مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت اجباری است؟!

[ad_1] لذا به طور کلی برای ثبت شرکت نیازی به مدرک تحصیلی نیست، مگر اینکه در زمینه‌ها و موضوعاتی که فعالیت در آنها مستلزم ارائه مدرک دانشگاهی باشد؛ مانند استفاده از کلمه “مهندسی” در نام شرکت. از آنجا که بسیاری در ارتباط با الزام داشتن مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت سؤال دارند، در ادامه این

کد خبر : 458237
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۳۵
مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت اجباری است؟!

[ad_1]

لذا به طور کلی برای ثبت شرکت نیازی به مدرک تحصیلی نیست، مگر اینکه در زمینه‌ها و موضوعاتی که فعالیت در آنها مستلزم ارائه مدرک دانشگاهی باشد؛ مانند استفاده از کلمه “مهندسی” در نام شرکت. از آنجا که بسیاری در ارتباط با الزام داشتن مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت سؤال دارند، در ادامه این مقاله از تک سفیر بیشتر در این خصوص توضیح خواهیم داد.

 آیا داشتن مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت الزامی است؟

در ارتباط با داشتن مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت نکات متعددی وجود دارد. در مجموع برای ثبت شرکت یک سری شرایط عمومی لازم است که متقاضیان واجد آنها باشند که در ادامه بیشتر به این شرایط خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی برای متقاضیان ثبت شرکت 

قبل از اینکه به لزوم داشتن مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت اشاره کنیم، باید با برخی از شرایط عمومی لازم برای ثبت شرکت که به شرح زیر هستند آشنایی داشته باشیم:
•    برخورداری از سن قانونی و داشتم صلاحیت عقلانی برای ثبت شرکت (صلاحیت و اهلیت قانونی)
•    کسب رضایت شرکاء قانونی در تنظیم قرارداد مشارکت و ثبت شرکت تجاری
•    داشتن تعداد کافی شرکاء برای ثبت شرکت تجاری
•    تعیین کردن موضوع، کاربری و هدف شرکت
•    اخذ کردن مجوزهای لازم قانونی
•    تأمین کردن سرمایه لازم و قانونی برای ثبت کردن انواع شرکت
با توجه به شرایط اعلام شده، داشتن مدرک برای ثبت همه شرکت‌ها ضروری نیست. با این حال داشتن مدرک برای ثبت شرکت‌هایی با موضوعات خاص که توسط قانونگذار اعلام می‌شود، لازم است.

الزام وجود مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت مهندسی

 همانطور که اشاره کردیم شرکت‌هایی که نام و موضوع کاری آنها در هنگام ثبت درج می‌شود، باید مدرک تحصیلی مرتبط را ارائه کنند. شرکت‌های مهندسی که با کلمه “مهندسی” به ثبت می‌رسند، باید حداقل یکی از اعضای مؤسس خود را از میان افراد با مدرک تحصیلی مهندسی انتخاب نمایند. 

مدرک تحصیلی برای ثبت کردن شرکت بیمه 

یکی دیگر از موارد لازم برای ارائه مدرک تحصیلی جهت ثبت شرکت، تأسیس شرکت‌ها و ثبت موسسه است. در این صورت نیاز است تا حداقل یکی از مؤسسین مدرک تحصیلی مرتبط با رشته مدیریت بیمه را داشته باشند. البته در این خصوص اگر شخص مذکور فاقد مدرک تحصیلی مرتبط باشد، می‌توان با داشتن سابقه کاری مفید و تجربه آموزش لازم خلاء مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت بیمه را جبران کرد.

داشتن مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت‌های هواپیمایی 

یکی دیگر از شرکت‌هایی که حتماً باید مدرک تحصیلی برای ثبت تجاری آن ارائه شود، شرکت‌های هواپیمایی هستند و اخذ مجوز لازم برای آنها مستلزم ارائه مدرک تحصیلی مرتبط می‌باشد. رشته‌های تحصیلی مورد پذیرش که باید حتماً برای ثبت شرکت مدرک تحصیلی ارائه دهند، از سوی سازمان هواپیمایی کشور هر ساله اعلام می‌شود.

ارائه مدرک تحصیلی برای ثبت مؤسسات روانشناسی

ثبت شرکت و موسسه در حوزه روانپزشکی و روانشناسی نیازمند داشتن و ارائه مدرک تحصیلی خاصی است، برای دریافت مجوز از سازمان بهزیستی و … متقاضیانی که مایل به ثبت شرکت هستند، باید مدارک مربوط به روانشناسی بالینی یا مدرک روانپزشکی را ارائه کنند.

ارائه مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت گردشگری

یکی از شرایط که برای ثبت شرکت‌های گردشگری وجود دارد و حتماً باید موقع ثبت شرکت یکی از مدارک لازم را ارائه کنند، مدرک تحصیلی است. غالباً حداقل مدرک تحصیلی جهت ثبت گردشگری مدرک مقطع کارشناسی می‌باشد.

مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت اجباری است؟!

ارائه مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت کامپیوتری

برای فعالیت تجاری در حوزه کامپیوتر و سخت‌افزار یکی از الزامات ارائه کردن مدرک تحصیلی مرتبط است. برای ثبت شرکت نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و اطلاع رسانی براساس مقررات صنفی ارائه مدارک تحصیلی کارشناسی برای مدیر عامل این دسته از شرکت‌ها ضروری است.
البته در برخی از موارد گفته شده که نداشتن مدارک کارشناسی با سابقه کار مرتبط یا پیوسته در حوزه مورد نظر قابل جبران خواهد بود.

ارائه مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت تبلیغاتی 

فعالیت در حوزه امور تبلیغاتی مستلزم اخذ مجوز از وزارت ارشاد است. برای درخواست مجوز از این وزارتخانه باید متقاضی مدرک تحصیل برای ثبت شرکت تبلیغاتی را حتماً ارائه کند. لازم به ذکر است که کمبود مدرک تحصیلی کارشناسی را می‌توان با سابقه کار ۵ ساله و مؤثر در حوزه تبلیغات پوشش داد.

ارائه مدرک تحصیلی برای ثبت کردن مؤسسات خیریه

یکی از موسساتی که لازم است حتماً مدرک تحصیلی برای ثبت آن ارائه شود، مؤسسات خیریه هستند. براساس مقررات این سازمان مدیر عامل موسسه خیریه باید حتماً حداقل مدرک دیپلم را ارائه کند. علاوه بر این دو تن از اعضای هیئت مدیره موسسه خیریه باید مدرک تحصیلی کارشناسی مرتبط با فعالیت خیریه را داشته باشند.
در صورت عدم وجود موارد ذکر شده می‌توان با سابقه کار ۸ ساله مرتبط برای مدیر عامل جبران مدرک دیپلم و سابقه کار ۴ ساله برای مدرک کارشناسی غیر مرتبط با موضوع فعالیت موسسه خیریه، ضرورت داشتن مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت و موسسه را جبران نمود.

 آیا ثبت شرکت بدون مدرک تحصیلی امکان‌پذیر است؟

در قانون تجارت ایران ۷ نوع شرکت وجود دارد که این شرکت‌ها شامل شرکت با مسئولیت محدود،  شرکت سهامی عام و  سهامی خاص، تضامنی،  مختلط غیر سهامی، شرکت نسبی و تعاونی و مختلط سهامی هستند.
انتخاب نوع شرکت به زمینه فعالیت و برنامه کاری آینده شما بستگی دارد. شما می‌توانید بر اساس قوانین هر نوع شرکتی را که مایل هستید تأسیس کنید. براساس تازه‌ترین آمار شرکت‌های با مسئولیت محدود و سهام خاص بیشترین متقاضی را دارند. 
از آنجا که هیچ الزامی به ارائه مدرک تحصیلی برای شرکت‌های تجاری وجود ندارد، افراد می‌توانند از طریق اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری همه مراحل ایجاد شرکت را بدون نیاز به ارائه مدرک تحصیلی طی کنند. 
 

مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت اجباری است؟!

سؤالات متداول

۱-    آیا ارائه مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت الزامی است یا خیر؟
در حال حاضر ارائه مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت‌های تجاری و غیرتجاری الزامی نیست.
۲-    برای چه نوع شرکت‌هایی باید حتماً مدرک تحصیلی ارائه کرد؟
برای شرکت‌های در حوزه‌های خاص مانند گردشگری، خیریه، کامپیوتری و… شما حتماً باید مدرک تحصیلی مرتبط را ارائه کنید.
۳-    اگر مدرک تحصیلی در حوزه تبلیغات جهت ثبت شرکت ارائه نشود چه می‌توان کرد؟
 شما می‌توانید با داشتن سابقه ۵ ساله مرتبط نداشتن مدرک تحصیلی را جبران کنید.

خلاصه مطالب
در حال حاضر بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت تجاری و غیرتجاری هستند، در ارتباط با ارائه مدارک تحصیلی سؤال دارند و می‌خواهند بدانند که آیا برای گرفتن مجوز فعالیت و ثبت شرکت باید مدرک تحصیلی مرتبط ارائه کرد یا خیر. ثبت قانونی شرکت در ایران هیچ نیازی به ارائه مدرک تحصیلی ندارد. اما اشخاص برای فعالیت در حوزه‌های خاص باید حتماً مدرک تحصیلی مرتبط را ارائه کنند.
در این مقاله به طور کامل در ارتباط با شرکت‌هایی که نیاز دارند برای ثبت مدارک تحصیلی مرتبط را ارائه کنند اشاره کردیم. چنانچه شما عزیزان نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص هستید، کافی است با کارشناسان تکسفیر در تماس باشید تا شما را در ارتباط با این موضوع راهنمایی کنند.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه هوشمند نیوز تهیه نشده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.