقعه شیخ‌حسین چاه‌کوتاهی بیان کرد: این بنا یکی از آثار تاریخی شهر بوشهر در محله امام‌زاده بوده که عملیات مرمت این بنا آغاز شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر ادامه داد: در جریان این عملیات کار مرمت گنبد بقعه، چون عایق‌کاری و عایق‌بندی سقف، گچ‌کاری و برق مجموعه انجام خواهد شد.

ابراهیمی برآورد هزینه عملیات مرمت بقعه شیخ‌حسین چاه‌کوتاهی رت ۵ میلیارد ریال اعلام و گفت: با تامین اعتبار لازم عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.