«مرحله سوم» جنگ برخلاف تبلیغات اسرائیل، تاکتیک نیست و نشانه ضعف است

[ad_1] «غزه؛ باتلاق صهیونیست‌ها» عنوان نشست خبری بود که امروز چهارشنبه ۲۰ دی ماه در محل همایش‌های خبرگزاری قدس برگزار شد؛ نشستی که در آن «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین به تشریح آخرین تحولات غزه پرداخت. ابوشریف به تداوم مقاومت، اهداف محقق نشده و آخرین آمار از تلفات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و

کد خبر : 453454
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۴:۱۲
«مرحله سوم» جنگ برخلاف تبلیغات اسرائیل، تاکتیک نیست و نشانه ضعف است

[ad_1]

«غزه؛ باتلاق صهیونیست‌ها» عنوان نشست خبری بود که امروز چهارشنبه ۲۰ دی ماه در محل همایش‌های خبرگزاری قدس برگزار شد؛ نشستی که در آن «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین به تشریح آخرین تحولات غزه پرداخت.

ابوشریف به تداوم مقاومت، اهداف محقق نشده و آخرین آمار از تلفات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ما در ماه چهارم جنگ جنایتکارانه علیه غزه قرار داریم و به رغم آن، همچنان مقاومت ادامه دارد و اسرائیلی‌ها هم گواهی داده‌اند که مقاومت همچنان امور غزه را در دست دارد.

وی افزود: اسرائیلی‌ها این مرحله از جنگ را مرحله سوم نامیده‌اند که به جنگ زمینی اختصاص می‌یابد. آنچه که دشمن در ابتدای جنگ مد نظر داشت، نابودی حماس و استرداد اسرای یهودی بود اما هیچکدام از این اهداف محقق نشد و برعکس، مقاومت ضربه سنگینی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد.

تنها در هفته اخیر، ۴۰ خودروی نظامی رژیم منهدم، ۲۰ سرباز صهیونیست کشته و ده‌ها سرباز زخمی شده‌اند.

به گفته نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، تاکنون رژیم صهیونیستی نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند و تنها هدفی که رژیم به دست آورده کشتار بیش از ۲۳ هزار نفر، تخریب مدارس، بیمارستان‌ها و حتی فرهنگ و تاریخ غزه است. تنها هدفی که تل آویو توانسته محقق کند، همین موارد است که البته این جنایت انعکاس و تبعاتی نیز برای رژیم داشته‌است و مردم جهان و حتی نهادهای بین‌المللی هم از این همه جنایت و نسل کشی خشمگین شده‌اند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اینک در سطوح داخلی با بحران واقعی مواجه است، تاکید کرد: این بحران بر باعث شده که نوع روند سیاسی در داخل به بن بست برسد و این مساله بر جنگ غزه نیز اثرگذار باشد. مشکل دیگر رژیم نوع حکومت آن است که راست افراطی از درک مشکلات داخلی و بین‌المللی ناتوان است. به همین دلیل بحران در این رژیم تداوم و تعمیق خواهد یافت.

ابوشریف نگاهی هم به مواضع آمریکا و پشت پرده چرایی حمایت بی‌چون وچرای کاخ سفید از رژیم انداخت و اظهار کرد: مشکل دیگر به آمریکا بر می‌گردد؛ کشوری که لابی قدرتمند صهیونیستی در آن نفوذ چشمگیری دارد. در حال حاضر برخی از سیاستمداران آمریکایی روی بایدن فشار می آورند که به حمایت خود از رژیم صهیونیستی ادامه دهد. به تازگی یکی از روزنامه نگاران صهیونیستی اذعان کرده‌است که اگر آمریکا دست از حمایت اسرائیل بردارد، اسرائیل ناچار است که با سنگ و چوب با مقاومت بجنگد.

این مقام فلسطینی، در ارتباط با مواضع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و سفرهای پیاپی او به منطقه، گفت: بلینکن در این مدت سه ماهه جنگ بارها به منطقه سفر کرده‌است. او به تازگی نیز سفری به غرب آسیا داشت و با سران کشورهای عربی منطقه نیز دیدار و گفت وگو کرد. در جریان این گفت وگوها وی به ضرورت پایان جنگ تاکید کرد که البته این موضع‌گیری مشکلی از فلسطین و غزه حل نمی‌کند و صهیونیست‌ها مجددا سراغ شهرک سازی خواهند رفت قبلا هم صلح اقتصادی ایجاد شده بود اما این روند نمی‌تواند زیاد دوام بیاورد. بنابراین نه تنها مردم فلسطین بلکه منطقه آن را رد می‌کند. بنابراین مشکل کنونی را باید ریشه‌ای حل و فصل و با اشغالگری مخالفت کرد.

وی از نقش و نوع بازیگری کشورهای عربی منطقه در جریان جنگ غزه، گلایه کرد و گفت: کشورهای عربی متاسفانه علیه فلسطین توطئه کردند. هر زمان که بلینکن به این منطقه سفر و با آنها دیدار کرد، جنایت‌ها هم فزونی گرفت. ما یک فرصت تاریخی داشتیم و کشورهای عربی می‌توانستند نقش منطقه‌ای قابل قبولی ایفا کنند اما متاسفانه این کار را نکردند. تنها ابتکار آنها میانجیگری بین مقاومت و اسرائیل بود؛ میانجیگری که در آن منافع آمریکا نیز لحاظ می‌شد.

ابوشریف در ارتباط با مرحله سوم جنگ رژیم صهیونیستی که ادعا می‌شود هدفمندتر پیش می‌رود، آن را نه یک تاکتیک بلکه نشانه ضعف و عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی دانست و گفت اگر رژیم می‌توانست، بی‌تردید همه ارتش را یکباره به غزه وارد کرده و کار را یکسره می‌کرد. هر سرباز اسرائیلی روزانه ۸۰ دلار دریافت می‌کند؛ سربازانی که قبل از جنگ کارمند و در مشاغل دیگر مشغول بودند.

وی افزود: در شرایط کنونی از یک سو با خارج شدن طیف کارمند و دیگر مشاغل، بخش‌های اداری رژیم دچار کمبود نیرو شده‌است و از سوی دیگر آنها این میزان حقوق را برای مشارکت و حضور در ارتش دریافت می‌کنند. بنابراین رژیم چاره‌ای جز کاستن از شمار نیروها در غزه نداشت. پس این یک تاکتیک نیست بلکه ناشی از ضعف و شکست رژیم صهیونیستی است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی با تاکید بر اینکه وجدان بشری و پایداری مردم فلسطین باعث شده که این دستاوردها حاصل شود، گفت: آنچه که ما در فلسطین بر آن تکیه داریم، قدرت ایمان است. امکانات ما در مقابل رژیم صهیونیستی و غرب بسیار ناچیز است با این وجود در ۱۰۰ سال گذشته از حق و حقوق خود کوتاه نیامده‌ایم. در این مدت به ما اثبات شده‌است که مقاومت تنها نیست و جهان کنار ما ایستاده‌است.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.