مردم کدام استان بیشترین آمار اهدای خون را دارند؟

[ad_1] بشیر حاجی‌بیگی؛ سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اعلام این که طی 5 ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار اهدای خون در کل کشور بیش از 3 درصد رشد را نشان می‌ دهد؛ اظهار کرد: استان لرستان با بیش از 41 درصد، استان خراسان شمالی با نزدیک به 19 درصد و استان

کد خبر : 398281
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۴:۰۵
مردم کدام استان بیشترین آمار اهدای خون را دارند؟

[ad_1]

بشیر حاجی‌بیگی؛ سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اعلام این که طی 5 ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار اهدای خون در کل کشور بیش از 3 درصد رشد را نشان می‌ دهد؛ اظهار کرد: استان لرستان با بیش از 41 درصد، استان خراسان شمالی با نزدیک به 19 درصد و استان کرمان با بیش از 15 درصد بالاترین رشد آمار اهدای خون را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده‌ اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: طی مدت زمان یاد شده استان تهران بیش از 16 درصد از کل اهدای خون کشور را با دریافت 160 هزار و 349 واحد خون از اهدا کنندگان تهرانی به خود اختصاص داده است. پس از استان تهران استان فارس با بیش از 7 درصد و استان خراسان رضوی با نزدیک به 7 درصد از اهدای خون کل کشور در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به شاخص بیش از 4 درصدی اهدای بانوان در کشور طی 5 ماهه اول سال گفت: بانوان باید بیش از گذشته در عرصه اهدای خون مشارکت داشته باشند و سهم خود را در این زمینه به دست آورند و اهدای خون را یک کار مردانه تلقی نکنند زیرا بخش مهمی از خون اهدایی صرف بانوان و مادران در حین زایمان و نوزادان نیازمند به خون و فراورده می‌شود.

حاجی بیگی ادامه داد: هم اکنون بانوان استان لرستان با شاخصی نزدیک به 9 درصد در مقام اول، بانوان خراسان شمالی با شاخص اهدای نزدیک به 8 درصد در مقام دوم و بانوان استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، قزوین و کردستان، به طور مشترک با شاخص نزدیک به 7 درصد در جایگاه سوم قرار می‌گیرند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران شاخص اهدای مستمر کشور را با اندکی افزایش نسبت به 5 ماهه اول سال گذشته بیش از 53 درصد عنوان کرد و افزود: هم اکنون 527 هزار و 385 واحد از خون اهدایی توسط اهدا کنندگان مستمر تامین می‌شود.

 وی اهدای خون را کاری مستمر و همیشگی خواند و گفت: همیشه بیمارانی برای درمان، چشم انتظار اهداکنندگان خون هستند زیرا تنها درمان آنها، در رگ مردم سخاوتمندی است که با اهدای خون خود زندگی می‌بخشند.

حاجی بیگی از همه هموطنان خصوصا بانوان و جوانان دعوت کرد تا با اهدای خون ضمن نجات جان هموطنان، الگویی برای خانواده و همسن و سالان خود باشند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.