مراجعات بیماران کرونایی به بیمارستان‌های تهران به روزی ۵۰۰۰ نفر رسید

نادر توکلی، در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، اظهار کرد: در پنج روز اخیر آمار کرونا به شدت بالاتر رفته و دو روز گذشته در هر ۲۴ ساعت بالغ بر هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان تهران بستری شده اند. وی با بیان اینکه میزان مراجعه و درمان

کد خبر : 39399
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۵:۱۴
مراجعات بیماران کرونایی به بیمارستان‌های تهران به روزی ۵۰۰۰ نفر رسید



نادر توکلی، در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، اظهار کرد: در پنج روز اخیر آمار کرونا به شدت بالاتر رفته و دو روز گذشته در هر ۲۴ ساعت بالغ بر هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان تهران بستری شده اند.

وی با بیان اینکه میزان مراجعه و درمان سرپایی بیماران نیز روزانه به ۵ هزار نفر رسیده است، افزود: در حال حاضر ۱۰۳ بیمارستان از مجموع ۱۷۵ بیمارستان استان تهران درگیر کرونا هستند و ناچاریم با لغو خدمات درمانی الکتیو در مراکز درمانی اصلی و جنرال ظرفیت بیشتری برای رسیدگی به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه در استان تهران تنها ۲۰ هزار تخت بستری وجود دارد، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم در این مدت بیماران غیر کرونایی را به بیمارستان‌های تک تخصصی ارجاع دهیم.

دارو به اندازه کافی داریم

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در این نشست با اشاره به تجربه خیز سوم کرونا و به کارگیری حدود هفت هزار تخت بستری در آبان ۹۹، گفت: در وضعیت فعلی باید با وحدت رویه در مراکز درمانی استان تهران، مسیر را برای ارائه خدمات هموارتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای تأمین دارو هم در درمان‌های سرپایی و هم بستری محدودیت نداریم.

انتظار می‌رفت تهران تعطیل شود

همچنین حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در این نشست اظهار کرد: مراجعه بیماران کرونایی در بیمارستان بقیه الله به ۳۰۰ نفر در روز رسیده و از این تعداد ۱۰ تا ۱۲ درصد بستری می‌شوند، بنابراین متناسب با افزایش بستری‌ها بخش‌های عادی را به بخش کرونا تبدیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه میزان سرایت بیماری در موج چهارم بسیار شدیدتر است، افزود: برای کنترل این موج انتظار می‌رفت، تهران تعطیل شود اما این تصمیم هنوز گرفته نشده است.

ابوالقاسمی تاکید کرد: در این شرایط باید تصمیم بگیریم که چه کسانی در اولویت بستری قرار دارند و در این مورد به یک رویه مشترک برسیم.

وضعیت نگران کننده است

عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در ارتباط وبیناری، بر ارائه خدمات درمانی به صورت سرپایی در این وضعیت تاکید کرد و افزود: افزایش میزان مراجعه و تعداد مبتلایان در چند روز اخیر وضعیت نگران کننده‌ای در روزهای آینده را نشان می‌دهد.

راه اندازی و ابلاغ دستورالعمل کلینیک درمان سرپایی با رمدسیویر، افزایش تخت و اعلام میزان ظرفیت بستری، لغو اعمال الکتیو غیرضروری، راه اندازی کلینیک‌های عفونی تمام وقت، ایجاد تریاژ دولایه در ورودی بیمارستان‌ها، پیگیری واکسیناسیون تمامی کارکنان بیمارستان‌ها و بررسی وضعیت اکسیژن درمانی از مصوبات نشست ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بود.

۴۷۲۳۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.