مخالفان قرص سقط جنین از دادگاه استیناف ایالات متحده می خواهند که ممنوعیت آن را مجاز کند

[ad_1] وکلای گروه‌ها و پزشکانی که مخالف سقط جنین هستند و تاییدیه بیش از دو دهه ای این دارو توسط FDA را به چالش می‌کشند، در پرونده‌ای به دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم ایالات متحده در نیواورلئان گفتند که درخواست دولت برای باقی ماندن این تعلیق «فوق‌العاده و بی‌سابقه» است. و باید تکذیب شود. درخواست های

کد خبر : 344590
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
مخالفان قرص سقط جنین از دادگاه استیناف ایالات متحده می خواهند که ممنوعیت آن را مجاز کند

[ad_1]

وکلای گروه‌ها و پزشکانی که مخالف سقط جنین هستند و تاییدیه بیش از دو دهه ای این دارو توسط FDA را به چالش می‌کشند، در پرونده‌ای به دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم ایالات متحده در نیواورلئان گفتند که درخواست دولت برای باقی ماندن این تعلیق «فوق‌العاده و بی‌سابقه» است. و باید تکذیب شود.

درخواست های مخالفان سقط جنین یک روز پس از آن مطرح شد که وزارت دادگستری ایالات متحده از دادگاه تجدیدنظر خواست تا حکم 7 آوریل قاضی منطقه ایالات متحده متیو کاچماریک مبنی بر لغو تایید FDA را از طریق روند تجدید نظر به حالت تعلیق درآورد.

Kacsmaryk، قاضی تگزاس منصوب شده توسط رئیس جمهور سابق جمهوری خواه دونالد ترامپ، تنها یک اقامت هفت روزه صادر کرده بود.

این گروه ها و پزشکان توسط اتحاد برای پزشکی بقراط، که در اوت گذشته تشکیل شد، رهبری می شوند. مشخص نیست که مدار 5 چه زمانی در مورد تمدید اقامت حکم خواهد کرد.

میفپریستون اولین قرص در یک رژیم دو دارویی برای سقط های دارویی است که در بیش از نیمی از سقط جنین های ایالات متحده استفاده می شود. چندین ایالت اعلام کرده اند که قصد دارند میفپریستون یا داروی دیگر، میزوپروستول را ذخیره کنند.

وزارت دادگستری روز دوشنبه گفت که میفپریستون بی خطر است و تصمیم Kacsmaryk “قضاوت علمی FDA را خنثی می کند و به شدت به زنان آسیب می رساند، به ویژه آنهایی که میفپریستون برای آنها یک ضرورت پزشکی یا عملی است.”

چند صد نفر از مدیران شرکت دارو و بیوتکنولوژی که در ساخت مایفپریستون نقشی ندارند، روز دوشنبه خواستار لغو تصمیم قاضی شدند و گفتند که آنها بر استقلال و اختیار FDA برای تأیید داروهای جدید برای بیماران حساب می کنند.

آنها می‌گویند: «اگر دادگاه‌ها بتوانند بدون توجه به علم یا شواهد، یا به دلیل پیچیدگی لازم برای بررسی کامل ایمنی و اثربخشی داروهای جدید، تأییدیه‌های دارو را لغو کنند، هر دارویی مانند میفپریستون در معرض خطر است.»

بیست و سه ایالت عمدتاً تحت رهبری دموکرات ها به اضافه واشنگتن دی سی، 28 شهرداری از جمله بالتیمور، بوستون و لس آنجلس، و اکثر اعضای دموکرات کنگره با ارسال گزارشی از ماندن طولانی تر این تصمیم حمایت کردند.

بسیاری دیگر از این تصمیم حمایت کردند، از جمله 69 عضو جمهوری خواه کنگره که گفتند اقدامات FDA “خطرات جدی” برای زنان و دخترانی که به دنبال “سقط جنین شیمیایی” هستند، ایجاد می کند، اصطلاحی که قاضی نیز استفاده می کند.

Kacsmaryk، مستقر در آماریلو، حکم داد که FDA با نادیده گرفتن خطرات مایفپریستون و تکیه بر “استدلال آشکارا نادرست” هنگام تایید آن، از اختیارات خود فراتر رفته است.

هجده دقیقه بعد، یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن حکمی متناقض صادر کرد که به FDA دستور داد این دارو را در 17 ایالت و واشنگتن دی سی در دسترس نگه دارد.

در صورت تداوم شکاف، ممکن است از دادگاه عالی ایالات متحده خواسته شود تا این موضوع را حل و فصل کند.

دادگاه های استیناف فدرال معمولا پرونده ها را به هیئت های سه قاضی واگذار می کنند. دوازده قاضی از 16 قاضی حوزه پنجم که به پرونده ها رسیدگی می کنند، منصوبان جمهوری خواه هستند.

پرونده اتحاد برای پزشکی بقراط و همکاران علیه FDA و همکاران، پنجمین دادگاه تجدیدنظر ناحیه ایالات متحده، شماره 23-10362 است.

(گزارش توسط جاناتان استمپل در نیویورک، ویرایش توسط الکسیا گارامفالوی و بیل برکروت)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.