مدیر عامل بعدی پتروبراس شاهد نظارت بر تغییر استراتژیک با تمرکز بر انرژی های تجدیدپذیر بود

[ad_1] از سال 2019، Petroleo Brasileiro SA اکتشاف و تولید آب های عمیق و فوق عمیق را دو برابر کرده است، در حالی که برای کاهش بار بدهی خود، دارایی های کمتر تولیدی را نیز فروخته است. اما ژان پل پراتس که روز جمعه به عنوان مدیر اجرایی نامزد شد، از سرمایه گذاری بیشتر در

کد خبر : 300030
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱:۳۷
مدیر عامل بعدی پتروبراس شاهد نظارت بر تغییر استراتژیک با تمرکز بر انرژی های تجدیدپذیر بود

[ad_1]

از سال 2019، Petroleo Brasileiro SA اکتشاف و تولید آب های عمیق و فوق عمیق را دو برابر کرده است، در حالی که برای کاهش بار بدهی خود، دارایی های کمتر تولیدی را نیز فروخته است.

اما ژان پل پراتس که روز جمعه به عنوان مدیر اجرایی نامزد شد، از سرمایه گذاری بیشتر در انرژی های تجدیدپذیر حمایت می کند.

پراتس در یک کنفرانس مطبوعاتی در این ماه گفت: «پتروبراس یک شرکت برای درازمدت است و نمی‌تواند به اکتشاف نفت زیر نمک و پرداخت سود سهام ادامه دهد».

پراتس، سناتور چهار سال گذشته، اولین سیاستمداری خواهد بود که در چند سال گذشته در پتروبراس یک مقام عالی رتبه را در اختیار دارد. با این حال، نامزدی او ممکن است ترس سرمایه گذاران را از اینکه لولا از یک مدیر مداخله گر برای اداره شرکت نفت استفاده کند، کم کند.

ماه گذشته، پراتس، یک صدای برجسته در سیاست انرژی در حزب کارگران لولا، گفت که دولت جدید موضع مداخله جویانه ای در مورد پتروبراس نخواهد داشت، قصدی برای ایجاد “تجزیه” این شرکت ندارد و همه چیز را با بازیگران بازار در میان خواهد گذاشت.

یکی از مدیران فعلی که به شرط ناشناس ماندن در حین کار تحت ریاست جمهوری ژایر بولسونارو صحبت می کرد، گفت: «او بهترین انتخاب با توجه به سناریوی آتی بود.

پس از اینکه لولا در انتخابات اکتبر بولسونارو را شکست داد، سهام پتروبراس تا 25 درصد سقوط کرد، اما از زمانی که در اواسط دسامبر به پایین‌ترین حد خود در 5 ماه گذشته رسیده بود، کاهش یافته است.

یک منبع دوم پتروبراس گفت پراتس، که دارای مدرک کارشناسی ارشد در برنامه ریزی انرژی از دانشگاه پنسیلوانیا و دیگری در اقتصاد نفت از موسسه نفت فرانسه است، “در مورد این بخش می داند” و آنها امیدوارند که او “موضعی معتدل” اتخاذ کند. “.

پتروبراس، پراتس و مسئول مطبوعاتی تیم انتقال بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

مخزن دانش صنعت که توسط پراتس، که سه دهه پیش یک شرکت مشاوره انرژی تأسیس کرد، به خود می بالید، تحسین بعید از معادن و وزیر انرژی سابق بولسونارو، بنتو آلبوکرکی، به دست آورد.

دیدگاه ها در جاهای دیگر مختلط است.

مدیر عامل سابق پتروبراس، خواکیم سیلوا و لونا، که در دوران بولسونارو نیز خدمت می کرد، از پراتس به عنوان مخالف سرسخت سیاست فعلی قیمت گذاری سوخت یاد کرد که سوخت محلی را به قیمت های بین المللی و نرخ ارز خارجی مرتبط می کند.

پراتس از سرمایه گذاری های بالاتر پتروبراس در بخش پالایش به عنوان راهی برای تامین سوخت برزیل دفاع کرده است. لونا گفت که ممکن است پراتس فروش پالایشگاه پتروبراس را به حالت تعلیق درآورد که بخشی از توافق سال 2019 با تنظیم کننده ضد انحصار CADE برای باز کردن بخش پالایش برزیل به روی بازیگران خصوصی است.

لونا به رویترز گفت: «من در موقعیتی نیستم که بتوانم قضاوت ارزشی کنم. او در مورد این بخش می داند، اما همه چیز به تیمی که می خواهد بسازد بستگی دارد.

در سنا، پراتس به عنوان یک قانونگذار مبارز در نظر گرفته می شود که از لایحه های انتقال انرژی و پایداری در زمان جنگل زدایی فزاینده در برزیل حمایت کرد. او همچنین به عنوان یک مذاکره کننده خوب شناخته می شود که باعث شد در دوره بولسونارو به عنوان رهبر اقلیت دست یابد.

از جمله پیشنهادات او مکانیزم تثبیت قیمت سوخت و پروژه ای برای ایجاد چارچوبی برای نیروگاه های بادی فراساحلی بود.

سناتور راستگرای ثریا ترونیک که امسال در برابر لولا نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد، گفت: “من فکر می کنم که او (از نظر اقتصادی) لیبرال ترین در بین تمام اعضای حزب کارگران است.”

(گزارش توسط مارتا نوگوئرا و رودریگو ویگا گایر در ریودوژانیرو، ماریا کارولینا مارچلو در برازیلیا؛ نوشته گابریل آرائوخو؛ ویرایش توسط دیوید گرگوریو)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.