مراکش می گوید 18 مهاجر در جریان عبور دسته جمعی از مناطق تحت پوشش اسپانیا جان خود را از دست دادند

حدود 2000 مهاجر به حصار بلندی که منطقه محصور را بسته بود، هجوم بردند. مقامات مراکشی و اسپانیایی گفتند که این منجر به درگیری با نیروهای امنیتی شد زیرا بیش از 100 مهاجر توانستند از مراکش به ملیلا بروند. وزارت کشور مراکش در ابتدا اعلام کرد که پنج مهاجر در حمله مرزی جان خود را

کد خبر : 220896
تاریخ انتشار : شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۵۳
مراکش می گوید 18 مهاجر در جریان عبور دسته جمعی از مناطق تحت پوشش اسپانیا جان خود را از دست دادند


حدود 2000 مهاجر به حصار بلندی که منطقه محصور را بسته بود، هجوم بردند. مقامات مراکشی و اسپانیایی گفتند که این منجر به درگیری با نیروهای امنیتی شد زیرا بیش از 100 مهاجر توانستند از مراکش به ملیلا بروند.

وزارت کشور مراکش در ابتدا اعلام کرد که پنج مهاجر در حمله مرزی جان خود را از دست دادند، برخی از آنها پس از سقوط از حصار اطراف ملیلا و برخی دیگر در اثر له شدن جان خود را از دست دادند و 76 مهاجر مجروح شدند. بعداً اعلام شد 13 نفر دیگر جان خود را از دست داده اند.

حدود 140 تن از اعضای نیروهای امنیتی مراکش نیز مجروح شدند، که حال پنج تن از آنها وخیم است، اما هیچ یک از آنها فوت نکردند.

در طول دهه گذشته، ملیلا و سئوتا، دومین منطقه محاصره اسپانیایی نیز در سواحل شمالی آفریقا، به آهنربایی برای مهاجران عمدتاً جنوب صحرا تبدیل شده اند که سعی در ورود به اروپا دارند.

تلاش روز جمعه حدود ساعت 6:40 صبح با مقاومت نیروهای امنیتی مراکش آغاز شد.

هیئت نمایندگی دولت مادرید در آنجا در بیانیه ای اعلام کرد که حدود ساعت 8:40 صبح، بیش از 500 مهاجر شروع به ورود به ملیلا کردند و پس از قطع کردن حصارها با پیچ و مهره، از روی سقف یک ایست بازرسی مرزی پریدند.

بیشتر آنها مجبور به عقب نشینی شدند، اما حدود 130 مرد توانستند خود را به منطقه محاصره کنند و در مرکز پذیرش مهاجران تحت پردازش قرار گرفتند.

فیلم منتشر شده در شبکه های اجتماعی گروه های بزرگی از جوانان آفریقایی را نشان می دهد که در جاده های اطراف مرز قدم می زنند و ورود به ملیلا و شلیک گاز اشک آور توسط مقامات را جشن می گیرند.

مقامات اسپانیا اعلام کردند که تهاجم مرزی منجر به زخمی شدن 57 مهاجر و 49 پلیس اسپانیا شد.

“مافیاهای قاچاق انسان”

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، از افسران دو طرف مرز به دلیل مبارزه با “یک حمله سازمان یافته و خشونت آمیز” که به گفته وی توسط “مافیای قاچاق انسان” سازماندهی شده بود، ادای احترام کرد.

او بر بهبود روابط مادرید و رباط تاکید کرد. در ماه مارس، اسپانیا موقعیت مراکش را در قبال صحرای غربی به رسمیت شناخت، سرزمینی که کشور آفریقای شمالی مدعی است متعلق به خود است، اما در آن یک جنبش استقلال طلب مورد حمایت الجزایر خواستار ایجاد یک کشور خودمختار است.

وی گفت: «مایلم از همکاری فوق‌العاده‌ای که با پادشاهی مراکش داریم که نشان‌دهنده نیاز به بهترین روابط است، تشکر کنم.

AMDH Nador، یک نهاد ناظر حقوق بشر مراکش، گفت که این تهاجم یک روز پس از درگیری مهاجران با پرسنل امنیتی مراکشی رخ داد که سعی داشتند کمپ هایی را که در جنگلی در نزدیکی ملیلا ایجاد کرده بودند، پاکسازی کنند.

عمر ناجی، رئیس سازمان دیده بان، به رویترز گفت که این درگیری بخشی از “سرکوب شدید” مهاجران بود، زیرا نیروهای اسپانیایی و مراکشی گشت زنی های مشترک را از سر گرفتند و تدابیر امنیتی را در منطقه اطراف این منطقه تقویت کردند.

این حمله اولین حمله مهم از زمانی بود که اسپانیا موضع بیشتر طرفدار رباط خود را در مورد صحرای غربی اتخاذ کرد.

در هفته‌های 2022 قبل از آن تغییر، ورود مهاجران به این دو منطقه در مقایسه با مدت مشابه سال 2021 بیش از سه برابر شده است.

در اواسط سال 2021، نزدیک به 8000 نفر در طی چند روز به داخل سئوتا شنا کردند یا از حصار آن بالا رفتند و از بلند شدن آشکار یک شبکه امنیتی در سمت مراکش در مرز به دنبال یک درگیری دیپلماتیک دوجانبه استفاده کردند.

(گزارش توسط اما پیندو، کریستینا تیکایر در مادرید و احمد ال جکتیمی در مراکش، ویرایش توسط آیسلین لینگ، جان استون استریت، الکس ریچاردسون و دیوید گرگوریو)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.