مرد هزار صدا – خبرآنلاین

[ad_1] قطعا که ذهن ما، ما را می‌فریبد و هرگز گذشته آنی نبوده و نیست که ما تصویر و تصورش می‌کنیم اما بعضی اوقات گذر زمان و نو شدن زمانه یادمان می‌اندازد که گذشته چیزهایی داشت که امروز دیگر نداریم، گذشته کسانی را داشت که نمی‌شود تکرارشان کرد، اسطوره‌هایی که می‌روند و غول‌هایی که تمام

کد خبر : 247837
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
مرد هزار صدا – خبرآنلاین

[ad_1]

قطعا که ذهن ما، ما را می‌فریبد و هرگز گذشته آنی نبوده و نیست که ما تصویر و تصورش می‌کنیم اما بعضی اوقات گذر زمان و نو شدن زمانه یادمان می‌اندازد که گذشته چیزهایی داشت که امروز دیگر نداریم، گذشته کسانی را داشت که نمی‌شود تکرارشان کرد، اسطوره‌هایی که می‌روند و غول‌هایی که تمام می‌شوند.

مرد هزار صدا

حالا که چند هفته‌ای از مرگ «سایه» گذشته و ایران، شاعری نام‌آور را از دست داده، مگر می‌شود حسرت گذشته را نخورد، گذشته‌ای که هم سایه بوده است، هم شجریان و هم لطفی و هم … گذشته اینجا خود را تحمیل می‌کند و ما تسلیم می‌شویم و غرق می‌شویم در حسرت از دست دادن انسان‌های بی‌تکرار.

مرد هزار صدا

هفته‌ی پیش هم «گذشته» دوباره بر در کوبید آن هنگام که رسانه‌ها از رفتن «منوچهر اسماعیلی» خبر دادند؛ مرد هزار صدای دوبله‌ی ایران، او که به تنهایی قسمتی از نوستالژی ایرانی بود.

مرد هزار صدا

حافظه‌ی ما پر است از نماهایی که او شنیدنی‌اش کرده بود، جوانی بسیاری در سالن‌های سینما با هیجان صدای او گذشت و کودکی بسیاری به تماشای تلویزیونی که او با هزار صدایش یک تنه هزاردستانش را می‌گفت.صدای منوچهر اسماعیلی بخشی از میراث فرهنگی ماست، چه فرهنگ عامه و چه کاربلدان و دنبال‌کنندگان تخصصی‌تر سینمای جهان و ایران.

مرد هزار صدا

مگر می‌شود حسرت از دست دادن منوچهر اسماعیلی را نخورد وقتی شاهکارهای علی حاتمی را به یاد می‌آوریم، وقتی روزهای خوب کیمیایی را مرور می‌کنیم یا آثار تحسین‌شده‌ی تقوایی را؛ مگر می‌شود حسرت نخورد وقتی یاد طنین صدای آنتونی کوئین در نقش حمزه، عموی محمد رسول‌الله می‌افتیم در آن فیلم ماندنی مصطفی عقاد یا وقتی چندباره پاپیون را تماشا می‌کنیم و باز صدای استیو مک‌کوئین را می‌شنویم که فریاد می‌زند “آهای لعنتی‌ها من هنوز زنده‌ام”.

مرد هزار صدا

هفته‌ی گذشته، دوباره‌ی کفه‌ی «گذشته» سنگین‌تر شد و سمت اکنون، سبک‌تر. منوچهر اسماعیلی رفت تا دوباره باور کنیم که صداست که می‌ماند. خبرآنلاین به احترام مرد هزارصدای دوبله‌ی ایران، منوچهر اسماعیلی را چهره‌ی هفته‌ی گذشته معرفی می‌کند و چند نقش ماندنی از سینمای ایران را که او صداپیشگی کرده، با شما مرور می‌کند. شما هم می‌توانید اینجا از صدای منوچهر اسماعیلی بنویسید، از خاطراتی که با نقش‌های دوبله شده توسط او دارید یا صداپیشگیِ نقش‌هایی که به نظر شما به یادماندنی‌ترند.

مرد هزار صدا

۵۵۲۴۴

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.