مدرسه جوشکار تحت حمایت EDF قصد دارد شکاف های بخش هسته ای را برطرف کند

تولید هسته‌ای EDF به دلیل تعداد بی‌سابقه خاموشی‌ها به پایین‌ترین حد در 30 سال گذشته کاهش یافته است، زیرا اروپا در تلاش برای مقابله با تأثیرات جنگ در اوکراین و جلوگیری از قطع برق است. برای رفع کمبود کارگران متخصص، EDF، در کنار سایر گروه‌های صنعتی، یک مدرسه جدید را برای آموزش جوشکار – و

کد خبر : 290922
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶
مدرسه جوشکار تحت حمایت EDF قصد دارد شکاف های بخش هسته ای را برطرف کند


تولید هسته‌ای EDF به دلیل تعداد بی‌سابقه خاموشی‌ها به پایین‌ترین حد در 30 سال گذشته کاهش یافته است، زیرا اروپا در تلاش برای مقابله با تأثیرات جنگ در اوکراین و جلوگیری از قطع برق است.

برای رفع کمبود کارگران متخصص، EDF، در کنار سایر گروه‌های صنعتی، یک مدرسه جدید را برای آموزش جوشکار – و برای انجام سریع این کار، حمایت کرده است.

کورنتین للیور، مدیر مدرسه هفایس که در ماه اکتبر افتتاح شد، گفت: “ما باید مبتکر باشیم و … زمان لازم برای کسب آن مهارت ها را کاهش دهیم.”

دیوید لو هیر که رئیس هیفایس و همچنین مدیر نیروگاه های هسته ای فلامنویل 1 و 2 EDF است، گفت: “فوریت واقعی وجود دارد زیرا ما پروژه های صنعتی بزرگی در سال های آینده داریم.”

او گفت که صنعت هسته ای تا سال 2030 به حدود 1000 جوشکار نیاز خواهد داشت که از حدود 500 جوشکار اکنون است.

این مدرسه مهارت‌های اولیه جوشکار را برای کار مقدماتی در نیروگاه‌های هسته‌ای در نه ماه آموزش می‌دهد. اما آموزش یک جوشکار هسته ای بسیار ماهر معمولاً پنج تا هفت سال طول می کشد. هفایس قصد دارد این کار را سریعتر انجام دهد، اگرچه للیور از ارائه یک هدف خاص خودداری کرد.

ابزارهای کلیدی برای آموزش سرعت عبارتند از تمرین واقعیت مجازی کار فنی، و همچنین آموزش واقعی در مورد نوع لوله‌کشی که جوشکاران در نیروگاه‌های هسته‌ای با آن مواجه می‌شوند.

حدود 40 جوشکار امسال در این مدرسه آموزش خواهند دید که از سال آینده به 200 نفر در سال افزایش خواهد یافت.

شرکت فرانسوی سوخت هسته‌ای Orano، شرکت‌های کشتی‌سازی Naval Group و CMN و مقامات محلی با سرمایه‌گذاری کل حدود 10 میلیون یورو (10.50 میلیون دلار) از مدرسه حمایت می‌کنند.

فقدان جوشکار در حالی رخ می دهد که فرانسه، مانند سایر کشورهای غربی، مدت هاست که از عدم تطابق مهارت ها رنج می برد. علیرغم بیکاری نسبتاً بالا، صنایع تولیدی، ساخت و ساز، مهندسی و فناوری اطلاعات شکایت دارند که نمی توانند کارگران مورد نیاز خود را تامین کنند.

علل آن از یک سیستم آموزشی که کمتر بر مهارت های عملی تمرکز دارد تا درک صنعت به عنوان “کثیف” و بن بست برای مشاغل متغیر است.

اتحادیه ها و مقامات صنعتی نیز دولت فرانسه را به دلیل آنچه که آنها می گویند چرخش هسته ای است، مقصر می دانند. آنها می گویند که قبل از جنگ در اوکراین، دولت های متوالی به دنبال کاهش اتکای فرانسه به انرژی هسته ای بودند، نه ساخت رآکتورهای جدید.

(1 دلار = 0.9520 یورو)

(گزارش توسط بنجامین مالت؛ نوشته اینگرید ملاندر؛ ویرایش توسط الین هاردکاسل)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.