مدیر اجرایی سابق وزارت دارایی می گوید ژاپن ابزارهایی برای هموارسازی حرکت ین دارد

[ad_1] ژاپن از سپتامبر مداخلات خرید ین را انجام داده است تا از سقوط شدید ارز ناشی از شکاف بین سیاست‌های پولی سخت‌تر ایالات متحده و ادامه سیاست فوق‌العاده سست بانک مرکزی ژاپن جلوگیری کند. کینوشیتا که به عنوان نامزدی برای پیوستن به رهبری بانک ژاپن در سال آینده دیده می‌شود، گفت: مداخله ارزی نمی‌تواند

کد خبر : 274602
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
مدیر اجرایی سابق وزارت دارایی می گوید ژاپن ابزارهایی برای هموارسازی حرکت ین دارد

[ad_1]

ژاپن از سپتامبر مداخلات خرید ین را انجام داده است تا از سقوط شدید ارز ناشی از شکاف بین سیاست‌های پولی سخت‌تر ایالات متحده و ادامه سیاست فوق‌العاده سست بانک مرکزی ژاپن جلوگیری کند.

کینوشیتا که به عنوان نامزدی برای پیوستن به رهبری بانک ژاپن در سال آینده دیده می‌شود، گفت: مداخله ارزی نمی‌تواند و نمی‌خواهد ین را به طور قابل توجهی بالا و پایین کند، یا آن را در یک سطح معین برای یک دوره زمانی ثابت نگه دارد.

کینوشیتا که در سال 2011 نقش مهمی در مداخله فروش ین توسط ژاپن داشت، گفت: “در عوض، هدف آن جلوگیری از سفته بازان از تحریک حرکات بی ثبات است.”

او در مصاحبه ای به رویترز گفت: «مقامات ژاپنی به خرد و ابزارهای مختلف برای مبارزه با دلالان مسلح هستند.

کینوشیتا گفت که بانک مرکزی در نهایت باید از سیاست فوق‌العاده سست خود خارج شود، اما افزود که BOJ باید با دقت عمل کند و در برداشتن محرک‌ها با دولت هماهنگ شود.

کینوشیتا گفت: «همه می‌دانند که BOJ باید در نهایت به سمت خروج حرکت کند.

او گفت: «این باید به طور پیوسته اما با احتیاط ادامه یابد، زیرا لغو حمایت های مالی و پولی به طور همزمان و خیلی عجولانه به اقتصاد شکننده آسیب می رساند.

کینوشیتا، که روابط نزدیکی با سیاست گذاران فعلی دارد، از سال 2013، زمانی که هاروهیکو کورودا، فرماندار BOJ، برنامه محرک “بازوکا” خود را برای ریشه کنی تورم زدایی به کار گرفت، حدود یک سال معاون وزیر دارایی بود.

او به عنوان یکی از نامزدهای پیوستن به رهبری BOJ در زمانی که دوره ریاست کورودا در آوریل آینده به پایان می رسد و دو معاون او در ماه مارس پایان می یابد، دیده می شود.

برخی از سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که BOJ شروع به حذف محرک‌های عظیم خود پس از خروج کورودا، فرماندار کند، زیرا طولانی‌مدت نرخ‌های بسیار پایین باعث کاهش ناخواسته ین می‌شود که هزینه‌های واردات را افزایش می‌دهد.

کینوشیتا در مورد احتمال خروج آرام از نرخ های بسیار پایین گفت: «با توجه به اینکه آنچه BOJ در حال حاضر انجام می دهد بی سابقه است، آسان نخواهد بود.

BOJ نرخ نرخ کوتاه مدت منفی را تعیین می کند و بازده اوراق قرضه 10 ساله را حدود صفر می کند، و در میان موجی از بانک های مرکزی که نرخ ها را برای مبارزه با تورم فزاینده افزایش می دهند، نقطه پرت باقی می ماند.

کینوشیتا زمانی که وزارت دارایی در سال 2011 برای جلوگیری از افزایش شدید ین که به صادرات لطمه می زد، مداخله کرد، مدیر کل دفتر بین المللی بود. او در حال حاضر رئیس بانک توسعه ژاپن تحت حمایت دولت است.

(گزارش توسط لیکا کیهارا؛ ویرایش توسط هیو لاوسون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.