مدیر عامل بلک راک هشدار داد که توقیف و تعطیلی بیشتر بانک ها می تواند ناشی از تغییرات مقرراتی باشد – اقتصاد بیت کوین نیوز

مدیر عامل بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان، در مورد توقیف و تعطیلی بانک های اضافی که ممکن است ناشی از تغییرات نظارتی در پاسخ به ورشکستگی چندین بانک بزرگ در ایالات متحده باشد، هشدار داده است. به وام دادن برای تقویت ترازنامه‌هایشان بازگشته و احتمالاً شاهد استانداردهای سرمایه سخت‌تر برای بانک‌ها خواهیم بود.» رئیس

کد خبر : 335317
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۵:۳۰
مدیر عامل بلک راک هشدار داد که توقیف و تعطیلی بیشتر بانک ها می تواند ناشی از تغییرات مقرراتی باشد – اقتصاد بیت کوین نیوز


مدیر عامل بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان، در مورد توقیف و تعطیلی بانک های اضافی که ممکن است ناشی از تغییرات نظارتی در پاسخ به ورشکستگی چندین بانک بزرگ در ایالات متحده باشد، هشدار داده است. به وام دادن برای تقویت ترازنامه‌هایشان بازگشته و احتمالاً شاهد استانداردهای سرمایه سخت‌تر برای بانک‌ها خواهیم بود.»

رئیس بلک راک در مورد توقیف و تعطیلی بیشتر بانک ها

لری فینک، رئیس و مدیرعامل بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان، در نامه سالانه رئیس هیئت مدیره خود به سرمایه گذاران که این هفته منتشر شد، دیدگاه خود را در مورد اقتصاد ایالات متحده و ورشکستگی های اخیر بانک ها به اشتراک گذاشت.

در هفته گذشته شاهد بزرگ‌ترین ورشکستگی بانک در بیش از 15 سال گذشته بودیم زیرا قانون‌گذاران فدرال بانک سیلیکون ولی را تصرف کردند. این یک عدم تطابق کلاسیک دارایی و بدهی است. فینک توضیح داد که دو بانک کوچکتر نیز در هفته گذشته شکست خوردند. بانک سیلیکون ولی در 10 مارس توسط رگولاتورها تعطیل شد در حالی که بانک Signature جمعه گذشته توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک توقیف شد. بانک سیلورگیت نیز اخیراً انحلال داوطلبانه خود را اعلام کرد و 11 بانک این هفته بانک First Republic را نجات دادند. در سوئیس، کردیت سوئیس نیز دچار مشکل شد و از بانک مرکزی سوئیس کمک مالی دریافت کرد.

هنوز خیلی زود است که بدانیم این آسیب چقدر گسترده است. واکنش نظارتی تاکنون سریع بوده است و اقدامات قاطع به جلوگیری از خطرات سرایت کمک کرده است. اما بازارها همچنان در لبه هستند. آیا عدم تطابق دارایی و بدهی دومین دومینویی خواهد بود که سقوط می کند؟ مدیر اجرایی بلک راک نوشت:

ما هنوز نمی دانیم که آیا پیامدهای پول آسان و تغییرات نظارتی در سراسر بخش بانکداری منطقه ای ایالات متحده (مشابه بحران S&L) سرازیر خواهد شد یا خیر. [savings and loan crisis]) با تشنج و خاموشی بیشتر در راه است.

وی ادامه داد: “به نظر می رسد که اکنون برخی بانک ها برای حفظ ترازنامه خود نیاز به عقب نشینی از وام دادن داشته باشند، اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و ما احتمالاً شاهد استانداردهای سرمایه سخت گیرانه تر برای بانک ها خواهیم بود.”

در بلندمدت، بحران بانکی امروز اهمیت بیشتری به نقش بازار سرمایه خواهد داد. فینک توضیح داد: از آنجایی که بانک‌ها به طور بالقوه در اعطای وام‌های خود محدودتر می‌شوند، یا وقتی مشتریانشان متوجه این عدم تطابق دارایی‌ها و بدهی‌ها می‌شوند، من پیش‌بینی می‌کنم که احتمالاً تعداد بیشتری برای تأمین مالی به بازار سرمایه مراجعه کنند.

مدیر اجرایی بلک راک همچنین هشدار داد: «علاوه بر عدم تطابق مدت زمان، اکنون ممکن است شاهد عدم تطابق نقدینگی نیز باشیم. سال‌ها نرخ‌های پایین‌تر باعث شد تا برخی از صاحبان دارایی‌ها تعهدات خود را نسبت به سرمایه‌گذاری‌های غیر نقدشونده افزایش دهند – معامله نقدینگی کمتر با بازدهی بالاتر. اکنون خطر عدم تطابق نقدینگی برای این صاحبان دارایی، به ویژه آنهایی که دارای پرتفوی اهرمی هستند، وجود دارد. جزئیات فینک:

همانطور که تورم همچنان بالاست، فدرال رزرو روی مبارزه با تورم متمرکز خواهد شد و به افزایش نرخ ها ادامه خواهد داد. در حالی که سیستم مالی به وضوح قوی‌تر از سال 2008 است، ابزارهای پولی و مالی در دسترس سیاست‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها برای مقابله با بحران کنونی محدود است، به‌ویژه با وجود یک دولت تقسیم‌شده در ایالات متحده.

او همچنین هشدار داد: «با نرخ‌های بهره بالاتر، دولت‌ها نمی‌توانند سطوح اخیر هزینه‌های مالی و کسری‌های دهه‌های گذشته را حفظ کنند». دولت آمریکا در سه ماهه چهارم سال 2022 رکورد 213 میلیارد دلاری را برای پرداخت سود بدهی خود هزینه کرد که 63 میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

نظر شما در مورد دیدگاه اقتصادی لری فینک، مدیرعامل بلک راک چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.