مدودف: استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای بلوف نیست

دیمیتری مدودوف رئیس جمهوری سابق و رئیس شورای امنیت روسیه هشدار داد مسکو حق دارد ” بدون مشورت بیشتر” و با افزایش تنش ها با غرب درباره همه گیری های برگزار شده در مناطق وسیعی از اوکراین که تحت تسلط روسیه است، واکنشی درخور داشته باشد. این مقام سیاسی روسیه با انتقاد از رویکرد دولت

کد خبر : 260247
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
مدودف: استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای بلوف نیست



دیمیتری مدودوف رئیس جمهوری سابق و رئیس شورای امنیت روسیه هشدار داد مسکو حق دارد ” بدون مشورت بیشتر” و با افزایش تنش ها با غرب درباره همه گیری های برگزار شده در مناطق وسیعی از اوکراین که تحت تسلط روسیه است، واکنشی درخور داشته باشد.

این مقام سیاسی روسیه با انتقاد از رویکرد دولت های غربی به ویژه آمریکا و انگلیس در قبال مسکو گفت: روسیه می تواند در پاسخ به حمله به این کشور یا متحدانش با استفاده از سلاح های جنجالی که موجودیت روسیه را تهدید کند، دست به استفاده از سلاح هسته ای بزند.

مدودف همچنین گفت اگر روسیه در تلافی هرگونه حملات غیرمتعارف از سوی اوکراین، دست به استفاده از سلاح اتمی بزند، ناتو هیچ گونه دخالتی نخواهد کرد و اوکراین هم باید این را بداند.

وی افزود: باید این تصور را داشت که اگر اقدامات نظامی اوکراین موجودیت دولت روسیه را به خطر بیاندازد، روسیه مجبور به استفاده از سلاح اتمی علیه اوکراین خواهد بود.

پیش‌تر معاون وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوالی درباره احتمال استفاده از سلاح هسته ای تاکتیکی در جنگ اوکراین گفت: استفاده از سلاح اتمی نیز بخشی از دکترین نظامی ماست.

الکساندر گروشنکو، درباره احتمال استفاده از یک حمله پیشدستانه تاکتیکی علیه اوکراین گفته بود: تصمیم گیری درباره احتمال استفاده از سلاح اتمی به روشنی در دکترین نظامی روسیه تبیین شده است.

اصول رسمی دفاعی روسیه به نظامیان این کشور اجازه می دهد در صورت مورد تهدید قرار گرفتن توسط سلاح های کشتار جمعی یا وجود تهدیدی که موجودیت این کشور را تهدید کند از سلاح اتمی استفاده کند.

تصمیم گیری درباره استفاده از سلاح اتمی در روسیه برعهده ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور است. پوتین در اوایل شروع جنگ اوکراین، نیروهای بازدارنده هسته ای روسیه را به حالت آماده باش درآورد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.