مدیران صندوق تثبیت بازار سرمایه را بهتر بشناسیم / چه کسانی سرنوشت پول‌های صندوق را تعیین می‌کنند؟

هوشمند نیوز – سهیل بانی؛ در ماه‌های گذشته که بورس تهران حال و روز خوشی را سپری نمی‌کند، بسیاری از سهامداران، به حمایت‌های صندوق تثبیت بازار برای بهبود این شرایط امیدوارند. البته به نظر می‌رسد دولت هم با تخصیص یک ردیف مستقل در بودجه۱۴۰۱ به صندوق تثبیت، حساب ویژه‌ای روی این صندوق باز کرده است. به

کد خبر : 153687
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۶:۵۱
مدیران صندوق تثبیت بازار سرمایه را بهتر بشناسیم / چه کسانی سرنوشت پول‌های صندوق را تعیین می‌کنند؟


هوشمند نیوز – سهیل بانی؛ در ماه‌های گذشته که بورس تهران حال و روز خوشی را سپری نمی‌کند، بسیاری از سهامداران، به حمایت‌های صندوق تثبیت بازار برای بهبود این شرایط امیدوارند. البته به نظر می‌رسد دولت هم با تخصیص یک ردیف مستقل در بودجه۱۴۰۱ به صندوق تثبیت، حساب ویژه‌ای روی این صندوق باز کرده است. به همین بهانه مروری بر چارچوب مدیریتی و تصمیم‌گیرندگان این صندوق داشته باشیم.

چارچوب مدیریتی صندوق تثبیت

طبق اساسنامه صندوق تثبیت، این صندوق دارای یک هیات امنا، متشکل از وزیر اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و رییس سازمان بورس است.

 به علاوه، این صندوق دارای یک هیات عامل متشکل از سه صاحب‌ نظر در حوزه بازار سرمایه با حداقل پنج سال سابقه مدیریت در بازارهای مالی است. اعضای این هیات با پیشنهاد رییس سازمان بورس و با تصویب هیات امنا انتخاب می‌شوند. هیات عامل صندوق، وظایفی از جمله اجرای مصوبات هیات امنا، انجام عملیات خرید و فروش اوراق بهادار و تهیه و ارایه گزارشات و صورت‌های مالی سالیانه، به هیات امنا را بر عهده دارد.

صندوق تثبیت، ۶ماه بدون مدیر عامل

اردیبهشت ماه سال جاری بود که محمدابراهیم آقابابایی، رییس پیشین هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه استعفای خود را اعلام کرد و این استعفا در ۲۴خرداد ماه پذیرفته شد. استعفای وی در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری، سبب شد تا صندوق تثبیت حدود ۶ماه بدون مدیرعامل باقی بماند. تا اینکه در آذرماه ۱۴۰۰، امیرمهدی صبایی به عنوان مدیرعامل صندوق تثبیت بازار انتخاب شد.

آشنایی با اعضای هیات عامل صندوق

صبایی، دارای مدرک دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران است و از سوابق وی، می‌توان به عضویت در هیات مدیره بورس کالا و پتروشیمی تبریز و همچنین حضور در سطوح مختلف مدیریتی در شرکت های تاپیکو، صبا تامین، تامین سرمایه امین و صندوق توسعه بازار سرمایه اشاره کرد.

حبیب‌رضا حدادی سیاهکلی و محمدحسین صدرایی، دیگر اعضای هیات عامل صندوق هستند. حدادی که نایب رییس هیأت عامل است، در گذشته مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه امید بوده و صدرایی نیز که دارای مدرک دکتری اقتصاد است، سوابقی از جمله  ریاست هیئت مدیره و مدیرعاملی در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه را در کارنامه خود دارد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.