مداخله ژاپن برای تقویت ین ضعیف چگونه خواهد بود؟ توسط رویترز

[ad_1] 2/2 © رویترز. عکس فایل: اسکناس ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 15 ژوئن 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر/عکس فایل 2/2 نوشته لیکا کیهارا توکیو (رویترز) – مقامات ژاپنی با فشار مجدد برای مبارزه با ادامه سقوط ین مواجه هستند که ناشی از انتظارات بازار است که بانک

کد خبر : 368404
تاریخ انتشار : جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۰۷
مداخله ژاپن برای تقویت ین ضعیف چگونه خواهد بود؟  توسط رویترز

[ad_1]

2/2

© رویترز. عکس فایل: اسکناس ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 15 ژوئن 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر/عکس فایل

2/2

نوشته لیکا کیهارا

توکیو (رویترز) – مقامات ژاپنی با فشار مجدد برای مبارزه با ادامه سقوط ین مواجه هستند که ناشی از انتظارات بازار است که بانک ژاپن نرخ بهره را بسیار پایین نگه دارد، حتی در شرایطی که سایر بانک های مرکزی سیاست های پولی خود را برای مهار تورم تشدید می کنند.

گذشته از مداخله لفظی، دولت ژاپن چندین گزینه برای جلوگیری از سقوط بیش از حد ین در نظر دارد. از جمله آنها مداخله مستقیم در بازار ارز، خرید مقادیر زیادی ین، معمولا فروش دلار برای ارز ژاپن است.

در زیر جزئیاتی در مورد نحوه عملکرد مداخله خرید ین، احتمال وقوع این اتفاق و چالش های چنین حرکتی آورده شده است:

آخرین مداخله خرید ین؟

پس از تصمیم بانک مرکزی ژاپن (BOJ) مبنی بر حفظ سیاست فوق‌العاده شل، ین را به 145 در هر دلار رساند، ژاپن اولین اقدام خود را در بازار برای تقویت ارز خود از سال 1998 خریداری کرد. پس از اینکه ین به 151.94 سقوط کرد، دوباره در اکتبر مداخله کرد.

چرا وارد شوید؟

مداخله خرید ین نادر است. در اغلب موارد، وزارت دارایی ین را فروخته است تا از آسیب رساندن به اقتصاد متکی به صادرات جلوگیری کند، زیرا کالاهای ژاپنی را در خارج از کشور رقابتی تر می کند.

اما ضعف ین اکنون مشکل ساز است، زیرا شرکت های ژاپنی تولید خود را به خارج از کشور تغییر داده اند و اقتصاد به شدت به واردات کالاهای مختلف از سوخت و مواد خام گرفته تا قطعات ماشین آلات وابسته است.

اول چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که مقامات ژاپنی هشدارهای شفاهی خود را تشدید می کنند تا بگویند که “آماده اقدام قاطعانه” در برابر اقدامات گمانه زنی هستند، این نشانه ای است که ممکن است مداخله قریب الوقوع باشد.

بررسی نرخ توسط BOJ، رویه‌ای که در آن مقامات بانک مرکزی با معامله‌گران تماس می‌گیرند و قیمت خرید یا فروش ین را جویا می‌شوند، توسط معامله‌گران به عنوان پیش‌روی احتمالی برای مداخله تلقی می‌شود.

خط در شن؟

مقامات می گویند که برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا وارد عمل شوند، به جای سطوح، به سرعت سقوط ین و اینکه آیا این حرکت ها توسط سفته بازان هدایت می شود، نگاه می کنند.

بازیگران بازار، با این حال، آستانه اول را 145 ین در برابر دلار می بینند، جایی که ژاپن آخرین بار در آن مداخله کرد. تحلیلگران می گویند که اگر دلار بالاتر از آن بشکند، 150 ین می تواند خط بعدی در شن و ماسه باشد.

چه عاملی؟

تصمیم به شدت سیاسی است. هنگامی که خشم عمومی نسبت به ین ضعیف و متعاقب آن افزایش هزینه های زندگی بالا باشد، دولت را تحت فشار قرار می دهد تا واکنش نشان دهد. این مورد زمانی بود که توکیو سال گذشته مداخله کرد.

اما در حالی که تورم بالاتر از هدف ۲ درصدی BOJ باقی مانده است، فشار عمومی کاهش یافته است زیرا قیمت سوخت و کالاهای جهانی نسبت به اوج سال گذشته کاهش یافته است.

اگر سرعت کاهش ین تسریع شود و خشم رسانه ها و افکار عمومی را برانگیزد، احتمال مداخله دوباره افزایش می یابد.

تصمیم گیری آسان نخواهد بود. مداخله پرهزینه است و به راحتی می تواند شکست بخورد، با توجه به اینکه حتی یک انبوه خرید ین در کنار 7.5 تریلیون دلاری که هر روز در بازار ارز تغییر می کند، رنگ می بازد.

چگونه کار می کند؟

وقتی ژاپن برای جلوگیری از افزایش ین مداخله می کند، وزارت دارایی اسکناس های کوتاه مدت صادر می کند و ین را افزایش می دهد و سپس برای تضعیف ارز ژاپن می فروشد.

با این حال، برای حمایت از ین، مقامات باید از ذخایر خارجی ژاپن برای فروش دلار به ین استفاده کنند.

در هر صورت، وزیر دارایی دستور مداخله را صادر می کند و BOJ به عنوان کارگزار این وزارتخانه دستور را اجرا می کند.

چالش ها؟

مداخله خرید ین دشوارتر از فروش ین است.

در حالی که ژاپن نزدیک به 1.3 تریلیون دلار ذخایر خارجی دارد، اگر توکیو مکرراً برای ین هزینه های هنگفتی بپردازد، این ذخایر به طور قابل توجهی از بین می رود.

این بدان معناست که برای مدت زمانی که ژاپن می‌تواند به دفاع از ین ادامه دهد، محدودیت‌هایی وجود دارد، برخلاف مداخله در فروش ین – جایی که ژاپن اساساً می‌تواند ین را با صدور اسکناس چاپ کند.

مقامات ژاپنی همچنین دریافت حمایت از شرکای گروه هفت، به ویژه ایالات متحده، در صورتی که مداخله شامل دلار باشد، مهم است.

زمانی که ژاپن در سال گذشته مداخله کرد، واشنگتن ضمناً موافقت خود را اعلام کرد که منعکس کننده روابط نزدیک اخیر دوجانبه بود.

اما دخالت مکرر دشوار خواهد بود، زیرا واشنگتن به طور سنتی با مداخله به جز در موارد نوسان شدید بازار مخالف است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.