مراسم برائت از مشرکین در عربستان برگزار شد

[ad_1] مراسم برائت از مشرکین از سوی ایرانی‌ها با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و قرائت پیام مقام معظم رهبری، در سرزمین عرفات همزمان با مناسک حج، برگزار شد. به گزارش ایسنا، این مراسم در هر دوره از حج تمتع با توافق عربستان در چادرهای محل اسکان زائران ایرانی در صحرای

کد خبر : 226426
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
مراسم برائت از مشرکین در عربستان برگزار شد

[ad_1]

مراسم برائت از مشرکین از سوی ایرانی‌ها با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و قرائت پیام مقام معظم رهبری، در سرزمین عرفات همزمان با مناسک حج، برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این مراسم در هر دوره از حج تمتع با توافق عربستان در چادرهای محل اسکان زائران ایرانی در صحرای عرفات برگزار می‌شود. مراسم برائت از مشرکین، فرصتی است تا ابعاد سیاسی حج را در عین وحدت مسلمانان جهان به نمایش گذاشته شود.

در چادرهای بعثه مقام معظم رهبری، درحالی که زائران ایرانی حضور داشتند، ضمن گرامیداشت یاد شهدای مسجدالحرام و فاجعه منا، شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل روی تابلوها نوشته شده بود و زائران نیز شعارهایی ضداستکباری با تاکید بر وحدت اسلامی سر دادند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کنگره حج ۱۴۰۱ نیز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین نواب ـ نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ـ خوانده شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از سال ۱۳۶۸ تاکنون هر سال به مناسبت موسم حج پیام‌هایی را خطاب به امت اسلامی صادر و نکاتی درباره وظایف مسلمانان نسبت به حوادث و مسائل جامعه اسلامی بیان کرده‌اند.

مراسم برائت از مشرکین در عربستان برگزار شد

مراسم برائت از مشرکین همزمان با مناسک حج تمتع، صبح روز عرفه برگزار می‌شود. در عربستان ۱۷ تیرماه روز عرفه است و زائران در بعدازظهر همین روز، دعای روز عرفه را در کنار کوه رحمت (جبل الرحمه) برگزار می‌کنند.

هم اینک حدود ۳۹ هزار و ۶۰۰ زائر ایرانی برای شرکت در مناسک حج تمتع در عربستان حضور دارند. این کشور پس از دو سال برگزاری حج بدون حضور زائران خارجی و به شکلی محدود، امسال به یک میلیون نفر اجازه شرکت در این مناسک را داده است. تا پیش از ویروس عالم‌گیر کرونا حج تمتع با حضور بیش از دو و نیم میلیون زائر از سراسر جهان برگزار می‌شد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.