مردم آنگولا برای تشییع جنازه رهبر سابق دوس سانتوس در بحبوحه اختلافات بر سر رای جمع می شوند

[ad_1] مراسم تشییع جنازه دوس سانتوس که در ۸ ژوئیه در سن ۷۹ سالگی در کلینیکی در بارسلونا درگذشت، چند روز پس از آن برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد انتخابات حزب MPLA او را به قدرت بازگرداند، نتایجی که توسط ائتلاف اصلی مخالفان کشور مورد مناقشه قرار گرفته است. . دوس سانتوس و خانواده‌اش

کد خبر : 247786
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
مردم آنگولا برای تشییع جنازه رهبر سابق دوس سانتوس در بحبوحه اختلافات بر سر رای جمع می شوند

[ad_1]

مراسم تشییع جنازه دوس سانتوس که در ۸ ژوئیه در سن ۷۹ سالگی در کلینیکی در بارسلونا درگذشت، چند روز پس از آن برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد انتخابات حزب MPLA او را به قدرت بازگرداند، نتایجی که توسط ائتلاف اصلی مخالفان کشور مورد مناقشه قرار گرفته است. .

دوس سانتوس و خانواده‌اش به مدت 38 سال که او تا سال 2017 بر آنگولا حکومت کرد، بر سیاست آنگولا تسلط داشتند. حزب مارکسیست سابق او، جنبش خلق برای آزادی آنگولا (MPLA) که تقریباً پنج دهه در قدرت بود، تقریباً مطمئن به نظر می‌رسد که پیروز شده است. انتخابات روز چهارشنبه

قرار بود سران کشورها و وزرای ارشد از سرتاسر قاره و همچنین رئیس جمهور پرتغال، حاکم استعماری سابق آنگولا، مارسلو ربلو دی سوزا، در این مراسم شرکت کنند.

حضور افراد VIP خارجی به مقامات این امکان را داده است که به دنبال جلوگیری از اعتراضات احتمالی نسبت به نتایج موقت مورد مناقشه باشند.

با توجه به مراسم تشییع جنازه رئیس جمهور فقید خوزه ادواردو دوس سانتوس، پلیس ملی از همه شهروندان، جامعه مدنی و گروه های سازماندهی شده که قصد سازماندهی فعالیت در روزهای شنبه و یکشنبه را دارند، درخواست می کند که به احترام رئیس سابق، خود را مهار کنند. پلیس ملی آنگولا در بیانیه ای که روز شنبه توسط خبرگزاری لوسا گزارش شد، گفت.

با شمارش 97 درصد آرا، کمیسیون انتخابات به MPLA و رئیس جمهور ژائو لورنسو، 51 درصد اکثریت را داده است و اپوزیسیون اصلی اتحادیه ملی برای استقلال کامل آنگولا یا یونیتا با 44.5 درصد از آراء عقب است.

رهبر UNITA، کاستا جونیور، نتایج را به عنوان تقلب رد کرده است و اعتراضات پراکنده ای وجود داشته است که به سرعت توسط پلیس بسته شد. کمیسیون انتخابات گفته است که این روند عادلانه و شفاف بوده است.

انتظار می رفت که لورنسو و جونیور هر دو در مراسم تشییع جنازه شرکت کنند.

جسد دوس سانتوس آخر هفته گذشته پس از تأخیر در کالبد شکافی کامل که توسط دخترش چیزه درخواست شده بود، به کشور بازگردانده شد. یک قاضی اسپانیایی مرگ را به دلایل طبیعی اعلام کرد.

هزاران نفر از مردم آنگولا روز شنبه برای ادای احترام به دوس سانتوس به خیابان ها آمدند.

فیلومنو آگوستینیو 39 ساله گفت: “من اینجا هستم و اشک از چشمانم سرازیر شد زیرا این لحظه آسان نیست.” اگر امروز به اینجا رسیدیم (به دلیل) ثباتی بود که (دوس سانتوس) به ما داد.

اما حامیان اپوزیسیون – که شامل آنگولایی‌های فقیر می‌شوند که به دلیل ثروت عظیم نفتی در یکی از نابرابرترین کشورهای جهان از رشد خارج شده‌اند – کمتر مشتاق بودند.

دیونیزیا دومینگوس، 38 ساله، که در یک شرکت در لواندا کار می کند، به رویترز گفت: «در حال حاضر توجه ما بر انتخابات متمرکز شده است.

به نظر می رسد که مراسم تشییع جنازه برای منحرف کردن توجه جامعه بین المللی و مردم (از) نتایج انتخابات و تقلب باشد.»

مقامات بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

(گزارش اضافی توسط کاتارینا دیمونی در لیسبون؛ نوشته تیم کوکس؛ ویرایش توسط فرانسیس کری)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.