مدرسه زمستانه مالی برگزار می شود

مهدی صادقی شاهدانی، رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاددانشگاه امام صادق(ع) و عضو شورای سیاست گذاری گروه پیشگامان دنیای مالی گفت: به همت گروه پیشگامان دنیای مالی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) و با همکاری مرکز مالی ایران و کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران ، مدرسه زمستانه مالی در راستای ارتقای سواد مالی جامعه در

کد خبر : 8253
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
مدرسه زمستانه مالی برگزار می شود



مهدی صادقی شاهدانی، رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاددانشگاه امام صادق(ع) و عضو شورای سیاست گذاری گروه پیشگامان دنیای مالی گفت: به همت گروه پیشگامان دنیای مالی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) و با همکاری مرکز مالی ایران و کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران ، مدرسه زمستانه مالی در راستای ارتقای سواد مالی جامعه در سه محور آشنایی با مالی رفتاری،آشنایی با فناوری رمزارزها و بلاکچین و مباحث منتخب مالی شامل آشنایی با صندوق های پوشش ریسک،ابزار مالی اسلامی(صکوک) و مباحثی در مالی شرکتی از هفتم دی ماه برگزار می شود.

وی افزود: در افتتاحیه این رویداد علمی آموزشی، حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و  سعید اسلامی بیدگلی دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران و عضو شورای عالی بورس به سخنرانی خواهند پرداخت.

رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاددانشگاه امام صادق(ع)  افزود: محورهای مدرسه زمستانه مالی با توجه به نیازسنجی های انجام شده از مخاطب هدف و همچنین بررسی ضرورت های موجود در حوزه مالی و سرمایه گذاری انتخاب شده اند تا بتوانند به مخاطب  در راستای  ارتقای سواد مالی و بهبود عملکرد در بازارهای مالی کمک کنند.

به گفته صادقی شاهدانی، یکی از محورهایی که در مدرسه زمستانه مالی مورد توجه قرار گرفته،‌ محور مالی رفتاری است و بحث رفتار سرمایه‌گذاران از جمله مباحثی است که همواره مورد توجه تحلیلگران بازار سرمایه بوده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران در بازار سرمایه، رفتارهای مختلفی از خود نشان می دهند و در چند ماه گذشته هم شاهد برخی رفتارهای غیر منطقی ازسرمایه گذاران بوده ایم، افزود:  در محور مالی رفتاری مدرسه زمستانه مالی به سرمایه گذاران آموزش داده خواهد شد که چطور از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند؛ چرا که این رفتارهای هیجانی روی منافع تمام سرمایه‌گذارانی که در این بازار فعالیت دارند تاثیر گذار خواهد بود.

صادقی شاهدانی اظهار داشت: در دوره های مالی رفتاری کاربرد دانش روانشناسی در حیطه مالی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و چگونگی استفاده از این دانش  در جهت بهبود وضعیت بازار سرمایه و افزایش ثبات و پایداری در این بازار توضیح داده می شود .

 عضو شورای سیاست گذاری گروه پیشگامان دنیای مالی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) عنوان کرد: دومین محور از مدرسه زمستانه مالی به بررسی تکنولوژی رمزارزها و بلاکچین خواهد پرداخت و ضمن آشناسازی مخاطب با این تکنولوژی،ظرفیت های موجود در این فناوری و آینده متصور از آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.

صادقی شاهدانی خاطرنشان کرد: رمز ارزها بعنوان یک نظام پولی می توانند بسیاری از مشکلات کشور در حوزه پولی را مرتفع سازند؛  علی الخصوص در شرایطی مثل امروز که به دلیل تحریم ها مشکلات عدیده ای در این حوزه ایجاد شده است

وی با بیان اینکه .در این محور از مدرسه،به فناوری جدید بلاکچین هم توجه ویژه ای خواهد شد و این فناوری در حیطه های مختلف می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، گفت:  به هرحال قراردادهای ما در چارچوب قراردادهای بلاک چین، شرایط جدیدی خواهند داشت. این قراردادها به ویژه قراردادهایی که در بازار سرمایه داریم، در چارچوب سنتی خود با مشکلاتی مواجه هستند و اگر این قرارداد های سنتی، مبتنی بر قراردادهای بلاکچین اجرا شود بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

صادقی شاهدانی ، سرفصل های اجمالی این محور از مدرسه را  شامل  مقدمه ای بررمز ارزها و بلاکچین و ماینینگ، قراردادهای هوشمندواثبات دانائی صفر، رمزارزهای باثبا،تفرصت ها ،تهدیدهای این فناوری از نقطه نظر مردم،بنگاه ها و حاکمیت، رمزارزها و تجارت بین الملل ،آمارها در مورد رمزارزهاوتجارت ایران ذکر کرد.

وی ادامه داد: در چهارمین محور از مدرسه زمستانه مالی به مباحث منتخب مالی شامل آشنایی با صندوق های پوشش ریسک،آشنایی با ابزار مالی اسلامی(صکوک) و آشنایی با مباحث مالی شرکتی خواهیم پرداخت تا مخاطب با مهم ترین کلید واژه های محورهای فوق آشنا شود و بتوانیم در دوره های آتی این مباحث را به تفصیل مورد بررسی قرار دهیم.

صادقی شاهدانی عنوان کرد: این رویداد علمی و آموزشی با حضور مطرح ترین و خبره ترین اساتید هر محور بصورت آنلاین برگزار می شود و کلیه علاقمندان و فعالان این حوزه اعم از دانشجویان،پژوهشگران،فعالان بازارهای مالی ،کارشناسان نهادهای مالی و… می توانند در مدرسه زمستانه مالی ثبت نام کنند، شایان ذکر است برای شرکت کنندگان در این رویداد،گواهی نامه حضور معتبراز سوی دانشگاه امام صادق(ع) و نهادهای همکار شامل مرکز مالی ایران و کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران صادر خواهد شد.

علاقمندان جهت ثبت نام و مشاهده جزئیات مدرسه زمستانه مالی میتوانند به سایت گروه پیشگامان دنیای مالی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) به آدرس www.donyayemali.com  مراجعه کنند.در صورت وجود هرگونه سؤال یا بروز مشکل در مراحل ثبت نام هم می توانید با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۶۱۶۸ داخلی ۱۲۰ تماس بگیرید.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.