مردم عادی چطور می‌توانند از بورس کالا سیمان بخرند؟

[ad_1] رضا تند دسته کارشناس بورس کالا در پاسخ به این پرسش که افراد چگونه می‌توانند از بورس کالا سیمان خریداری کنند؟ اظهار کرد: در رابطه با خرید سیمان از بورس کالا در ابتدا مشتری بسته به آنکه حقیقی یا حقوقی است باید فرم‌ها و مدارک لازم مورد نیاز را که از سوی کارگزاری‌ها ارسال

کد خبر : 86032
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
مردم عادی چطور می‌توانند از بورس کالا سیمان بخرند؟

[ad_1]

رضا تند دسته کارشناس بورس کالا در پاسخ به این پرسش که افراد چگونه می‌توانند از بورس کالا سیمان خریداری کنند؟ اظهار کرد: در رابطه با خرید سیمان از بورس کالا در ابتدا مشتری بسته به آنکه حقیقی یا حقوقی است باید فرم‌ها و مدارک لازم مورد نیاز را که از سوی کارگزاری‌ها ارسال می‌شود، تکمیل و برای کارگزاری‌ها ارسال کند و بعد کارگزاری‌ از طریق سامانه پذیرش مشتریان اقدام به دریافت کد بورسی می‌کند.

کارشناس بورس کالا تصریح کرد: افراد زمانی که کد بورسی شان فعال شد، امکان خرید از طریق کارگزاری را دارند. بعد از این مرحله افراد با قسمت خرید کارگزاری‌ها، هماهنگ می‌شوند و به این ترتیب خرید برای خریداران انجام می‌شود. قیمت سیمان در بورس کالا بسته به نوع سیمان، کارخانه تولیدکننده، پاکتی یا فله‌ای بودن و نحوه تسویه متفاوت است.

او گفت: کد بورس کالا با کد سهامداری در بورس متفاوت است و اگر فرد تا به حال در بورس کالا معامله نکرده، باید از یک کارگزاری معتبر کد بورس کالا بگیرد و مراحل گفته شده برای دریافت کد را طی کند. 

تند دسته اظهار کرد: کف خرید سیمان تناژ ۱۰ تن است که افراد  می‌توانند پس از طی کردن مراحل گفته شده  سفارش خرید دهند.

این کارشناس بورس کالا در ادامه بیان کرد: در رابطه با مدارک مشتریان حقیقی، این گروه باید فرم‌های احراز حقیقی را که از طریق کارگزاری ارسال می‌شود، تکمیل کنند و همراه با مدارک شناسایی و اگر جواز کسب یا پروانه مربوط به خرید سیمان دارند، یعنی به طور مثال اگر مصالح فروش هستند برای کارگزاری‌ها ارسال کنند.

او در ادامه اظهار کرد: در رابطه با مشتریان حقوقی شرایط تا حدودی متفاوت است و علاوه بر فرم‌های احراز باید مدارک شرکت آنان (اساسنامه، پروانه بهره برداری، آگهی ترخیص، اظهار نامه مالیاتی و در صورت نیاز صورت‌های مالی بازرسی شده و …) را نیز برای کارگزاری‌ها ارسال کنند و بعد کارگزاری‌ها در سامانه پذیرش مشتری بورس کالا اطلاعات را وارد و اقدام به دریافت کد بورسی برایشان می‌کنند، بعد از اینکه مدارک کامل شد و کد بورسی، بورس کالا دریافت شد می‌توانند با هماهنگی با واحدهای خرید اقدام به خرید کنند.

این کارشناس بورس کالا در پایان گفت: در رابطه با تحویل کالا پس از اینکه خرید کالا از تالار معاملاتی انجام و قطعی شد، با توجه به مهلت تسویه بعد از تسویه، حواله کالا برایشان صادر می‌شود و می‌توانند به کارخانه‌ای که خرید داشته‌اند، بروند و بار خود را تحویل بگیرند. معمولا تاریخ تحویل و موارد این چنینی نیز در اطلاعیه عرضه به افراد، با جزئیات اعلام می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.