مخالفت چین با صدور قطعنامه علیه ایران

به گزارش تارنمای وزارت خارجه جمهوری خلق چین، ژائو لیجیان سخنگوی این وزارتخانه در واکنش به گزارش‌هایی در مورد اقدامات آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه در شورای حکام تنظیم پیش نویس یک قطعنامه تاکید کرد: چین با اقدامات کشورهای نامبرده برای فشار بر ایران از طریق تصویب یک قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی

کد خبر : 212140
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲:۵۸
مخالفت چین با صدور قطعنامه علیه ایران



به گزارش تارنمای وزارت خارجه جمهوری خلق چین، ژائو لیجیان سخنگوی این وزارتخانه در واکنش به گزارش‌هایی در مورد اقدامات آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه در شورای حکام تنظیم پیش نویس یک قطعنامه تاکید کرد: چین با اقدامات کشورهای نامبرده برای فشار بر ایران از طریق تصویب یک قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مخالف است.

لیجیان تصریح کرد: واقعیت‌ها بارها و بارها ثابت کرده اند که فشار نمی تواند هیچ مشکلی را حل کند، بلکه تنها تنش را تشدید می کند و اوضاع را پیچیده می‌نماید.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت‌وگوها در مورد از سرگیری پایبندی به برجام را در حال حاضر در یک مقطع حیاتی دانست و افزود: حرکات تقابلی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها همکاری بین ایران و آژانس را تضعیف کرده و مسیر مذاکرات هسته ای را با مشکل مواجه می سازد.

وی ادامه داد:ما بر این باوریم که وظیفه اصلی در حال حاضر تسهیل در روند نتیجه گیری مذاکرات و بازگرداندن توافق هسته ای به مسیر درست است. با از سرگیری اجرای این طرح، مسائل پادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی مرتبط با ایران حل خواهد شد.

لیجیان در پایان اعلام کرد:ایالات متحده باید بدون اتلاف وقت تصمیمات سیاسی اتخاذ کند، فعالانه به نگرانی های مشروع ایران پاسخ دهد و در جهت اجماع اولیه در مورد مسائل باقی مانده تلاش کند. همه طرف های ذیربط باید شرایط لازم و زمینه مساعد را برای این امر ایجاد کنند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.