مردم عادی چطور می‌توانند از بورس کالا سیمان بخرند؟

رضا تند دسته کارشناس بورس کالا در پاسخ به این پرسش که افراد چگونه می‌توانند از بورس کالا سیمان خریداری کنند؟ اظهار کرد: در رابطه با خرید سیمان از بورس کالا در ابتدا مشتری بسته به آنکه حقیقی یا حقوقی است باید فرم‌ها و مدارک لازم مورد نیاز را که از سوی کارگزاری‌ها ارسال می‌شود،

کد خبر : 86032
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۶:۳۲
مردم عادی چطور می‌توانند از بورس کالا سیمان بخرند؟



رضا تند دسته کارشناس بورس کالا در پاسخ به این پرسش که افراد چگونه می‌توانند از بورس کالا سیمان خریداری کنند؟ اظهار کرد: در رابطه با خرید سیمان از بورس کالا در ابتدا مشتری بسته به آنکه حقیقی یا حقوقی است باید فرم‌ها و مدارک لازم مورد نیاز را که از سوی کارگزاری‌ها ارسال می‌شود، تکمیل و برای کارگزاری‌ها ارسال کند و بعد کارگزاری‌ از طریق سامانه پذیرش مشتریان اقدام به دریافت کد بورسی می‌کند.

کارشناس بورس کالا تصریح کرد: افراد زمانی که کد بورسی شان فعال شد، امکان خرید از طریق کارگزاری را دارند. بعد از این مرحله افراد با قسمت خرید کارگزاری‌ها، هماهنگ می‌شوند و به این ترتیب خرید برای خریداران انجام می‌شود. قیمت سیمان در بورس کالا بسته به نوع سیمان، کارخانه تولیدکننده، پاکتی یا فله‌ای بودن و نحوه تسویه متفاوت است.

او گفت: کد بورس کالا با کد سهامداری در بورس متفاوت است و اگر فرد تا به حال در بورس کالا معامله نکرده، باید از یک کارگزاری معتبر کد بورس کالا بگیرد و مراحل گفته شده برای دریافت کد را طی کند. 

تند دسته اظهار کرد: کف خرید سیمان تناژ ۱۰ تن است که افراد  می‌توانند پس از طی کردن مراحل گفته شده  سفارش خرید دهند.

این کارشناس بورس کالا در ادامه بیان کرد: در رابطه با مدارک مشتریان حقیقی، این گروه باید فرم‌های احراز حقیقی را که از طریق کارگزاری ارسال می‌شود، تکمیل کنند و همراه با مدارک شناسایی و اگر جواز کسب یا پروانه مربوط به خرید سیمان دارند، یعنی به طور مثال اگر مصالح فروش هستند برای کارگزاری‌ها ارسال کنند.

او در ادامه اظهار کرد: در رابطه با مشتریان حقوقی شرایط تا حدودی متفاوت است و علاوه بر فرم‌های احراز باید مدارک شرکت آنان (اساسنامه، پروانه بهره برداری، آگهی ترخیص، اظهار نامه مالیاتی و در صورت نیاز صورت‌های مالی بازرسی شده و …) را نیز برای کارگزاری‌ها ارسال کنند و بعد کارگزاری‌ها در سامانه پذیرش مشتری بورس کالا اطلاعات را وارد و اقدام به دریافت کد بورسی برایشان می‌کنند، بعد از اینکه مدارک کامل شد و کد بورسی، بورس کالا دریافت شد می‌توانند با هماهنگی با واحدهای خرید اقدام به خرید کنند.

این کارشناس بورس کالا در پایان گفت: در رابطه با تحویل کالا پس از اینکه خرید کالا از تالار معاملاتی انجام و قطعی شد، با توجه به مهلت تسویه بعد از تسویه، حواله کالا برایشان صادر می‌شود و می‌توانند به کارخانه‌ای که خرید داشته‌اند، بروند و بار خود را تحویل بگیرند. معمولا تاریخ تحویل و موارد این چنینی نیز در اطلاعیه عرضه به افراد، با جزئیات اعلام می‌شود.

۲۲۳۲۲۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.