مراقب صورت‌حساب هتل خود باشید

[ad_1] مالیات گردشگری اتفاق تازه‌ای نیست و کشورهای متعددی به دلایل مختلفی از جمله کنترل تعداد گردشگران و مبارزه با توریسم انبوه و برای توسعه پایدار و زیرساخت، از آن استفاده می‌کنند. به گزارش ایسنا، درآمد حاصل از  مالیات‌هایی که از گردشگران در کشورهای دیگر گرفته می‌شود، معمولا صرف حفظ امکانات گردشگری و منابع طبیعی

کد خبر : 460278
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
مراقب صورت‌حساب هتل خود باشید

[ad_1]

مالیات گردشگری اتفاق تازه‌ای نیست و کشورهای متعددی به دلایل مختلفی از جمله کنترل تعداد گردشگران و مبارزه با توریسم انبوه و برای توسعه پایدار و زیرساخت، از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، درآمد حاصل از  مالیات‌هایی که از گردشگران در کشورهای دیگر گرفته می‌شود، معمولا صرف حفظ امکانات گردشگری و منابع طبیعی می‌شود و تقویت اقتصاد محلی از طریق هدف قرار دادن گردشگران، یک عمل رایج در بسیاری از نقاط جهان بوده است. بسیاری از مالیات‌های اعمال‌شده بر گردشگران در بیشتر موارد، مبلغ قابل توجهی نیست و نباید مانع از سفر برای گردشگران شود.

در ادامه فهرستی از مقاصدی که در سال ۲۰۲۴ از گردشگران مالیات دریافت خواهند کرد به همراه اطلاعاتی درباره نحوه برنامه‌ریزی برای استفاده از این منابع مالی آمده است:

بالی، اندونزی: از ۱۴ فوریه ۲۰۲۴، مسافرانی که به بالی می‌رسند، چه از طریق پروازهای بین‌المللی یا داخلی، ملزم به پرداخت هزینه ۸.۸۰ یورو هستند. این هزینه از غرفه‌های ویژه واقع در فرودگاه بین‌المللی «انگوراه رای» در بالی جمع‌آوری می‌شود. وجوه جمع‌آوری‌شده برای پروژه‌های مختلف با هدف حفظ محیط زیست، طبیعت و فرهنگ بالی و همچنین بهبود کیفیت کلی تجربه سفر استفاده می‌شود.

پرتغال: در این کشور مالیات توریستی از مسافرانِ ۱۳ سال به بالا دریافت می‌شود که به ازای هر شب هزینه، تقریباً ۲ یورو است و در ۱۳ شهر از ۳۰۸ منطقه پرتغال، از جمله شهرهای بزرگ مانند پورتو، لیسبون و فارو قابل اعمال است. این مالیات فقط برای هفت روز اول اقامت باید پرداخت شود.

اولاو، پرتغال: این مقصد بین ماه‌های نوامبر و مارس به ازای هر شب اقامت ۱ یورو از بازدیدکنندگان دریافت می‌کند و این مالیات بین ماه‌های آوریل و اکتبر به ۲ یورو افزایش می‌یابد، البته برای کودکان زیر ۱۶ سال اعمال نمی‌شود. این مالیات فقط به پنج شب محدود شده که حداکثر ۱۰ یورو در هر سفر است. به گفته مقامات محلی، این هزینه برای به حداقل رساندن تأثیر گردشگری بر شهر آلگاروه، از جمله بهبود پاکیزگی و امنیت، استفاده می‌شود.

ویلا رئال دسانتو آنتونیو، پرتغال: دو شهر از ۱۶ منطقه آلگاروه از قبل مالیات توریستی دریافت می‌کردند؛ فارو (۱.۵ یورو در هر شب تا هفت شب بین ماه‌های مارس و اکتبر) و ویلا رئال دسانتو آنتونیو (۱ یورو به ازای هر شب تا هفت روز).

مایورکا، اسپانیا: اگر قصد سفر به ایبیزا یا مایورکا در اسپانیا را دارید، باید از مالیات توریستی که برای اقامت خود می‌پردازید آگاه باشید. مالیات گردشگری پایدار برای اقامتگاه‌های جزایر بالئاریک، از جمله مایورکا، منورکا، ایبیزا و فورمنترا اعمال می‌شود و برای هر مسافری که ۱۶ سال یا بیشتر دارد، قابل اعمال است. در فصل شلوغی، مالیات می‌تواند تا ۴ یورو در هر شب افزایش یابد، که بسته به نوع اقامتی که انتخاب می‌کنید، متفاوت است.

بارسلون، اسپانیا: از سال ۲۰۱۲، گردشگرانی که از بارسلونا بازدید می‌کنند، ملزم به پرداخت مالیات توریستی منطقه‌ای به همراه هزینه اضافی در سطح شهر هستند. از اول آوریل ۲۰۲۳، مقامات شهر بارسلون هزینه شهری را به ۲.۷۵ یورو افزایش دادند. علاوه بر این، این کارمزد مجدداً در ۱ آوریل ۲۰۲۴ به ۳.۲۵ یورو افزایش خواهد یافت. این مالیات برای بازدیدکنندگانی که در اقامتگاه‌های رسمی توریستی اقامت دارند اعمال می‌شود و قرار است درآمد حاصل از این مالیات صرف تامین مالی زیرساخت‌های شهر از جمله بهسازی جاده‌ها، خدمات اتوبوسرانی و پله برقی ‌شود.

والنسیا، اسپانیا: والنسیا، منطقه‌ای در اسپانیا، اعلام کرده است برای مسافرانی که هر نوع اقامتی مانند هتل‌ها، خوابگاه‌ها، آپارتمان‌ها و کمپینگ‌ها اقامت دارند، مالیات توریستی در نظر گرفته است. این مالیات که رسماً «مالیات بر اقامت توریستی والنسیا (IVET)» نامیده می‌شود، در سال ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد، اگرچه تاریخ دقیق اجرای آن هنوز اعلام نشده است. این مالیات از بازدیدکنندگان بر اساس نوع اقامتی که انتخاب می‌کنند دریافت می‌شود، که از ۵۰ سنت تا ۲ یورو برای هر شب تا هفت شب متغیر است. مالیات مسافران کشتی کروز ۱.۵ یورو در روز است. درآمد حاصل از این مالیات برای توسعه پایدار بخش گردشگری منطقه استفاده می‌شود. علاوه‌بر این، این وجوه برای تهیه مسکن مقرون به صرفه‌تر برای مردم محلی در مناطقی که مورد علاقه گردشگران است، استفاده خواهد شد.

ونیز، ایتالیا: از آوریل تا اواسط ژوئیه، بازدیدکنندگانی که قصد ورود به ونیز را در تعطیلات آخر هفته و سایر روزهای انتخابی را دارند، باید ۵ یورو هزینه بپردازند. این هزینه فقط در ساعات اوج شلوغی (۸:۳۰ صبح تا ۱۶:۰۰ بعدازظهر) قابل اعمال است. بازدیدکنندگانی که بعد از ساعت ۱۶ وارد شهر می‌شوند یا کسانی که برای صرف شام یا برای شرکت در کنسرت می‌آیند از این هزینه معاف هستند. اعمال این هزینه برای سفرهای کمتر از یک روز و با هدف کاهش تعداد جمعیت در شهر در ساعت‌های شلوغی، تشویق بازدیدهای طولانی‌تر و بهبود کیفیت زندگی برای ساکنان ونیز است.

اتریش: در اتریش، مالیات اقامت شبانه دریافت می‌شود که اجرای این قانون در هر استان متفاوت است، به عنوان مثال، در وین یا سالزبورگ، ۳.۰۲ درصد اضافی به صورت حساب هتل برای هر نفر اضافه می‌شود.

بلژیک: مالیات توریستی در بلژیک برای اقامت شبانه اعمال می‌شود. این هزینه گاهی اوقات در نرخ اتاق هتل لحاظ می‌شود، اما برخی هزینه را جدا دریافت می‌کنند و آن را به عنوان هزینه اضافی در نظر می‌گیرند، بنابراین باید صورت حساب خود را به دقت بررسی کنید. دو شهر آنتورپ و بروژ برای هر اتاق یک نرخ دریافت می‌کنند. نرخ در بروکسل بسته به اندازه و رتبه هتل متفاوت است و به طور کلی حدود ۷.۵ یورو است.

بوتان: در حالی که هزینه مالیات توریستی بیشتر کشورها کمتر از ۲۰ یوروست، مالیات بوتان در مقایسه عدد بسیار بالایی است. حداقل هزینه روزانه برای بیشتر خارجی‌ها ۲۵۰ دلار (۲۲۸ یورو) برای هر نفر در روز و در فصل اوج گردشگری است. این مبلغ در سایر زمان‌ها کمتر است، اما این مالیات موارد زیادی از جمله اقامت، حمل و نقل، راهنما، غذا و هزینه ورودی را پوشش می‌دهد.

بلغارستان: بلغارستان برای هر شب اقامت، هزینه توریستی اعمال می‌کند که مبلغ آن بسیار کم است و بسته به منطقه و طبقه‌بندی هتل تا حدود ۱.۵ یورو متغیر است.

جزایر کارائیب: بسیاری از جزایر کارائیب از بازدیدکنندگان، مالیات مربوط به گردشگری دریافت می‌کنند که ممکن است به هزینه هتل اضافه شود یا به عنوان هزینه خروج از افراد دریافت شود. برخی از جزایری که چنین هزینه‌هایی دارند عبارتند از آنتیگوا و باربودا، آروبا، باهاما، باربادوس، برمودا، بونیر، جزایر ویرجین بریتانیا، جزایر کیمن، دومینیکا، جمهوری دومینیکن، گرانادا، هائیتی، جامائیکا، مونتسرات، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت مارتن، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، ترینیداد و توباگو و جزایر ویرجین ایالات متحده. هزینه‌ها بسته به جزیره متفاوت است، از ۱۳ یورو در باهاما تا ۴۵ یورو در آنتیگوا و باربودا.

کرواسی: کرواسی مالیات گردشگری خود را در سال ۲۰۱۹ افزایش داد. با این حال، این نرخ افزایش‌یافته فقط در فصل اوج تابستان اعمال می‌شود. هزینه بازدیدکنندگان در حدود ۱۰ کونا (۱.۳۳ یورو) برای هر نفر در هر شب است.

جمهوری چک: در جمهوری چک، گردشگرانی که از پایتخت پراگ بازدید می‌کنند ملزم به پرداخت هزینه توریستی اندکی هستند. هزینه به ازای هر نفر برای هر شب تا حداکثر ۶۰ شب کمتر از ۱ یوروست. کودکان زیر ۱۸ سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

فرانسه: گردشگرانی که از فرانسه بازدید می‌کنند، ملزم به پرداخت «taxe de séjour» هستند که به صورت‌حساب هتل آنها اضافه می‌شود و بسته به شهری که در آن اقامت دارند متفاوت است. هدف از این مالیات حفظ زیرساخت‌های گردشگری شهر است. نرخ مالیات از ۰.۲ یورو تا حدود ۴ یورو برای هر نفر، در هر شب متغیر است. در روند آماده‌سازی برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مالیات توریستی اتاق‌های هتل‌ها از ژانویه ۲۰۲۴ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته است. بسته به نوع محل اقامت، هزینه این مالیات از ۰.۷۵ تا ۱۵ یورو در هر شب در مقاصد گردشگری محبوب متغیر است.

آلمان: آلمان «مالیات فرهنگی» («Kulturförderabgabe») و «مالیات تخت» در شهرهایی مانند فرانکفورت، هامبورگ و برلین دارد. این هزینه تقریباً ۵ درصد از صورت‌حساب هتل است.

یونان: در یونان مالیات توریستی بر اساس تعداد ستاره‌های هتل یا تعداد اتاق‌های اجاره‌شده تعیین می‌شود و می‌تواند تا ۴ یورو در هر اتاق باشد. این مالیات توسط وزارت گردشگری یونان برای کمک به کاهش بدهی این کشور هزینه می‌شود.

مجارستان: هزینه‌های توریستی در مجارستان فقط برای شهر بوداپست اعمال می‌شود. بازدیدکنندگان موظفند هر شب ۴درصد اضافه بر اساس قیمت اتاق خود بپردازند.

ایتالیا: مالیات توریستی در ایتالیا بر اساس موقعیت مکانی متفاوت است. در سیسیل، هزینه‌ها از ۱ تا ۳ یورو برای هر شب متغیر است. درحالی‌که هزینه در رُم بسته به نوع اتاق از ۳ تا ۷ یورو برای هر شب متغیر است. با این حال، برخی از شهرهای کوچکتر هزینه بیشتری با عنوان مالیات دریافت می‌کنند.

ژاپن: در این کشور مالیات توریستی به صورت مالیات خروج است. بازدیدکنندگان هنگام خروج از کشور باید ۱۰۰۰ ین (تقریباً ۸ یورو) بپردازند. وب‌سایت رسمی گردشگری ژاپن نشان می‌دهد این مالیات ناچیز تفاوت چشمگیری در اقتصاد کشور ایجاد می‌کند.

مالزی: مالیات توریستی مالزی یک نرخ ثابت است و برای هر شب ۴ یورو اعمال می‌شود.

نیوزیلند: در این کشور بازدیدکنندگانی که در تعطیلات کاری هستند، گردشگران و برخی از دانشجویان و کارگران ملزم به پرداخت «مالیات بین‌المللی حفاظت از بازدیدکنندگان و گردشگری (IVL) در بدو ورود» هستند که هزینه آن ۳۵ دلار نیوزیلند تقریباً معادل ۲۱ یوروست. با این حال، این مالیات برای بازدیدکنندگان از استرالیا اعمال نمی‌شود.

هلند: دو نوع مالیات توریستی در هلند وجود دارد، مالیات گردشگری زمین و مالیات گردشگری آبی. در آمستردام، این مالیات‌ها ۷ درصد از هزینه یک اتاق هتل است که به آن «Toeristenbelasting» می‌گویند. از سال ۲۰۲۴، نرخ مالیات به ۱۲.۵ درصد افزایش می‌یابد و آن را به بالاترین مالیات گردشگری در اروپا تبدیل می‌کند. این مالیات هم برای بازدیدکنندگان یک‌شبه و هم برای مسافران کشتی کروز اعمال می‌شود.

اسلوونی: در این کشور مالیات توریستی بسته به موقعیت و رتبه هتل متفاوت است. در شهرهای بزرگتر و شهرهای تفریحی مانند لیوبلیانا و بلِد، این مبلغ کمی بیشتر و در حدود ۳ یوروست.

سوئیس: مالیات توریستی در سوئیس بر اساس محل اقامت متفاوت است. این هزینه برای هر شب و هر نفر محاسبه می‌شود و معمولا ۲.۲ یورو است. قیمت‌های اقامت معمولا شامل مالیات توریستی نمی‌شود و برای واضح شدن این موضوع، مبلغ آن جداگانه روی صورت‌حساب نشان داده می‌شود. همچنین این مالیات فقط برای اقامت‌هایی که کمتر از ۴۰ روز است، اعمال می‌شود.

ایالات متحده آمریکا: بیشتر ایالت‌های این کشور برای مسافرانی که محل اقامت اجاره می‌کنند، مالیات هتل یا اقامت دریافت می‌کنند. این مالیات به عنوان مالیات اِشغال نیز شناخته می‌شود و برای هتل‌ها، متل‌ها و مسافرخانه‌ها اعمال می‌شود. طبق گزارش‌ها، ایالت هیوستون بالاترین نرخ مالیات را با ۱۷ درصد در صورت‌حساب هتل دارد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.